1. gang:) og engang til:) Skrevet 29. desember 2012 #1 Skrevet 29. desember 2012 Er det trøske dersom babyen har et hvitt belegg på tunga, eller er d melkerester?
mama78 Skrevet 29. desember 2012 #2 Skrevet 29. desember 2012 Hei, Lurte på det samme selv, tok en tur til legen. Ofte viser trøske seg på innsiden av kinnene. På tungen er det ofte rester av morsmelk. Og så har jeg lest at trøske ikke går vekk selv om du prøver å "skrape" det vekk. Men har du noen symptomer? Du kan også ta en bakteriell prøve fra morsmelken din for å sjekke. :-)
lillebie på`n igjen Skrevet 6. januar 2013 #3 Skrevet 6. januar 2013 Vi har fått trøske/sopp og tro meg det merker man til slutt...begynte med litt hvit tunge..Iløpet av 1 dag ble hun irritert ved puppen og sov dårlig, og puppene mine så ut som røde kirsebær, de ble helt sykt såre og klødde og stakk...vi er 3. Dagen på behandling, vi må gå minimum 2 uker på det !
Happypregnant Skrevet 7. januar 2013 #4 Skrevet 7. januar 2013 Vi blir også behandlet for det. Blitt behandlet i snart to uker. Sviingen og brenningen har gitt seg. Har det kun innimellom.. min sønn har fortsatt hvite prikker i munnen,så kommer til å fortsette en god stund til. Har i tillegg fått åpent sår på ene brystet :-/
1. gang:) og engang til:) Skrevet 7. januar 2013 Forfatter #5 Skrevet 7. januar 2013 Var på barsel og der testet de mot sopp og infeksjon. Hadde ingen av delene. Han har det samme hvite belegget på tunga, det har ikke spredd seg noe. Så da regner jeg med at det bare er melk. Men jeg har fortsatt såre brystvorter:( håper det gir seg snart!!
Happypregnant Skrevet 7. januar 2013 #6 Skrevet 7. januar 2013 Hvor gammel er barnet ditt 1.gang:) og engang til:)? Jeg har vurdert å ringe barsel hvor jeg lå.lurer på om jeg kan ha infeksjon og vil teste for det. Tar de en imot der enda? Eller må en til HS?
1. gang:) og engang til:) Skrevet 7. januar 2013 Forfatter #7 Skrevet 7. januar 2013 Hvor gammel er barnet ditt 1.gang:) og engang til:)? Jeg har vurdert å ringe barsel hvor jeg lå.lurer på om jeg kan ha infeksjon og vil teste for det. Tar de en imot der enda? Eller må en til HS? Han er tre uker, var to uker når jeg var på barsel. Fikk oppfølgingstime på barselpoliklinikken noen dager etter at jeg hadde vært å barsel. Fikk der beskjed om at jeg bare kunne ta kontakt igjen ved behov. Ring og spør poliklinikken, synes ofte de er flinkere enn lege/hs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå