Gå til innhold

Doppler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor tidlig kan man høre hjertelyden med doppler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hørte 9+3

Skrevet

Jeg hørte også da jeg var litt over 9 uker....

Skrevet

Jeg hørte det hjemme uke 9, men ikke hos legen før i uke 12.

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Kan man være helt sikker på at det er barnets hjerteslag man hører ved bruk av doppler?

Jeg mener å ha lest at det kan være pulserende lyder fra livmor? som man kan ta feil av og tro det er hjerteslag?

Jeg har litt lyst på doppler, men er usikker på om jeg skal kjøpe det.

Noen erfaringer??

Skrevet

prøvde faktisk doppleren min idag. høre kun min egen.. jeg prøvde først å holde doppleren over hjertet, for å høre min egen så jeg kunne sammenligne.. men hørte ingen ting lengre nede.. prøvde jo langt nede også.. er 10+6.. så mulig det er for mye spekk da? :P eller det kan være fordi ul legen sa jeg hadde bakoverliggende livmor og morkaken på fremre vegg.. så blir jo trippelt opp med polstring.. gleder meg masse til å endelig kunne høre den..prøver den nok ikke mer før 13-14 uke..

jeg kjøpte ikke doppler, lånte at en venninde.. hadde nok ikke kjøpt meg en uansett.. blir jo bare bekymret når man ikke hører noe... men her i storbyen får man ikke jm time før uke 24 for å høre hjertelyden, så da er det vel verdt det uansett :)

Skrevet

Vi fikk doppler til jul. Prøvde den i går er 11 + 6 i dag. Først hørte vi ikke i det hele tatt. To timer senere var det klokkeklare hjerteslag til lille. Hadde nok ikke kjøpt selv, men er veldig stas å ha nå:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...