Gå til innhold

Det er farlig å leve, man kan jo dø av det. Gullungen og jeg spiste risgrøt med kanel,sukker og smørøye da ei venninne kom innom. Hun fikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

sjokk. Vi satt vel ikke der å spiste kanel på grøten? Det er jo veldig farlig. Kan visst gi leverskader. Noen andre som har hørt om dette? Man kan jo snart ikke spise/gjøre noe uten at det er VELDIG FARLIG.

Anonym poster: 0ad269cbc316d54fce28f3bedbc23cee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner noen som ikke får lov til å ha ketchup på hot dog fordi det også kan gi lever skade.

Anonym poster: e87a985d91eeaed374180c9a4e5a3028

Gjest Antarctica
Skrevet

Tvert imot er kanel kjempesunt, masse antioksidanter! Du skal spise uvanlige mengder rein kanel for å få leverskade!

Skrevet

sjokk. Vi satt vel ikke der å spiste kanel på grøten? Det er jo veldig farlig. Kan visst gi leverskader. Noen andre som har hørt om dette? Man kan jo snart ikke spise/gjøre noe uten at det er VELDIG FARLIG.

Anonym poster: 0ad269cbc316d54fce28f3bedbc23cee

Hindu kanel kan en spise til en fiser kanel da det ikke inneholder div stoffer som kan være av den skaldelige sorten.

Skrevet

Aldri hørt om. Men det kan umulig være så ille så lenge man ikke spiser mye av det og ofte.

Skrevet

Store mengder kanel er uheldig for leveren ja. Men jeg regner med dere ikke hadde så mange hekto kanel på grøten.

Skrevet

Det sies at en teskje kanel daglig kan gi leverskade. Men det er da snakk om daglig inntak. Man kan fortsatt kose seg med kanel på grøten, trenger jo ikke spise det hver dag. Og visstnok kan man spise tre ganger "dagsdosen" i to-tre uker uten fare.

Ca fire prosent av befolkningen spalter ikke stoffene like bra og det er mest pga disse at begrensninger er innført.

http://videnskab.dk/kultur-samfund/hvorfor-er-der-kanel-i-alting-til-jul-og-er-det-farligt

Anonym poster: a1b97d4eca94bce16229bb1b62cfc835

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Hvor "farlig" det er kommer an på hyppighet og mengde, så litt kanel på grøten en gang i blant går nok helt fint.

Skrevet

Det er vel som med det meste annet- for mye og for lite skjemmer alt.

Litt kanel på lørdagsgrøten har da vel aldri drept noen. Jeg har iallefall aldri hørt om det. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...