Busy_bee Skrevet 27. desember 2012 #1 Del Skrevet 27. desember 2012 Har deres små sluttet med smokk? Hvor gamle var de når de gjorde dette? Tenker da mest på disse som har vært avhengige av smokken for å sove o.l. Mini blir 2 i februar og er for tiden veldig glad i smokken sin. De prøver så godt de kan i barnehagen og få ham over på andre ting når han begynner og mase etter tutten sin, noe som normalt skjer utover ettermiddagen når han begynner og bli trøtt. Noen dager klarer de det, andre dager blir det krig. Sånn er det stort sett hjemme også, men i tillegg vet han jo hvor han skal finne dem hjemme og gjemmer faktisk ofte unna en tutt eller to når han kommer på det. Eller han finner krakken og klatrer opp til benker og skap hvor boksen med tutter står. Alt. går han fullstendig i vranglås til vi gir oss. Nå har vi diskutert litt mellom oss om vi bør ta denne kampen nå eller om vi skal vente litt til siden han er så knyttet til den for tiden. Han har alltid trengt den for å sove og roe seg når han er trøtt og lei, men den siste tiden vil han ha tutt og kos, og kan rusle rundt med kosen opp til ansiktet i lange tider. Han er også komplett mammadalt for tiden og skal kose masse. Noe jeg jo synes er helt fint, men det er litt kavete for pappaen som ikke får trøste eller legge eller noe slikt. Og som da må høre på mamma, mamma, mamma når jeg er på butikken eller ute på noe annet en liten stund. :-) Var det noen av dere som opplevde at poden avvennet seg selv fra smokken/tutten, eller har det vært en kamp for alle? Hva har fungert best? Jeg tror ikke han er stor nok til å sende den til kaptein sabeltann eller nissen eller noe slikt, så litt usikker på om vi vurderer og ta denne kampen litt for tidlig enda. :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144003151-smokktutt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah- Skrevet 27. desember 2012 #2 Del Skrevet 27. desember 2012 Uten at jeg har noe greie på det, så var min første innskytelse at det er unødvendig å slutte så tidlig. Jeg synes den er veldig god å ha om natten, det er som oftest en enkel måte å få han til å sovne igjen de gangene han våkner. Jeg prøver å ikke la han venne seg til å ha smokken når han er våken, for å ikke gjøre kampen hardere enn nødvendig når den tid kommer. Men han får den til trøst når han slår seg veldig eller noe. Merker at det blir vanskeligere og vanskeligere å få han til å gi den fra seg når han har sovet, så vet ikke helt hvor streng jeg skal være på det heller. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144003151-smokktutt/#findComment-144868140 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honningmelon Skrevet 27. desember 2012 #3 Del Skrevet 27. desember 2012 Jenta mi er 20 mnd og er veeeeeldig glad i smokken sin. Jeg stresser veldig lite med det, men prøver å begrense bruken på dagtid. Jeg legger vekk smokken og kosekluten, for da glemmer hun den litt. Men, om hun maser veldig, så får hun den. Jeg tar den heller bort etter en liten stund. Hun er såpass liten enda, at jeg gidder ikke være superstreng enda. Det tar vi etter hvert som hun blir større. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144003151-smokktutt/#findComment-144868225 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Busy_bee Skrevet 27. desember 2012 Forfatter #4 Del Skrevet 27. desember 2012 Godt og høre at det ikke bare er her. Enkelte dager kan han fint gå timesvis uten, andre dager er det full krise om han ikke har den tilgjengelig alltid. Jeg prøver også som du sier Honningmelon og gjemme den vekk, men han har en finurlig evne til og finne en annen da. Jeg begynte egentlig mest og tenke på dette fordi de har spurt litt i barnehagen hvor strenge de skal være med og gi den/ikke gi den til ham på dagene. Så det er tydelig at andre foreldre er veldig klare på at dere ikke skal ha. Mens min mini går og peker på skapet eller koppen hvor den er og sier "tutt" med veldig lei stemme, bare for å understreke hvor veldig gjerne han vil ha den. :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144003151-smokktutt/#findComment-144868264 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå