Gå til innhold

Dårlig samvittighet for formen min

Anbefalte innlegg

Uff, jeg har hatt influensa i julen fra lillejulaften og er fortsatt ikke frisk. I tillegg til veldig kvalme og svimmelhet, er 7+4 i dag. Merker at jeg har dårlig samvittighet overfor mannen som rydder, lager mat, ordner og leker med lillesnuppa på snart 2 år. Skulle gjerne hatt mer energi til å være sammen med de, i steden ligger jeg stort sett rett ut :( Mannen klager ikke i det hele tatt, men ser jo på ham at han er sliten og sikkert gjerne skulle hatt litt egentid.

Håper virkelig at formen snart bedrer seg så jeg kan delta mer i familielivet!

Andre som sliter med det samme?

Fortsetter under...

Kanskje du er mest trist for at du ikke kan delta og feire juletiden sammen med mannen og lillejenta di siden du er syk/og gravid? Kan godt forstå at det stikker litt å ligge flat ut og observere dem leke, altså. Hadde også følt meg kjip om mannen var ensom med alt i dagesvis, men det er ikke så mye man kan gjøre med det, bortsett fra å hvile tilstrekkelig så man blir frisk igjen :)

Ønsker deg masser av god bedring :)

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver, sånn bortsett fra at det ikke er influensa her, men skikkelig svangerskapskvalme og bekkenproblemer!

Har slitt med kvalmen nå i 4 uker, og jeg blir snart gal. Får i meg mat, men må holde meg helt i ro for ikke å kaste opp. Så jeg holder meg stort sett i soffan, så her er det også mannen som drar lasset om dagen....og jeg får så syyyykt dårlig samvittighet....også blir man jo utrolig lei av å bare ligge på soffan også. Tar kvalmestillende de dagene vi skal bort, eller andre ting, som for eksempel på julaften...men har ikke lyst til å ta medisiner hele tiden heller.

Jeg er 12+2 i dag, og håper virkelig det gir seg litt snart. Så jeg har all mulig sympati med deg, og tenker som så at vi gjør jo en jobb da...vi ruger :)

Annonse

Det er lett for flere av oss å få dårlig samvittighet for "alt" Jeg gjør også det.

Jeg sliter for tiden med sykdom som kanskje ikke er så lett å forstå for utenforstående at er slitsomt, så da får jeg skyldfølelse og føler meg som en hypokonder og føler for å forsvare meg.

Du er veldig heldig som har en flink mann, du får si det til ham da, kan jo hende det er nok å få litt skryt også :)

Kjenner meg så igjen i det du skriver. Vært syk i 2 dager nå. Har hatt feber og ellers vært både trøtt og slapp. Har vekslet mellom å ligge på sofaen og i senga. Det har vært utrolig slitsomt og trist å være syk i jula når alt man ønsker er kvalitets tid sammen med familien. Samboeren har heller ikke vært helt frisk og det hjelper ikke på samvittigheten. Får håpe på noen bedre dager fremover og god bedring :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...