Gå til innhold

hvor lenge bruker dere på hver ammesesjon?

Anbefalte innlegg

her bruker jeg alt fra 1 og en halv time til 2 og en halv time.

er det normalt? han sovner også veldig raskt etter 15-20 minutter og jeg må da rape han eller skifte bleien hans for at han skal våkne og spise. da blir også i tillegg gråt delvis fordi jeg vekker han og delvis fordi han plutselig kommer han på at han var sulten og da er det liksom ingen tid å miste og det blir skriking for fullt hals. slik holder vi på i 2 timer hver gang.

hva gjør jeg feil? jeg er så redd for å la han sove etter 10-15 minutter i tilfelle han ikke blir mett. og jeg må jo rape han. så da blir han også vekket og skriker så vinduene rister.

hjelp!

Fortsetter under...

I starten tok det lang tid, men nå er hun mett etter ca 10 minutter som regel. Etter det er det mest kos... Hun er 2 mnd. Min må også rape, og det tar laaaang tid på natta....

Jeg ville prøvd å bare legge når han slutter å suge første gang, kan jo hende han er fornøyd? De suger ganske fort etter hvert:-)

har prøvd å unngå smokk men har nå skjønt at han liker å suge for comfort... :P så nå har vi introdusert smokken. mye bedre. følger med på hvor lenge jeg hører svelge lyder og når han slutter å svelge melk og bare suger for kos så tilbyr jeg han smokk. men bare på natta, han kan suge så mye pupp han vil på dagtid. det heter ikke barseltid for ingenting. :P men mamma må også sove litt ;)

Annonse

Veldig varierende hvor lang tid han bruker, men min raper sjeldent/aldri etter måltid. Jordmødrene på barsel sa også det var uheldig å riste de for å prøve å rape etter måltid (tenk deg selv å bli ristet på etter å ha drukket skummetmelk på tom mage!). Så lenge luften kommer ut bak så var det ingen problem ;)

Og min har ett enormt sugebehov, men vi ventet allikevel bortimot 10-14 dager før vi prøvde smokk fordi han balet så voldsomt med puppen (de på barsel var redd han ble sugeforvirret av smokk da). Han er nå 3 uker gammel og har så vidt begynt med smokk, dvs vi kjemper enda, for han spytter de bare ut. Har vel 6 forskjellige typer smokker i sirkulasjon nå, han sutter 2-3 ganger på de, så spytter han ut... Prøver selv nå å høre når han bruker meg som smokk etter måltid, tar da forsiktig ut brystvorten min og erstatter den med smokken, men går 2 sutt så spytter han den ut...

Veldig varierende hvor lang tid han bruker, men min raper sjeldent/aldri etter måltid. Jordmødrene på barsel sa også det var uheldig å riste de for å prøve å rape etter måltid (tenk deg selv å bli ristet på etter å ha drukket skummetmelk på tom mage!). Så lenge luften kommer ut bak så var det ingen problem ;)

Og min har ett enormt sugebehov, men vi ventet allikevel bortimot 10-14 dager før vi prøvde smokk fordi han balet så voldsomt med puppen (de på barsel var redd han ble sugeforvirret av smokk da). Han er nå 3 uker gammel og har så vidt begynt med smokk, dvs vi kjemper enda, for han spytter de bare ut. Har vel 6 forskjellige typer smokker i sirkulasjon nå, han sutter 2-3 ganger på de, så spytter han ut... Prøver selv nå å høre når han bruker meg som smokk etter måltid, tar da forsiktig ut brystvorten min og erstatter den med smokken, men går 2 sutt så spytter han den ut...

Her har vi prøvd i 8 uker med forskjellige smokker men ingen faller i smak. I går hadde vi et lite gjennombrudd på 3 sekunder inni munnen hennes før hun spyttet den ut igjen ;) Prøver ofte, men hvis hun brekker seg så stopper jeg. Håper hun tar den etterhvert.........hun vil ikke ha flaske heller. Bare pupp ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...