Anonym bruker Skrevet 26. desember 2012 #26 Skrevet 26. desember 2012 Det kompliserer jo saken ganske mye, og jeg skjønner hvorfor han ikke ønsker å gjøre noe nå. Om huset selges med overskudd nå for å betale ut deg, vil jo hans kreditorer ta hans overskudd uten at han får et øre av dem. Men om dere venter til gjeldssaneringen er over kan han også tjene litt på huset om det stemmer det du sier om 1,5 år. Jeg trodde nemlig at man hadde en karantene etter at saneringen var over også jeg, så han kan ikke eie noe i et visst antall år etterpå. Men det vet jeg ikke sikkert så det skal jeg ikke uttale meg om. Vanskelig situasjon dette for jeg skjønner absolutt at du vil ha pengene dine og muligheten til å kjøpe deg noe annet, samtidig som jeg skjønner at det nesten er umulig å få til for han... Likevel er du i din fulle rett til å kreve salg, så har han leie frem til saneringen er over og han kan låne igjen. Anonym poster: 473e52a61e18befc6f0be64254655fe9
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2012 #27 Skrevet 26. desember 2012 Han har en veldig god jobb, og tjener veldig bra. Dessverre er han i gjeldssanering, og mesteparten av lønna går til kreditorer. Vi fikk lån sammen i husbanken. Etter jeg flyttet ut har han betalt på lånet- men kun rentene. Om 1,5 år er han ferdig i gjeldsaneringen og vil da ha veldig veldig god lønn, så han lett kan betale ut meg. Men per dags dato vil ikke banken hjelpe han. Nei, det er ikke tull. Bare vet lite om sånt, og forklarer kanskje dårlig.. Anonym poster: ace0a5bd53f8485d4627f6950be549b5 Om du da ønsker å hjelpe han slik at han etterhvert kan overta, så kontakt en advokat og få laget en kontrakt ang hvordan han skal betale deg ut og sett en frist. Om han ikke klarer det, så må han selge huset. Ikje mer enn rett og rimelig slik at du kan etablere deg på nytt. Anonym poster: 4150f5b3587315381aaeb28c16bb7692
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 26. desember 2012 #28 Skrevet 26. desember 2012 Men da er det over 2 år siden du har bodd i huset. Mulig det er andre regler som gjelder ved samlivsbrudd, men vanligvis er gevinsten bare skattefri om du har bodd i huset i minst ett av de siste 2 årene tror jeg. Synes du skulle kontakte advokat, og få de til å hjelpe deg med dette. Jusbuss er vel gratis?
Tired mama Skrevet 26. desember 2012 #29 Skrevet 26. desember 2012 Her hadde jeg satt hardt mot hardt. Du har krav på ditt og har vært supersnill i 9 mnd. Ta kontakt med advokat!
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2012 #30 Skrevet 26. desember 2012 Det kompliserer jo saken ganske mye, og jeg skjønner hvorfor han ikke ønsker å gjøre noe nå. Om huset selges med overskudd nå for å betale ut deg, vil jo hans kreditorer ta hans overskudd uten at han får et øre av dem. Men om dere venter til gjeldssaneringen er over kan han også tjene litt på huset om det stemmer det du sier om 1,5 år. Jeg trodde nemlig at man hadde en karantene etter at saneringen var over også jeg, så han kan ikke eie noe i et visst antall år etterpå. Men det vet jeg ikke sikkert så det skal jeg ikke uttale meg om. Vanskelig situasjon dette for jeg skjønner absolutt at du vil ha pengene dine og muligheten til å kjøpe deg noe annet, samtidig som jeg skjønner at det nesten er umulig å få til for han... Likevel er du i din fulle rett til å kreve salg, så har han leie frem til saneringen er over og han kan låne igjen. Anonym poster: 473e52a61e18befc6f0be64254655fe9 Det er to års karantene etter utløp av gjeldsordningen ja. Det vil si at kreditorene kan få tak i verdier skyldnere eier også da. Anonym poster: 18dda8b9fe51d44a2ee12b1baa70cac2
Kbor85 Skrevet 26. desember 2012 #31 Skrevet 26. desember 2012 Min svigerinne opplevde at banken til slutt solgte på tvang og xen hadde bodd der i 2 år uten å betjene lånet!!!!! Hun har i dag gleldsordning på gjeld hun selv ikke har skyldig!!! Pga x nektet å selge og ikke kjøpte henne ut, hun hadde tom advokat og kontrakt på at han stod ansvarlig men det dret banken i når han ikke betalte og hun engang i tiden hadde signert på sin del av lånet. Skaff advokat, ta kontakt med bank og krev innsyn i at ting blir betalt til dere har fått solgt. Ikke vær snill og naiv, det kan straffe seg. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2012 #32 Skrevet 26. desember 2012 Takk for gode tips og råd jenter Det blir satt stor pris på! Anonym poster: ace0a5bd53f8485d4627f6950be549b5
mamma_til_gutt Skrevet 26. desember 2012 #33 Skrevet 26. desember 2012 Krev salg! Dette kam få kjipe konsekvenser om du er snill! Kontakt advokat og frem krav om gjengs husleie fratrukket din andel av lånekostnadene. Andre løpende utgifter, som strøm, skal han dekke. Krev samtidig boligen solgt. Gjør det så fort som mulig etter nyttår!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå