Gå til innhold

Hvordan lære far til barnet å snakke pent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver å lære mitt å snakke pent, men ikke så lett når far kommer med grove språk.

Vi er ikke sammen og barnet er hos far annen hver helg ( heldigvis).

Hver gang barnet har vært hos far, så kommer han alltid med stygge ord. Som f.eks.: faen, er du dum, din jævel osv???

Her om dagen så hørte jeg at far til barnet kalte han for "skitstøvel". Jeg skjønte at far sa det bare på tull, men likevel så såret det meg. Man nedverdige ikke barnet sitt???

Barnet er 7 år.

Noen ganger skulle jeg ønske at det er noen som vil slå han ned, så jeg slipper å ha barnetsfar i livet mitt.

Anonym poster: 175fb2d2c7543e7c590663e7604580c2

Skrevet

Om far snakker nedtalende til barnet og kaller barnet slik at barnet blir lei seg og såret så er det en form for omsorgssvikt. Jeg ville innkalt far til foreldresamtale på familievernkontoret og fungerer ikke det så er barnevernet neste stopp

Anonym poster: 80b64b2db3b6382e7a20613c7c862143

Skrevet

Takk for svar. Barnet blir ikke lei seg av det, men tror at det er tøff og sier sånn til andre også.

Får vel kontakte familievern kontoret selvom far ikke liker det.

Skrevet

Jeg har forklart min sønn at de som banner mye er så veldig smarte siden de ikke har andre ord å bruke. Og etter at jeg fortalte dette til barnefar ble det mye mindre banning der også....hi hi hi.

Anonym poster: 3f70ffe2c11abb0ddd227b593cd90003

Skrevet

Nei, ærlig talt, trenger vel ikke dra inn noe kontor for dette, vel? Det må da gå an å ordne dette ved hjelp av ganske ordinær kommunikasjon??

Jeg synes heller ikke noe om grov ordbruk, hverken på barn eller voksne. Forklar at sønnen deres oppfattes som vulgær, slett ikke tøff, når han lærer disse ordene. Synes absolutt barnefar burde slutte med det.

Men dette 'problemet' har jeg lest om før her inne, uten at foreldrene var skilt. Så det er ikke slik at gifte foreldre er enige om alt heller.

Kommunikasjon!

Anonym poster: 825aad1276fefe20d17f41fe2dcf9b2e

Skrevet

Hadde kommunikasjon vært lett, så hadde det ikke vært noe problem, men barnefar skjønner ikke kommunikasjon.

Jeg snakker mye med barnet og forklarer han det, men ikke så lett når barnefar sabortere meg hele tiden.

Håper barnefar blir slått ned i en dag pga språkbruken hans.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...