Gå til innhold

Falske rier uke 31?

Anbefalte innlegg

Her den ene natten sov jeg veldig dårlig pga. smerter i rygg.. Jeg stod opp tidlig fordi jeg ikke klarte ligge lenger. Smertene ble bare mer å mer intense bak i korsryggen. Alt ble bare verre når jeg lå nede så jeg vandret bare rundt i huset. Hadde smerter hele dagen, men det var perioder som var verre enn andre.. Til slutt ble jeg sittende i badekaret med en god stråle i ryggen.

Kan dette ha vært rier? Dagen etter var kjente jeg ingenting bak i rygg..?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144003356-falske-rier-uke-31/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva leste du på nettet om det? Jeg finner ikke så mye om d.. Jo jeg hadde den dagen med vond rygg. Dagene etter det har jeg slitt en del med Kynnere som Gjør vondt i magen.. Men har ikke hatt slik en vond dag som da jeg hadde d med ryggen.. Nå syntes jeg også at babyen ligger mellom beina på meg. Føler hun snart detter ut når jeg går.. Er dette normalt? Hvordan har dere det da? Sliter dere med mye kynnere?

Annonse

Vel, leste at når man har sånne mens smerter og kynnere at det kunne være tegn på fødsel. Men det ga seg hos meg, nå har jeg sånn som deg, vonde kynnere. Var hos legen isted og hun sa at det var vanlig når man nærmet seg termin. Hvor langt er du på vei? Jeg sliter masse med kynnere og er øm i hele magen. Føler ikke at han detter ut, men han presser så uffatelig mye på blæra mi at jeg tisser på meg hele tiden, altså flere ganger om dagen... Ikke mye, men nok til at man må bytte klær. Hva skal jeg gjøre? Gå med tena lady eller no? Er dette et problem for noen andre enn meg?

Jeg har mye kynnere og mensenlignende smerter. Blir verst om kvelden, da mangen blir stein hard og jeg får hvertfall ikke til å sove. Er i uke 37 + 0 idag. og har hatt dette siden uke 31. I uke 32 sa jordmord og ctg maskina at jeg hadde rier, men de var ikke regelmessig. Og at jeg måtte være sengeliggende.

I etter tid, har jeg fortsatt masse vonde kynnere, men fortsatt ikke regelmessig, så får lov til å være hjemme. De har sjekket babyen og han har det bare bra, så da gjør de ingen ting før det virkelig starter av seg selv. Men blir jo utrolig sliten av å gå slik..

Jordmor sa til meg at dette var helt normalt, unntatt de premature riene, men det jeg har kjent i ettertid. At det er kroppens måte å forberede seg på fødsel på, men man kan gå slik i flere uker.

En positiv ting er jo at kroppen klar gjør seg, og hun mente også at åpningsfasen kan bli "lettere" når kroppen allerede har jobbet mye påforhånd. =) Håper virkelig hun har rett =) hehe!

Men så lenge det ikke blri vondere og vondere og ikke kommer regelmessig så trur jeg det skal gå greit. Om du er usikker ta en telefon til føden, kanskje du kan komme inn på en ctg registrering så ser de hvordan babyen har det =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...