Gå til innhold

Har dere kaffesevise (kopp og skål) når dere serverer kaffe til gjester

Anbefalte innlegg

Gjest Julia1984
Skrevet

...eller serverer dere kaffe i krus??

Svigermor som er på besøk 2 ganger i året klager fælt over at vi ikke har kaffeservise. Vi har heller valgt å invistere i stilige kaffekrus som vi bruker i alke anledninger!!

Hva har dere?

Skrevet

Vi har kaffeservise i samme serie som vi har middagsservise. Brukes ikke så ofte, men liker å ta de frem til jul, dåp og bursdager osv.

Anonym poster: c9d8e056f6f08d6fb7e0d5fe90e7e010

Skrevet

Her i huset er det ingen som liker å drikke kaffe av "digre krus" så vi har kaffeseervice ja. Et helt enkelt hvitt et med kaffekopp, skål og asjett.

Anonym poster: 1eccbcec084d9125fe7c8ee8700042e6

Skrevet

Begge deler. Vi har nespresso maskin og da er det greit med små kopper og. Har egentlig alltid hatt det i hus når jeg tenker meg om. Finnes kopper med fat å kjøpe en eller to av for de som liker det.

Skrevet

Kaffekrus! Vil ikke bruke penger på servise som bare brukes av og til. Da gjorde vi som dere å kjøpe kaffekrus som brukes hver dag, eller hverfall litt oftere. Synes det er litt "sidrompa" med kopp og skål. Til og med foreldrene mine som nærmer seg 70 har krus

Anonym poster: 421dfa0242a46b968782a5b1bc490d31

Skrevet

Vi har, men det er ikke helt meg å dekke på med det. Har kaffeglass som alltid skaper stor forvirring for de som er litt eldre. Drikke kaffe av dette? Å jeg hadde allerede helt oppi cola. Det blir litt gammeldags for meg å dekke med tefat i alle fall. Eller slike små kopper med snirklete hank.

Skrevet

Vi har kun krus. Kopp og skål får bli når vi er så gamle og etablerte at vi allerede har alt vi trenger, og har råd til ting vi ikke egentlig har bruk for ;)

Skrevet

Her har jeg både middag og kaffeservise som jeg bruker til høytider, bursdager m.m

Synes det var en døll ting å få da jeg var i 20 årene( giftet meg), men setter pris på det nå faktisk, for det svindyrt å kjøpe dette nytt.

:)

Skrevet

Kaffekrus! Vil ikke bruke penger på servise som bare brukes av og til. Da gjorde vi som dere å kjøpe kaffekrus som brukes hver dag, eller hverfall litt oftere. Synes det er litt "sidrompa" med kopp og skål. Til og med foreldrene mine som nærmer seg 70 har krus

Anonym poster: 421dfa0242a46b968782a5b1bc490d31

Sidrompa? ;)

Bruker dere krus i bursdagsselskaper o.l. også?

Vi har fire barn og derfor 6 bursdagsselskaper i året, i tillegg feirer vi som regel begge mine svigerforeldres bursdag her siden de har liten plass.

På dager som i går dekker vi på til kaffe og kaker etter gavene og da må jo folk ha asjett uansett så jeg synes ikke det er sidrompa å ha asjett og kaffekopp som passer sammen....

Liker dessuten best å drikke kaffe av små kopper både mannen og meg. Vi har selvfølgelig krus, men sjelden vi bruker dem, bare de få gangene vi lager kakao.

Anonym poster: 1eccbcec084d9125fe7c8ee8700042e6

Skrevet

Vi har også kun krus, vi droppet helt kaffekopp med skål når vi byttet servise nå.

Det har noe med at jeg hater å drikke av små kopper da ;)

Skrevet

Vi har bare kaffekrus. Det er helt vanlig i min omgangskrets. Har selvfølgelig krus som hører til i serien med resten av serviset vårt, så det blir slettes ikke ustilig som noen over her tror. Ikke er de spesielt store heller, ikke sånne store tekopper, men akkurat passe til både kaffe og te. De er jo designet til å passe begge deler og selges til det. Høres ut som flere her ikke har hørt om slike krus?

