Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei damer, noen gode råd mot halsbrann her når ikke medisiner virker mer enn 5 min av gangen.

Hei!

Dette høres dessverre kjent ut...

Det som hjelper for meg, er å holde meg unna kaffe, te, brus, saft og juice, sterk mat, sitrus, tomatbaserte sauser, røkt mat, det meste av pålegg, brunost sjokolade, nøtter bla. Drikker vann og melk, spiser gulost, en type eplesyltetøy og egg på brødskiva. Kan drikke en kaffelatte en gang i blant, men vanlig kaffe og te går ikke.

Jeg bruker også gaviscon både tabletter og flytende, og novaluzid tabletter. Mandler og lovehearts som er nevnt her hjelper ikke for meg, melk hjelper i det den drikkes, men den utløser i det minste ikke mere halsbrann.

Spis lite og ofte.

Hev hodeenden i senga. Jeg sover med ei dyne og 3 puter under hodet - nærmest sittende. Tar flytende gaviscon før jeg "setter meg". Da holder det gjerne til jeg får sovnet. Våkner noen ganger i løpet av natta for å fylle på med tabletter og setter meg mere opp hvis jeg har sklidd ned i liggende stilling.

Har fortsatt halsbrann ved å ta disse forholdsreglende, men det er litt mere levelig.

Lykke til - håper du kan bruke noen av tipsene!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144003241-halsbrann/#findComment-144869581
Del på andre sider

Annonse

Her har jeg prøvd mandler, melk, Titralac og Gaviscon uten hell. Melk hjelper en bitte liten stund, mens vann kan gi meg halsbrann hvis jeg ikke har det fra før av. Har prøvd å spise rett før jeg legger meg til å ikke spise på mange timer før og merker ingen forskjell.

Beste sovestilling er å ligge på venstre side, orker ikke å sitte å sove. Får ofte halsbrann når jeg kjører bil av en eller annen merklig grunn. Heldigvis ikke mange ukene igjen nå!

Håper du finner ut av det.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144003241-halsbrann/#findComment-144870228
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...