Gå til innhold

IKM uke 4

Anbefalte innlegg

Flyttet litt på IKM jeg.. Er usikker på om jeg har hatt el i det hele tatt denne mnd, men hvis jeg har hatt var den nok senere enn vanlig. Er i alle fall nå endelig i dpo-land regner jeg med, forsøker å skru ned forventningene og ikke tenke så mye på graviditet og slikt...lettere sagt enn gjort.. ;-)

Skal prøve å vente til 25 med å teste, tester alltid masse leeenge før tiden og blir superskuffet over de hvite testene.. Ikke smart! Men 25 skal jeg ut med venninner og blir nok litt vin, så greit å ta en sjekk..

Fortsetter under...

jaja, vi venter og venter... jeg er ganske sikker på at jeg hadde EL en gang mellom 06.01 - 08.01... så da er jeg et sted mellom 7-9 DPO i dag :)

Kjenner jeg har lyst å ta en test snart!

Har ikke noen spesielle symptomer, men de 3 siste dagene har jeg hatt fryktelig vondt i venstre side av korsryggen. Har kjent dette før også, men aldri slik som det var i går :( Det var vondt å sitte, ligge, stå og gå.. ryggen holdt meg våken i natt også.. zzzzoombie på jobb i dag ;)

har veldig ømme pupper og da, men det er ikke noe unormalt når det nærmer seg mens..

Håper vi er mange glade damer som kan juble i slutten av neste uke! :D

4. dager over dpo sånn cirkus her, mulig jeg hadde eggløsning litt tidligere (første pp. fjernet spiral forrige søndag faktisk, men har hatt eggløsning hele tiden med spiral også.) Jeg kjenner det "trykket" over venstre eggstokk som jeg har kjent ved tidligere graviditeter, kjenner det påfallende godt også. Hadde sex 3 dager før og 1 dag etter antatt eggløsning, så vi får se, det skal jo litt til at det klaffer i aller første prøveperiode, selv om jeg har blitt gravid i 1 pp med de to barna jeg har. Kjenner at tida fra eggløsning til forventet mens er laaaaang.... frem til eggløsning går det liksom fort, men de to neste ukene snegler seg litt av gårde. Lurer på om jeg bare må prøve å teste søndag eller mandag, selv om det jo er for tidlig. Fikk positiv test tidlig sist, men husker ikke hvor mange dager før. Lykke til alle sammen :)

Ja, det er bare å vente nå! Jeg blir litt opphengt i dette nå når jeg går og venter, og så prøver jeg å i til meg selv at jeg skal tenke på noe annet - og da tenker jeg bare mer på det! Har ikke helt trua på at det blir noe denne gangen. Jeg merker ingenting (eller har jeg litt ømme pupper?!? Sånn holder jeg på ...), og merket det før IKM sist jeg var gravid. Da var det jo helt uplanlagt, så jeg husker ikke hvor tidlig jeg merket noe. Nå som jeg VIL bli gravid, da er det selvfølgelig mye vanskeligere :)

Annonse

Ja, ett stykke inn i DPO-land her også. Godt det er så travle tider, for rekker nesten ikke å kjenne på den uutholdelige ventingen engang og det er faktisk utrolig deilig. Emosjonene holder seg på "veldig spent" :) Ingen symptomer iverhodet, men det har jeg heller aldri hatt men noen av mine andre barn før uke seks. Utenom sist pp...da var jeg SIKKER på at jeg var gravid...og det var jeg altså ikke.

El slim i dag igjen??? Mulig egget ikke slapp i det hele da forrige uke, tar jo ikke temperatur for å sjekke at det faktisk har gått. Må vel på med el tester igjen i morgen da. Og slenger vel på en gravidtest med det samme da.... Selv om bare 6dpo:-D. He he ikke utolmodig i det hele nei ...

Da slenger jeg meg på lista. Var inne i feil ikm-uke (uke 3) debatt her, men nå har jeg nok havnet riktig!

