Gå til innhold

Nå er jeg virkelig lei den kvalmen :(

Anbefalte innlegg

Jeg gjør ikke noe annet enn å ligge som et lik. Kan verken gå ut eller gjøre noe husarbeid. Mannen gjør alt av husarbeid og passer godt på barna.

Jeg kaster opp flere ganger om dagen og tåler ikke å høre, lukte og se om mat/ drikke før jeg har kastet opp.

Jeg er bare 8+5 idag så jeg vet at kvalmen ikke forsvinner før om 4-6 uker (håper ikke mer en det).

Med nr var jeg kvalmen til og med 2 uker etter fødselen og med nr 2 var jeg kvalm til ca.13 uker.

Noen andre som er ekstrem kvalme?

Fortsetter under...

Fikk kvalmen i uke 6 denne gangen også:( er i uke 10 nå og bruker afipran + seaband(tør rett og slett ikke å ta de av;) for kvalmen, har jeg ikke hatt det hadde jeg kunnet bygd "hybel" på do og det har man ikke tid til med to små;) Det må sies at jeg er konstant kvalm og tar livet veldig med ro, men jeg spyr ikke og da skal jeg ikke klage. Satser på at det har gitt seg innen uke 15- gjorde det med de to første, men det skal sies at det er mye dårligere denne gangen....*må ha håpet*;P

Jeg og! Er bare i uke 7, så er lenge igjen. Det er faktisk ikke ekstremt ille denne gangen, har ikke spydd enda, men veldig slitsomt å være kronisk kvalm og å ha to småtroll å ta seg av! Merker jeg har mindre tålmodighet med graviditetsplager rett og slett. Har alltid elsket å være gravid på tross av plager! Men nå er jeg lei i uke 7... Godt det er sistemann ;)

Annonse

Du har min medfølelse! Jeg er lei selv og jeg kaster ikke engang opp. Bare konstant kvalm og uggen. Begynte i uke seks, er 10+4 idag og håper jeg ikke har lenge igjen. Mener at det ga seg mellom uke 12 og 14 med de to første.

Synes det er trist å ikke få nyte julematen iår :-(

Jeg har vært sykmeldt siden uke 5. Er i uke 10 nå. Vært innlagt på sykehus 2 ganger pga dehydrering. Går på zofran nå og det fungerer ganske bra. Snakk med legen din om å prøve andre medisiner. Det finnes mye du kan prøve. Selvom jeg har god effekt av zofran ligger jeg stort sett rett ut hver dag, men jeg kaster ikke opp i nærheten av det jeg gjorde før.

Signerer den. "Heldigvis" kaster jeg ikke opp. Bare konstant kvalm. Sofaen har vært min beste venn siden uke 6. Uke 11 nå. Heldigvis at jeg ikke har ansvaret for hus og barn alene.

er vel lik deg, kaster ikke opp ( er det værste jeg vet så hvis det klarer å holde seg nede med litt vann så kommer ikke noe opp) men går å venter på det hele tiden, alle lukter, smaker og syn gjør meg mer kvalm og derav mere trøtt... så går på do flere ganger i løpet av den natt (og en dag) og er kvalm når jeg våkner og legger meg. Klarer middag men svært lite annet. er fem minutter innemllom hvor jeg ikke er kvalm. har vært kvalm siden 7.desember, da var jeg 5+8. nå er jeg 9+0 så regner med og krysser fingrene for at det gir seg om et par uker...

Nå er jeg lei og!!!!

Ble ikke kvalm før i uke 8 (kastet bare litt opp i uke 8 og 9), men i uke 10 ble jeg enda mer dårlig (10+4 idag) og har kastet opp (nesten) hver dag og da flere ganger om dagen. LEI!! Og jeg som trodde jeg hadde sluppet så billig unna denne gangen fordi jeg ikke var trøtt...

Annonse

Jeg kaster opp hveeeer dag =/ opptil 12 ganger om dagen når det er som verst, aldri mindre enn 5... =( skal til legen igjen i dag og videre sykmelde meg. håpte at det skulle gå fort over, men har gått i ett siden uke 6-7. Er nå i uke 11. Gleder meg til jeg kan begynne å nyte å være gravid, for akkuratt nå er jeg bare utslitt =/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...