Anonym bruker Skrevet 25. desember 2012 #1 Skrevet 25. desember 2012 Sjanseløst å bli gravid da? Har lest at det burde gå ca. 14 dager fra EL til mens.. Jeg venter mens i morgen, skulle hatt eggløsning ca. den 12. etter en kalkulator å dømme. Men fikk masse slim først uka etterpå. Slikt slim må vel bety eggløsning... Det var klart, å så ut som eggehvite nesten. Har et barn fra før, på snart 6 år. Den gangen var det ikke planlagt, så vet ikke hvordan syklusen min var da. Kan man plutselig få så store endringer i syklusen at man ikke klarer å bli gravid igjen? Anonym poster: 81a492b5ba44a846f6b33af01ecd744f
♥Madam Mim♥ Skrevet 25. desember 2012 #2 Skrevet 25. desember 2012 Så lenge du har eggløsning i det hele tatt er det sjanser for å bli gravid!! Trodde ærlig talt ikke det skulle ha noe å si? Har selv ca samme avstand fra el til mens som deg. Spira satt på 2 pp den :-)
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2012 #3 Skrevet 25. desember 2012 Hvis man har kort avstand mellom el og mens, altså under 10 dager kalles det kort/defekt lutealfase og kan gjøre det vanskeligere å bli gravid. Egget/befrukningen rekker ikke å utvikle seg nok og blir utstøtt av kroppen for tidlig. Hvis du måler ned EL-tester finner du ut akkurat når du har el, og teller antall dager mellom el og mens. Etter første graviditet hadde jeg 8-9 dager mellom, og det skal da være vanskeligere å bli gravid. Store doser B6-vitamin (250mg per dag) og Vitex skal hjelpe på å forlenge denne fasen. Jeg brukte begge deler og ble gravid etter et par måneder. Jeg sluttet også å amme rundt samme tid, så kan jo også være derfor jeg ble gravid. (amming kan også forkorte den fasen) Anonym poster: 49ab2356d26374bd69e01f2d3f1e221d
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2012 #4 Skrevet 25. desember 2012 Istemmer det anonym over her sier. Det er lutealfasesvikt og sjansene for graviditet er relativt små. I tillegg til det som nevnes, kan du be legen om progesterontilskudd. Det vil med sannsynlighet forlenge lutealfasen (men er et sabla kliss). Anonym poster: 080a96a4c37427b10eda276c5bf63bf9
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2012 #5 Skrevet 25. desember 2012 Takk så mye for svarene! Huff så kjipt... Sjansen er stor for at det slimet jeg hadde for ca. en uke siden er EL slim? Får se om mensen kommer i morgen da. Hvis den gjør det så burde jeg kanskje bestille legetime om noen mnd. om dette gjentar seg. Kan det variere fra mnd. til mnd.? Får kanskje teste med eggløsningstester å se om jeg har eggløsning da hvertfall. Hatt stabil syklus på 35 dager i ett år nå. Men det med slim har jeg kun lagt merke til de siste mnd. Hadde håpet det kunne være noe annet enn EL slim Takk igjen! Anonym poster: 81a492b5ba44a846f6b33af01ecd744f
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2012 #6 Skrevet 25. desember 2012 Det kan variere, selv om de fleste har noenlunde stabil lutealfaselengde. Det er ofte ikke noe stort problem, altså. Jeg har en lutealfase på 9-11 dager, som er helt i grenseland for svikt (ti dager regnes som korteste normal). Det er greit behandlet med progesterontilskudd de gangene vi har forsøkt å lage barn. Anonym poster: 080a96a4c37427b10eda276c5bf63bf9
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2012 #7 Skrevet 25. desember 2012 Men må vi vente/prøve et helt år før vi evt. får hjelp hvis dette er problemet? Vil vi få noe hjelp med dette før vi har vært prøvere en stund? Var hos gyn. for 2 år siden, hun fant mange cyster på eggstokkene mine også. Lurte på om det kunne være pcos, men den blodprøven var negativ. Takk igjen for svar! Skal notere litt, å se om det gjentar seg hver mnd. Ta eggløsningstester kanskje også.. Anonym poster: 81a492b5ba44a846f6b33af01ecd744f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå