Gå til innhold

Tidlig ul

Anette1987

Anbefalte innlegg

Då har eg vært på tidlig ul privat.. Kjenner eg egentlig bare ble mer bekymret! Vi såg klart og tydelig ett bankende hjerte men hørte ikke noe lyd og legen mente eg ikke var 7 uker som eg trodde men hun ville si 5-6 uker.. Noe som eg syns er veldig rart når eg hadde positiv test for 3 og en halv uke siden.. Så da blir eg jo veldig redd for at noe er gale og det ikke utvikler seg som det ska.. Har jo ikke noe skikkelig mensdato heller siden eg mistet i november og ble gravid igjen med engang.. Får bare krysse fingrene for at hun såg feil eller noe.. Hcg har jo vært veldig høy hele tiden.. Har time hos en gynekolog 8 januar så håper på litt bedre gjennomgang og oppfølging då..

Fortsetter under...

Ikke noe særlig å være bekymret. Vi her inne er jo ekstra bekymret og redd for alt som kan være negativt. Målingene har en feilmargin på +/- 5 dager fikk jeg beskjed på tidlig ultralyd. Og det voksen litt i rykk og napp. Så det kan jo være at du er ca 7 uker. Håper du får bedre svar hos gynekolog i januar selv om det er en stund til. Lykke til.

Huff det var trist å høre at du ikke ble mer beroliget :( Desverre er vi som har vært gjennom en del aborter veldig bekymret.. I starten som du er i nå så vokser fosteret fort og utvikler seg nok forskjellig. Forrige graviditet så tror jeg fosteret lå en uke bak mensterminen. Tror jeg var ca. 6 uker da vi så hjertet slo men ingen lyd. Ved ultralyden uken etterpå så fikk vi også inn lyd..

Det positive er at dere så hjerte slo og at hcgen stiger slik den skal. Så får du prøve å tenke positivt til neste ul.. Det er kjempevanskelig, men.. Det skal gå bra denne gangen!

Ja det er så ufattelig mye bekymringer etter en har mistet... Eg har gledet meg sånn til å gå gravid medmitt andre barn da i mitt første svangerskap ble det mye oppfølging og bekymringer pga uregelmessig hjertelyd hos lille fra uke 27.. Var på sykehus annen hver uke og fastlege hver uke.. Gikk konstant og kjente etter spark og ble bekymret med engang det ikke var noe.. Så har liksom gledet meg til nr 2 der eg tenkte at siden formen min var så bra med nr 1 skulle eg bare surfe igjennom dette og nyte det! Meen så mistet eg 1 gang, og 2 gang og 3 gang.. Og det er jo mange som har mistet mye mer men du vet liksom ikke korti og kordan det ska ende! Og du merker at folk som ikke har mistet ikke skjønner hvorfor du er så redd og tar bl.p hele tiden og tar så tidlig ul at du egentlig ikke kan se noe..

Og bare for å klage litt til! ;p så syns eg at oppfølgingen av meg har vært utrolig dårlig.. Eg mistet siste gang i november og fikk da henvisning til gyn for utredning. Fikk time der 8 januar. Og når eg fant ut i desember at eg var gravid for fjerde gang ringte eg for å kanskje få komme til litt før sånn at vi evt kunne prøvd noen tiltak denne gang men neida.. Gyn tok ikke inn gravide før uke 7-8.. Og fastlegen har ikke peiling på noe.. Han bare virker litt irritert for at eg tar så mange hcg prøver når alt virker normalt..

Og folk her inne sier; du må kreve oppfølging! Men selv jobber eg som sykepleier og krever ting for andre hele tiden uten problem men når det kommer til meg sjøl klarer eg bare ikke.. Utrolig irriterende!

Annonse

Veldig leit at du opplever dette. Og leit at du får lite hjelp.

Jeg ble også gravid før utredning. De måtte da stoppe utredning siden prøvene ikke kan tas mens man er gravid. Jeg fikk derfor utredning etter den 4 spontanaborter. Jeg synes også jeg fikk dårlig oppfølging ved den 4 graviditeten. Og tilbud om ul i uke 8.Dette mener jeg å ha fått med meg at andre har opplevd også. Men etter jeg hadde hatt utredning har jeg fått kjempeoppfølging. Ultralyd hver annen uke fra uke 6.

Hvis du vil ha noe hjelp nå ville jeg anbefale Volvat eller annen priv gyn. Jeg fikk resept på crinone der da vi var på tolkning der av prøveresultater siden det tok så lang tid i det offentlige. Vi følte han vi var hos tok litt lett på det og være var interessert i at vi skulle bruke apoteket på Volvat. Men de gir i ihvertfall service. Vi valgte derfor å vente på svar fra det offentlige og er glad for det i dag.

Lykke til. Jeg skjønner så utrolig godt den fortvilte situasjonen du er i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...