Gå til innhold

Flere som er i ferd med å slutte sove på dagen? 22 mnd.

Anbefalte innlegg

Som tiden går. Igår ville lillegutt minsann ikke sove på dagen og klarte seg fint helt til kvelden. Det etter en sjelden 12,5 timers natt. Det ser ut til å gjenta seg idag. I tillegg leste vi julegaveboka "lillegutts pottebok" igår og jaggu fikk han til å tisse litt på potta för første gang! Dette året her har vært så morsomt! Lurer på hvordan overgangen til ikke å sove på dagen har vært för de som har vært igjennom det? Ser för meg at han vil trenge litt ekstra dagsøvn på hverdagene.

Fortsetter under...

Kjenner en herlig tass som var ferdig både med bleier og dagsoving når han var 17 mnd gammel jeg <3 hihi!

Her soves det fremdeles 1,5 t dagdupp, men den siste uka har Muffin på 20 mnd våknet 30-60 min tidligere enn vanlig på morgenen. Men det er muligens pga ferie fra bhg? Vi ser an et par uker til, til hverdagen er på beina igjen og han er tilbake i bhg. Kutter 30 min på dagsøvnen om han fortsetter med å starte dagen kl 05:30-06 i stedenfor kl 06:30-07 :)

Her tisset Muffin på potte for første gang i dag og jeg er sååå stolt <3 Har sånn 3-i-1-potte fra Biltema og den er virkelig praktisk! Har ingen pottebok vi da men vi snakker mye om tiss/bæsj og lager tisselyd når han sitter på potta. Han syns det er mest stas om noen sitter på do ved siden av ham da, hehe!

Endret av Madolyn&Muffin

Jenta mi er 20 mnd, og hun er ikke like enkel å få til å sove på dagen alltid. Men, hun er ikke oppe grytidlig heller da. Hun er våken mellom 08-09 som regel. I dag var hun våken 08.30 og sovnet ikke til dagluren sin. Hun fikk nå hvilt seg litt da. Men, hun sovner fort om kvelden når hun ikke har sovet på dagen da.

Jenta vår på snart 20 mnd har kuttet ut dagsovingen i julen. Hun har i stede for å våkne mellom 6-7 våknet 8-9. Noe som mor og far er veldig fornøyd med. Hun legger seg tidligere på kvelden. Ber om å få sove i 18 tiden.

Vi har prøvd å få henne til å sove på dagen. Men det er ikke aktuelt.

Regner med at hun vil sove igjen når hverdagen i barnehagen begynner. Men tror hun vil slutte med dagsoving tidlig. Har hatt problemer tidligere med å få henne til å sove på dagen. Og barnehagen har vært litt fortvilet innimellom.

Tror min også vil slutte med dagsoving tidlig. Hun begynner ikke i bhg før til høsten, så hun må jo ikke tidlig opp heller. Er litt godt syns jeg da, at vi ikke mååå ta veldig hensyn til at hun skal sove på dagen :-)

Annonse

Det går litt opp og ned. I bhg sover han alltid siden han er mer aktiv der. Mens hjemme kan han fint hoppe over duppen, kommer an på når vi står opp og hva vi gjør.

Han blir 2 år om 10 dager. Sover 12 timer +/- om natta.

Gjest <3Barn&Engler<3

Gutten her kuttet dagsovingen når han var ca 20 mnd.. Etter det gikk det 2 uker, så var det slutt på å sove i bhg også... Lillesøster er 10 mnd snart, og har kun sovet en dupp på dagen siden hun var 6 mnd, nå blirdagsduppene bare kortere og kortere.. Så det ser ut til at hun har planer om å slutte med dagsoving fra hun er rundt 1 år +/-

Det høres ikke ut som om overgangen var / er noe tema för de fleste, da? Merker det har tatt laang tid å legge de siste månedene, selv om vi har bedt de vekke ham i bhg. Før jul sov han ca 10,5 timer på natta, nyttet ikke å legge ham tidligere og da måtte han få sine 1,5 timer på dagen. Blir helt greit å slippe ta hensyn til sovetider i helgene, selv om det jo kan være deilig å få en stille stund...

Nå i ferien har gutten på 23 mnd kommet helt ut av rytmen. Har sovet lenger, ikke villet sove dagluren og da er han utslitt 17 og kollapser på sofaen. Alt blir bare tull, hehe. I dag var han tidligere oppe, fikk han endelig til å sove 13. Det var en kamp, hehe. Men når han først hadde sovna fikk jeg nesten ikke vekket han igjen. Blir godt med bhg og rutiner i morgen :) Spent på om luren er på vei ut. Han sover forresten 1t på dagen, og 10-11 t på natta.

Her har kuttet eldstemann ut dagsovingen når han var ca 16 mnd(vel og merke når han ikke var i bhg). I bhg sover han fremdeles en liten lur(han får sove så lenge han vil-iblandt 30 min og andre ganger 2,5 t) og han er strax 22 mnd :-)

Og forresten, når han hvilte på dagen før- så sto han opp halv 6 om morningene. Nå uten hvil- sover han 13 t på natta,og er ikke oppe før i 8 tiden,deilig:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...