Anonym poster: acc2511a5be2555dc7528d2f5c92fcd1

Skrevet

Fint å ha et tipptopp servise inkl. små kopper med skål og asjett til selskaps. Bruker bare nespresso her i huset. Krus brukes bare til te og kakao.

Anonym poster: 0ae4018933938d7183afa5597a37d05e

Skrevet

Serverar av julekaffiserviset med kopp og skål i desember, fekk av farmor då eg var 13-14 år. Har også finservise og kvardagsservise med kopp og skål. Synes ikkje noko om kaffiringar på duken som kan kome når kaffi drikkast av krus. Men søstera mi finn seg alltid ei krus når ho er her viss eg ikkje dekker på til henne. Ok, sida ho ikkje har sølt noko som helst sida ho var to sikkert.

Har feira hjå svigers, som har krus til juleserviset sitt. Heime hjå mamma og pappa er det krus til kvardags og kopp og skål om det blir servert kaffi og kake.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Har begge deler, og det kommer rett og slett an på "klientellet" hva vi bruker. F.eks i bursdager, når de gamle kommer, så kommer kaffeserviset fram.

Skrevet

Ja. Likt som til middag

Anonym poster: e42988a007e170104def96fa9161928a

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Krus til hverdags og servise til fest og spesielle anledninger, og selvfølgelig små kopper (med skål) til espresso.

Skrevet

Vi har begge deler. Kaffeservisene benyttes når det er finere selskap, gebursdager, jul, 17.mai, dåp, konfirmasjon etc.

Krus, eller lattekopper brukes når det er mer hverdagsgjester på besøk, eller uhøytidlige selskap.

Kall meg gjerne sidrumpa, men jeg liker å skille mellom hverdag og fest :)

Skrevet

Kommer litt ann på.

Vi har eget servise når vi har middagsgjester, feirer 17 mai,bursdager og lignende, og der følger det med stilige skåler til koppene, så da blir det rett å slett naturlig å bruke det.

Om noen kommer innom for en kopp kaffe eller te, så får de det servert i vanlige kaffe/tekopper, så legger jeg gjerne en brikke under :)

Skrevet

Jeg har begge deler, bruker dem alt etter hvilken anledning det er. Jeg drikker alltid te av krus. Lager jeg kaffe så bytter jeg litt på det. Cappuchino smaker alltid best med kopp og skål ;)

Skrevet

Vi har et servise (kopp, skål og kakeasjett) vi tar frem ved finere anledninger.

Og så har vi bare krus (vi har 6 i en serie, 4 i en annen osv.. :P) til hverdags ved "vanlig" besøk :)

Skrevet

Vi har flere kaffeservicer men de står igrunn bare å støver ned. Hverdagsservicet vårt er igrunn fin service, men det som tåler mest så det vi bruker. Og jeg syns det blir litt rart å bruke kaffe kopp og skål til det. Men jeg arvet kopp og skål av min mormor.

Vant ett annet service, det er vel det vi bruker om vi skal ha kopp og skål. Det er bare til seks, så det brukes når ikke det er barn hjemme. For med smått og stort i huset er vi jo seks.

Min mann har også noe han har arvet, han syns de er helt grusomme men vi kan ikke gi det bort heller. Vurderer sterkt å pakke det fint ned og sette det på loftet, så om vi får lyst å bruke det når vi blir gamle kan vi ta det ned.

Anonym poster: f1720b88c142c131e9c77910f41802fb

Skrevet

Har kun krus, liker best å drikke av det. Men har pene krus til pent, og kraftigere krus til hverdags.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Selv bruker jeg for det meste krus, men jeg liker å ha noen finere kopper når jeg får besøk :)

Skrevet

Jeg har et veldig gammelt et som jeg har arvet etter min bestemor. Men det står innpakket i esker i skapet. Skulle jeg plutselig få besøk der det ville vært naturlig så hadde jeg funnet det fram men det har ikke vært brukt de siste åra. Jeg har dog veldig fine (og dyre oppdaget jeg, var en gave) kaffekrus av typen gjennomsiktig glass som ikke er så store som blir brukt når det kommer folk.

Er det bare meg så foretrekker jeg veldig store tekopper

Anonym poster: b7d075fe9cf69de64c4022220e60d641

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...