stearin Skrevet 30. desember 2012 #51 Skrevet 30. desember 2012 Mine foreldre trodde ekteskapsproblemene forsvant når de fikk flere barn. Og det var snakk om alvorlige problemer, med glohete tekopper med kokt vann oppi som fløy hit og dit, tunge ting ble kastet etter hverandre, drapstruing med saks (!), bråk om natten, kvelertak, ødeleggelse av den andres eiendeler og klær osv. Kunne fortsatt i det uendelige. De fikk tre barn på rappen, ekteskapsproblemene ble ikke borte. Men heldigvis forsvant noe av volden. Jeg er til en viss grad enig med deg HI. Men man må for all del ikke være sammen til enhver pris. Om man ser at det ikke fungerer når barnet er ett år gammelt, så er det like så greit å skille lag. Barnet har ikke noe godt av ekteskapsproblemer uansett, og å tro det blir bedre dersom kun en part gjør en innsats, eller ingen gjør en innsats er bare naivt. Det skjer ikke. Og på en annen side igjen så vil ikke en ettåring huske at foreldrene har vært sammen en gang i tiden. Det er lettere å skille lag da enn dersom man har et større barn.
BikkjeBisk Skrevet 30. desember 2012 #52 Skrevet 30. desember 2012 Tror det er et desperat forsøk på å "fange" hverandre på...
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2012 #53 Skrevet 30. desember 2012 Tror det er et desperat forsøk på å "fange" hverandre på... Det tror ikke jeg på. Eller, i de tilfellene hvor kvinnen lurer mannen og jukser med prevensjonen så er jeg enig. Samme med one night stands hvor kvinnen har ubeskyttet sex og ikke tar angrepille etterpå. Da VIL hun jo ha barn da, og fange mannen (evt bare genene eller pengene hans). Men tror de fleste får barn fordi de har kommet på det stadiet i forholdet. Jobber, hus og kanskje til og med bikkje eller bil er på plass. Mange har giftet eller forlovet seg. Og da er det neste steget å få barn, hvertfall for veldig mange. Man vil jo at forholdet skal utvikle seg videre, og de fleste ønsker jo å få barn når ting ligger til rette for det. Her var forholdet perfekt frem til barna kom. Nå preges hverdagen av søvnmangel, en post-graviditetskropp, logistikk med barnehage og middagslaging og helger som bruker til lekeland og badeland i stedenfor kino og shopping. De store drømmene, hverdagsromantikken, de dyre kjærlighetsferiene og alle timene vi kun hadde på hverandre som kjærester er forbi. Har aldri kranglet så mye som etter at vi ble foreldre, men heldigvis hadde vi et solid grunnlag før barna kom. Anonym poster: 302180e7cd40bc356f20ebdac5d34a7c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå