Gå til innhold

Fikk ikke julegave av pappa...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk ikke julegave av min far i år. Han ba om ønskeliste tidligere for å presisere etterpå at man som voksen med barn ikke kan vente å få like mange gaver som før. Han har sendt gave til datteren min (bor langt borte), også da presiserte han at det var henne han hadde ssendt gave til og at man som voksen ikke kan forvente så mange gaver. Hallo, det høres jo ut som om jeg har gått og mast om gaver her, når jeg kun har sendt en ønskeliste han selv har bedt om(med ønsker i alle prisklasser). Det jeg syns er litt rart er at han aldri har sagt direkte til meg at han ikke kjøper gave til meg i år, han har bare latt være. Er det vanlig å bare slutte å gi barna sine gaver når de er voksne uten å gjøre noen avtale om det? Er det ikke litt rart?

Anonym poster: 6b5d0157df6b0c534a0343eeff3376fa

Skrevet

Jeg hadde nok sendt han en melding og skrevet at det er helt greit at han ikke ønsket å gi deg gave lengre men at neste gang kan han også la være å be om ønskeliste slik at du ikke trenger å bruke tid på å komme på ønsker og skrive de ned til han. Og at det er lettere at man som voksene mennesker sier klart i fra om man har bestemt seg for å slutte å gi gaver.

Man kan ikke forvente gave selvsagt men ønsker man ikke å gi noe så ber man da heller ikke om gaveliste å lar folk få forventninger til at noe skal komme.

Og det er jo litt frekt for når du venter at noe kommer med at han har bedt om ønskeliste så føler også du at du må gi gave fra deg. Om du vet han ikke gir noe så kan du velge om du allikevel ønsker å gi han gave fra deg eller om du vil gjøre som han og la være.

Selv om man kan takle slik som voksen er det ikke pent gjort, Men jeg ville sendt meldingen slik at han får en mulighet til å rette opp ting om det er en pakke til deg som har kommet på avveie. Slik at han ikke sitter å venter en takk for en gave som du ikke har fått.

Anonym poster: 2b1f74ae0757df64243ae100a4fdd1d0

Skrevet

Har fått gaven til datteren min, så skulle jeg fått gave så hadde nok den ligget i samme postesken. Men så er han litt spesiell av seg også da, mener aldri noe vondt, men har litt spesielle meninger om.... vel... det meste :P

Hi

Anonym poster: 6b5d0157df6b0c534a0343eeff3376fa

Skrevet

Er nå bra at datteren din i alle fall fikk. Her får hverken jeg eller min sønn (hans eneste barnebarn) hverken jul eller bursdagsgaver. Men jeg har innsett nå at han er en stor egoistisk drittsekk som vi klarer oss uten.

Anonym poster: 49ce32fb3ccd695f54e36ebf912bccf1

Skrevet

Fikk ikke bryllupsgave jeg :o

Anonym poster: 79cec8ca4d442a208cd9df9b3d6a8769

Skrevet

Da hadde jeg ikke kjøpt til han heller :)

Anonym poster: 0ef4e0ec2918079e884f1a49569cfb28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...