Mavat Skrevet 28. desember 2012 #1 Skrevet 28. desember 2012 Jeg arbeider i helsesektoren og jobber tredelt turnus. Jeg har vært sykmeldt en stund nå, men håper på å komme tilbake nå etter nyttår. Da vil jeg tro at jeg må begynne med tilrettelagt arbeid i første omgang. Det jeg prøver å finne ut av er følgende; Blir lønna mi mindre dersom jeg jobber kun dagvakter? eller har jeg krav på å beholde pengene for hvordan turnusen opprinnelig er satt opp? (altså kveld og nattillegg). Og regner de foreldrepenger ut ifra de 6 siste lønningene før fødsel?! Det er kjipt at man i tillegg til å være dårlig skal være redd for å få mindre penger.. Noe jeg ikke har råd til. Men kan jeg ikke jobbe mer, så kan jeg ikke... Noen med erfaringer?
Håperpåønskebaby Skrevet 29. desember 2012 #2 Skrevet 29. desember 2012 Min mann jobbet turnus med fast tillegf for helg, kveld, natt osv. Han har nå 50% tilrettelagt gjennom nav (de dekker den delen av hans lønn) og han jobber 50% på dagtid, og han har beholdt sine tillegg. Om det blir likt vet jeg jo ikke, men han har hvertfall samme lønn
1+1 blir 3 Skrevet 29. desember 2012 #3 Skrevet 29. desember 2012 Hvis du får tilrettelagt og går bare dagvakter, evt blir sykemeldt sein og nattevaktene (kommer an på hvor mye du klarer å jobbe), så har du i begge tilfeller krav på å beholde tilleggene dine fra den orginale turnusen. Jeg fikk gjort om alle nattevaktene sist svangerskap til dag og aften, beholdt likevel nattilleggene. Fikk også økt utbetaling i mai, da jeg skulle jobbet natthelg påskehelga, men var sykemeldt. Så tilleggene dine er dine uansett:) Angående permisjon og utregning av lønn så tror jeg de tar de beste 6 av de 10 siste månedene. Ordner seg, og kan man ikke jobbe, så kan man ikke jobbe. Ta vare på deg selv og mini, og få en turnus som fungerer i svangerskapet. Lykke til:)
Klar for nr2 **med spire** Skrevet 30. desember 2012 #4 Skrevet 30. desember 2012 Jeg jobber egentlig nattevakt i Hjemmesykepleien. Men har fått tilrettelagt til dagvakter i graviditeten.. Har akkurat samme lønn som før. Kommunen får støtte fra NAV
Bambine33 Skrevet 30. desember 2012 #5 Skrevet 30. desember 2012 Det er ikke likt alle plasser, hvis arbeidsgiver tilrettelegger kan de trekke deg for ubekvemstillegg, dette er jo tillegg du skal ha dersom du jobber ubekvemt. Men det er jo snakk om personalpolitikk, så noen lar være å trekke. Det beste er at arbeidsgiver søker om tilrettleggingstilskudd fra NAV slik at de får kompensert sine ekstra utlegg så slipper du å få mindre i lønn hvis dere har bedriftsjordmor kan hun hjelpe med dette. Alternativt kan du bli sykemeldt fra dine ubekvemsvakter, da beholder du lønnen din uansett.
Mavat Skrevet 30. desember 2012 Forfatter #6 Skrevet 30. desember 2012 Takk for svar! Skal sjekke opp med NAV og NSF
Frufluffy Skrevet 30. desember 2012 #7 Skrevet 30. desember 2012 Beregning av foreldrepengegrunnlaget er som hovedregel den siste måneden før du går ut i perm. Har du varierende inntekt så kan man ta et representativt snitt. Feks 3,6 eller 12 mndr Har man vært arbeidsledig og mottatt dagpenger i deler av perioden bruker de snittet av de 6 beste av de 10 siste ikke ellers.
Mavat Skrevet 2. januar 2013 Forfatter #8 Skrevet 2. januar 2013 Joooda! Har rett på å beholde min vanlige lønn! Godt å få det avklart!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå