Gå til innhold

Pass til spedbarn på danskebåten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at det står at man må ha pass når man reiser med dfds til Køben. Gjelder det også spedbarn? Noen som vet?

Anonym poster: 93e5c5598db4997be146bbb87131bf1a

Skrevet

Hehe, nå tenkte jeg du skulle sette bort ungen din på barnepass på båten mens du skulle slå ut håret i baren :)

Men... Pass til København?! Har jeg aldri hatt med. Til Kiel ja, men ikke til København.

Skrevet

Hehe...ser det nå :-))

Anonym poster: 93e5c5598db4997be146bbb87131bf1a

Skrevet

Ikke pass, men bevis på ungen er "Kari Normann" Dåps eller fødselattest :)

Gjest Antarctica
Skrevet

Tror du skal skaffe deg pass, ordentlig pass. Det koster 270 kroner for en baby. Ikke noe problem.

Skrevet

Det er forsåvidt ikke passplikt til danmark, MEN.nordmenn har ingen annen gyldig legitimasjon enn passet (enkelte land har id-kort, det har ikke vi)

Fødsels-og dåpsattest er ikke gyldig legitimasjon.

Vi skaffet pass til sønnen (og hadde med selv) på ferietur i sommer.

Skrevet

Vi hadde med, men fikk ikke bruk for det. Men hadde vært kjipt å ikke ha hvis man plutselig hadde trengt det...

Anonym poster: 752988e18f80275a87b8a5c5c63dd006

Skrevet

Hehe, nå tenkte jeg du skulle sette bort ungen din på barnepass på båten mens du skulle slå ut håret i baren :)

Men... Pass til København?! Har jeg aldri hatt med. Til Kiel ja, men ikke til København.

Haha, det tenkte jeg også. Og så tenkte jeg at det er ikke rart enkelte temaer blir tatt for trolling :D

HI: http://www.norge.dk/Norsk/travelinfo/travelinformation/

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Det er forsåvidt ikke passplikt til danmark, MEN.nordmenn har ingen annen gyldig legitimasjon enn passet (enkelte land har id-kort, det har ikke vi)

Er ikke sertifikatet gyldig legitimasjon?

Gjest Antarctica
Skrevet

Hmmm, det er det vel, men har spebarnet til HI sertifikat??? Da skal jeg sannelig følge godt med på veiene heretter, for nå blir jeg nervøs!

Skrevet

Er ikke sertifikatet gyldig legitimasjon?

Nei.faktisk ikke, i internasjonal sammenheng. Vi nordmenn har kun pass spm andre land godkjenner som gyldig leg. Vet det er.snakk om å.lage et id-kort, men det er et.stykke fram i tid.

Skrevet

Ha ha, tenkte å svare at dersom du trengte barnepass til spedbarn på danskebåten, så kunne du liksågodt holde deg hjemme!! :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...