Gå til innhold

Ingen tegn til graviditet i livmor

Anbefalte innlegg

Jeg hadde bestemt meg for ikke å stresse meg opp over noen ting, men etter å ha snakket endel med venninner som har fått barn fikk jeg for meg at jeg MÅ sjekke dette her hos gynekolog. Skal i dag være 5+6 og det skal kunne være mulig å se noe ved innvendig ultralyd. Men hos meg er det tomt. Så nå sitter jeg her da. Og venter på ny undersøkelse til uka, og sjekke om Hcg nivået stiger eller dropper. Stiger det så er jeg antagelig gravid utenfor livmor og må fjerne det.. Jeg er kjenner jeg er helt superstressa, samtidig som jeg veldig håper at det er tegn til liv på riktig plass ved neste ultralyd.. selv om det er lite sannsynlig...

Æsj..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144003388-ingen-tegn-til-graviditet-i-livmor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trulte med to små

Huff så leit!

Har du smerter så ring lege/legevakt snarest, om det er graviditet på utsiden av livmor.

Håper du får god oppfølging og blir tatt på alvor av legene.

Hadde jo vært fint om det enda var et håp om at der var noe der!

Lykke til!

Lykke til! Da jeg var gravid første gangen tok jeg privat ul hos Volvat "bare" for å sjekke. Det var noe i livmoren, men ikke noe hjerte som banket, noe det burde ha gjort på det tidspunktet. Måtte ta HcG den fredagen og igjen på mandagen og så vente en hel uke på svaret! Heldigvis var det nok bare kroppen min som var litt treig og den lille "prikken" på ultralyden er i dag en nydelig jente på 3 år. 5+6 er fortsatt veldig tidlig så ikke gi opp håpet helt ennå!

Annonse

Gjest Trulte med to små

Ja det er fristende å håpe at legen har tatt feil! Hos meg klarte en gynekolog å "overse" tvillinger og et hematom i livmoren i uke 7+1 og sa jeg hadde spontanabortert! ( dette etter en blødning ) 4 dager senere var vi på ny UL og fikk se en sprell levende baby, en som var sluttet å vokse og en gammel blodansamling! Klage til fylkeslegen ble sendt og vi fikk svar i dag. Gynekologer kan ta feil, heldigvis eller dessverre alt etter som.

Endret av <3LYKKE<3

Vil bare si at det kan fortsatt gå bra, jeg var på veldig tidlig UL i mitt første sv.skap... var vel samme som deg, såg ingenting anna enn en fostersekk såvidt... måtte vente en hel uke til neste gang, men da var der plutslig et lite vesen med flimrende hjerte...

Å jeg å fikk beskjed om at dette mest sannsynlig ikke kom til å stå til forventningene.. så heng i en stund til ;) Det kan bare være at det var for tidlig å ta UL :)

Det ble operasjon om søndagen. De så ikke så mye på ul fremdeles, men jeg hadde så sterke smerter at de var nesten sikre på at det var en ex.u. Så de åpnet opp for å sjekke, som hun gynekologen sa. Hun beroliget meg veldig i forkant og sa at hvis det viser seg at det sitter der hvor det skal, så kom hun ikke til å gjøre noen ting og det kom til å forløpe som et normalt svangerskap. Men hun fant den lille spiren på høyre eggleder, så den måtte hun fjerne... Veldig trist og lei, men tross alt fryktelig glad for at jeg fant det ut så tidlig at det ikke ble noen fare for meg!

Så da hopper jeg ut av 1.trimester, håper vi sees så snart kroppen min har kommet seg til hektene igjen :)

Gjest Trulte med to små

Å så leit å høre! Men som du skriver godt de fant det ut nå før det ble mer alvorlig for din helse.

Jeg sender mange gode tanker og håper du bruker tiden godt på å komme deg til hektene igjen!

Ta godt vare på deg selv og håper på å se deg her inne igjen når tiden er klar!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...