21

snartnr3imagen

mamma-T

22

Bambi-88

23

tilhøsten?

Llykke

24

Lilita85

Hulderpusen

25

fjellfrøkna

guggu

Hellinor

26

27

Skyfall

En til,please.

Supersnusken

Gravid:

Ny pp:

•  

Annonse

Sånn, slutt på å snik lese her og ikke være med på lista =P

Vi skulle egentlig ta oss en pause noen månder nå, 2 tidlige spontanaborter de 4siste måndene samtidig som "alle" andre blir gravide rundt oss har vært heftig for psyken. Men når man da får de kraftigste eggløsningssymtomene noen sinne og eggløsningstesten lyser positivt to dager på rad da klarte vi ikke å la være rett å slett.

Litt usikker på ikm fordi at syklusen har vurdert fra 27dager til 33 siden den første SA`en. Men tror at jeg er ganske safe når jeg har satt meg opp på fredag.

Håper at det blir mange spirer som klorer seg fast ut av denne pp!!

Nå nærmer det seg uke 4 folkens!! :D

Jeg klarte ikke vente lenger enn til i går før jeg tok en test.. men jeg tror den er ugyldig. Kom ikke opp noe svar eller kontrollstrek før etter 5-6 minutter. (clearblue plus).. MEN da svaret kom opp kunne jeg se en kjempe, kjempe, kjempe svaaaak strek! Men siden jeg aldri har tatt en g.test før trodde jeg at den skulle være sånn.. så kastet den.. tok ny test i dag og den var negativ.. så nå vet jeg jo at det ikke er svaaaak strek på en negativ test! Dette tuller med hodet mitt!

Noen som har opplevd noe lignende?? :)

Så spennende da bambi-88! Hvis den er lest av innen angitt tid skal jo selv en svak positiv være positiv! Er de to testene tatt på samme tidspunkt på dagen? Kan jo være noe der.. Hvilken dag DPO er du? Er jo noen som tester positivt veldig tidlig!

Jeg aner jo ikke om jeg har hatt el engang denne syklusen, har hatt litt EL-følelse gjennom hele uka, noe som ville vært alt for sent.. Hadde semipos el test forrige uke, men det var nok litt "svak" urin, både teststrek og kontrollstrek var veldig svake så derfor vanskelig å vurdere. Uansett alt for tidlig å teste enda, skal smøre meg med tolmodighet og krysse fingerene i steden..

Ja det er litt spennende! Men prøver å ikke ha noen forhåpninger enda.. jeg er 11-12 dpo og testene er tatt på samme tidspunkt (kl 06 begge dagene).. men på første test kom ikke kontrollstrek opp med en gang, det gjorde den på den negative testen. Hmm :) får teste igjen på mandag hvis tr ikke har kommet :)

Jeg har en fra før så prøver på nr 2. Har ikke hatt så mange pp for har blitt gravid 3 ganger men mistet :-( Etter siste M$ er vel dette 4pp tror jeg.

Men husker godt hvor utålmodig man er med nr 1! Alle årene man har gått på p-piller og trodd man skulle bli gravid om man tok den noen timer for sent...også plutslieg slutter man på pillen, har masse aksjelegging rundt EL, også blir man ikke gravid! Tok oss 5pp første gangen, var veldig utålmodig og var sikker på at jeg var infertil...selv om jeg jo vet at det er helt vanlig at det tar tid..

Håper det klaffer for deg i første pp, er jo mange som opplever det også!

Hei! Blir med her oss dere jeg! Ikm 24/1. Har dere forsøkt lenge? Vi har siden juli, det er nok ikke så lenge i den store sammenhengen, men jeg må innrømme at begynner å bli veldig utålmodig nå :/ men det ender forhåpentligvis snart i vårt første barn:) jeg har ømme pupper, men sånn er jeg alltid uka før mens da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...