Gå til innhold

Skal "særkullsbarnebarn" nevnes i dødsannonnsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk for alle innspill. Jeg kommer ikke til å lagen noen sak av dette. De skal få stå i dødsannonsen, men jeg trenger ikke like det eller være enig.

Min søster bor langt unna og jeg kjenner knapt de ungene, de var 12 og 15 da de kom inn i familien og hadde egne besteforeldre. De er voksne nå, over 20. Det er grunnen til at det kjennes rart for meg.

HI

Anonym poster: f211dcf3c7021b171fb14c40a3dfee6f

Kanskje det er nettopp fordi din søster bor så langt unna dere andre at det er ekstra viktig for henne at hele hennes familie skal inkluderes?

Jeg har ikke problem med å se din side av saken. Men på sikt tror jeg du gjør det riktige - selv om du ikke er enig i det.

Julen er en tung tid å miste sine nærmeste, så føler med deg!

Anonym poster: 3c36f1131f5b578545db37c75b5086ca

Skrevet

Er ikke dette litt som man selv ønsker det? Etter min mening, bør din fars stebarn stå der, men ikke din søsters stebarn! Med mindre de så på din far som bestefaren deres da. Da vil det kanskje være litt sårt for barna å ikke stå oppført (om de forstår det da).

Anonym poster: 5e4e3712f37db47a5683f9f102b62f19

Søsterens trebarnsfar er hans stebarnebarn. Hos oss smiler vi ikke mellom ste- og 'ekte' barnebarn.

Skrevet

Nå har vi ingen "halve" i vår familue, men jeg ser ikke noen grunn til å utelate dem. Der enkleste er jo å skrive "barnebarn" , men om dere skal skrive navn, så skriv nå alle.

Hva er det egentlig å tape på det ? Folk vil jo se at mannen hadde mange som var glad i han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...