Gå til innhold

Tvillinggravide i dårligere form? Hvordan var formen deres og når ble dere evt bedre...?

Puma - sprekker snart!

Anbefalte innlegg

Tvillinggravide i dårligere form? Hvordan var formen deres og når ble dere evt bedre...?

Uke 10 nå, og forventer egentlig å være dårligere enn jeg er.

Føler meg kjempegravid ene dagen, kvalm, trøtt og sliten. Neste dag kan jeg være oppe sent uten søvn på dagen, ingen tissing på natta, og lite kvalm. Vet det er teit, men det stresser meg.

Fortsetter under...

det er nok like forskjellig som med enlinggravide, ingen fasit;)

jeg var kvalm hver dag utenom når jeg stod opp helt frem til uke 13-14 etter d var jeg bare mer trøtt enn vanlig.. så kom d litt mer plager rundt ca 5 mnd igjen, m bekken og annet smårusk;)

jeg har vært oppe og tisset hver natt siden før jeg testet positivt, men dette er også veldig forskjellig!

prøv å sette pris på at du er i form, men hvis du er veldig bekymret ville jeg tatt en kontroll hos legen bare for din egen del;)

lykke til :)

Hei,

jeg vet ikke om jeg har tvillinger eller ikke.. er 7+4?? Men formen varierer veldig.. fra helt elendig kvalm og trøtt en dag til nesten ikke kvalm eller trøtt den neste... veldig merkelig... usikker på om det er normalt? Jeg har småblødd litt den siste tiden da så vet ikke om alt er normalt med meg...

kjære deg puma! du har vært gjennom en uvanlig og stressende prosess i forkant av graviditeten... og har mange nedturer bak deg... dette vil jo selvfølgelig prege ditt uromoment i gjennom (jeg vil tippe) hele graviditeten din... det er vanlig at formen begynner å bli bedre rundt uke 11, og ofte er det en liten periode uten symptomer, og dette kan spesielt stresse de som har slitt for å komme dit...

Kanskje du ville blitt beroliget med en ekstra ultralyd, eller kjøpe deg en dopler?

Det går bra nå , skal du se! klem

Jeg merker at jeg er i dårligere form, og veldig glad for at jeg skal være hjemme fremover fra nå (ca 24 uker på vei). Var mer kvalm, mye trøttere og bekkenplagene kom tidligere enn når jeg ventet førstemann. Men som Monky sier, det er nok forskjellig fra graviditet til graviditet uansett om det er en eller to inni der. Det som jeg var mest bekymret for er at magen min er såpass liten, men etter flere kontroller nå de siste mnd så vokser de akkurat som de skal og alt er bra.

Må få si gratulere med tvillinggraviditet:) Jeg fikk tvillinger for åtte måneder siden og var egentlig i kjempefin form fram til uke 16, etter da ble kroppen i skikkelig ulage og jeg ble sykemeldt. Med første var jeg dårlig de første åtte ukene og så ble formen min akkurat som før jeg ble gravid og var i aktivitet helt fram til fødsel:) Nå når jeg er 10 uker på vei i tredje svangerskap har jeg enda ikke blitt noe dårlig og håper det varer ut resten av tiden:) Alle svangerskap er forskjellig uansett om man venter en eller to. Ta bare tiden til hjelp og ikke press deg hvis du føler for å slappe av. Nyt tiden - du får den aldri tilbake på samme viset:)

Annonse

Takk for svar. Jeg er så bekymret innimellom, selv om jeg gjør alt for å tenke positivt. Fikk ørlite brunt på dopapiret i dag, noe som ikke gjør meg roligere, desverre. 4 dager til UL. Skulle ønske jeg kunne sove helt til torsdag... :)

Tror nok, som de andre sier, at dette er individuelt. Jeg er selv veldig bekymret, og desember har vært en knalltøff måned for meg, er 18 uker på vei nå. Men tidlig i svangerskapet diskuterte jeg bekymringer og slikt med jordmor, og hun rådet meg egentlig bare til å finne en måte å takle det å være bekymret og miste kontrollen. Hun frarådet på det sterkeste å kjøpe doppler, og der må jeg si meg helt enig. Tror du kan skape deg flere bekymringer...

Jeg er stadig bekymret, har en morkake foran, så har ikke kjent noe enda heller. Skal heldigvis på ordinær ul i morgen og se de igjen. Men tiden mellom ultralydene er ofte lang og skummel. Prøv å slappe av og nyte tiden litt. Det går aller helst bra :) :)

uff d er vondt å ha det sånn! er enig i at dette m doppler er litt skummelt, hos meg har vi vært heldige alle gangene utenom 1 når d gjelder å finne hjertelyd.. er så lett å bli livredd hvis man ikke finner på en stund eller ikke i det hele tatt, kan være helt tilfeldig!

håper tiden går fort til neste ul, jeg kjenner meg igjen i denne ventingen det er grusomt!! men snart får du bekreftelse og det hejlper en god del :)

Takk for svar, fine jenter. Hadde jo planlagt bare ett barn til, siden vi har fra før. Men nå når vi er tvillinggravide kjenner jeg at jeg så veldig gjerne ønsker å beholde begge to. :)

Det blir godt med ny ul til deg puma i denne uka. Krysser fingre og tær for at begge småttisene dine har det fint der inne. Det tror jeg de har!!! Klæm fra en vorderende tvillingmor til en annen:-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...