Gå til innhold

Hvorfor kan ikke jehovas vitne-folk gå rundt juletre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet jo at de ikke feirer jul. Men er det så farlig om de er med de andre barna på skolen og går rundt juletreet? Jeg er bare nyskjerrig, mener ikke å provosere. Hvis det er noen fra Jehovas vitne som leser dette: markerer dere ikke jul på noen som helst måte? Dere tror jo på Jesus etter hva jeg har forstått, så jeg undres litt.....

Anonym poster: d91665391bc6c099d11eee8f2252d3e3

Skrevet

Gangen rundt juletreet handler jo om å synge (ofte religiøse) julesanger og se opp mot den kristensymbolske stjernen.

Jeg finner det ikke noe rart at Jehovas vitner med sin ganske bastante avvisning av å feire andre enn sin gud, heller ikke kan gå rundt treet.

Anonym poster: 34bbb4af22249fc3fd0c00cc2be504cd

Skrevet

Nei, de gjør det bare ikke...jeg har selv vært sammen med en fra Jehovas vitne, og de har en helt annen oppfatning av julen enn oss. De mener feks at de tre vise menn skulle drepe Jesus, og at det var julestjernen(satan) som viste de veien. Han spurte om jeg ville vite hva juletreet symboliserer for de, men det ville jeg ikke...

Julaften er en helt vanlig fridag for de.

Anonym poster: da381683fda84497aa0b1f27f2e85f3c

Skrevet (endret)

De feirer kun det bibelen sier de skal feire, feks påsken. Kristne hyller jo Jesus på julaften, men JV mener at Jesus ikke er Gud og at det kun er Gud som skal feires..

Jeg jobbet med enn JV som ikke var med på noe med "jul" i, men kalte vi det noe annet, ja da var det greit. Julebord? Nei. Firmafest? Ja.

Endret av chocolate
Skrevet

Fordi det er en hedensk skikk og ikke en kristen skikk. Har en JV eks, og det var det han sa iallefall :)

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Det er hedensk. Og hva er poenget med å gå rundt et tre uansett?

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Og kjære deg. Jesus har ingenting med JUL å gjøre. Jul har heller ingenting med JESUS å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...