Gå til innhold

Baby som kun skal bysses/holde på

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille gutt er kun 11 dager,men skal konstant bli holdt på. Etter å blitt ammet (dagtid) skifter jeg på han da han alltid bæsjer etter måltid. Etter det må jeg konstant bære/bysse han. Han nekter å ligge alene,enten det er på teppet sitt eller i sengen sin. Når han først sover dypt legger jeg han i sin egen seng,men ofte våkner han med engang..

Er deres babyer også slik? Det blir til at jeg kun må holde på han og ikke få gjort noe annet.

Skrevet

Min lille gutt er kun 11 dager,men skal konstant bli holdt på. Etter å blitt ammet (dagtid) skifter jeg på han da han alltid bæsjer etter måltid. Etter det må jeg konstant bære/bysse han. Han nekter å ligge alene,enten det er på teppet sitt eller i sengen sin. Når han først sover dypt legger jeg han i sin egen seng,men ofte våkner han med engang..

Er deres babyer også slik? Det blir til at jeg kun må holde på han og ikke få gjort noe annet.

Gutten min var også veldig avhengig av å bli holdt/bysset, husk at han har ligget trygt og innpakket i magen i mange mnd. Har du prøvd å pakke han i teppe? De liker gjerne å bli pakket litt tett den første tiden.

Et godt tips er å skaffe deg et bæresjal først som sist, da får han tryggheten med å bli båret rundt tett inntil mamma og du får "frie hender" så du kan gjøre andre ting. Jeg skaffet meg ikke bæresjal før gutten var rundt 4 mnd, hadde jeg visst hvor lettvint det var det tidligere hadde jeg startet med det mye før :)

Skrevet

Som Sanchin sier; reive babyen din :) Den er vant til å ligge trangt i livmoren og ikke alle takler overgangen til omverdenen like elegant. Her ser du hvordan du reiver:

Om babyen fortsetter med å være urolig så kan du ta den med til manuellterapeut eller kiropraktor med spesialisering på småbarn for å finne/utelukke muskellåsninger. Gutten min kunne vi ikke legge ned på 3 mnd (selv bleieskift var et h******), og kriopraktoren fant en overstimulert og stram nakke når vi gikk dit. Da var gutten allerede 3 mnd gammel og jeg skulle ønske at jeg hadde dratt så mye før... Ungen har uansett ikke blitt "bortskjemt" av nærhet og kos, nå som han har blitt større sovner han lett både i vogn og i seng :)

I likhet med Sanchin gjorde ergonomisk bæretøy hverdagen VELDIG mye lettere :D

Skrevet

Min er sånn fremdeles.... han er nå 10 uker gammel... ;)

Skrevet

Babyen min var sånn, men den siste uken har det faktisk vært mulig å legge henne fra seg litt når hun er våken, mett og blid. Så lenge hun ser meg eller hører stemme min kan hun da ligge på et teppe på gulvet. Men får å sove litt mer enn 5 min må hun ligge i armkroken, eller i en vogn som beveger seg. Jenta mi er 6 uker. Heldigvis koser jeg meg bare med at hun vil sove oppå meg. Ble rastløs av det med nr 1

Skrevet

Jeg kjøpte ett bæresjal til min. Han klarer fint å sove alene både på sofaen og vugga, men veldig praktisk slik som igår når han var våken og iallefall ikke ville ligge alene under julemiddagen, da kunne jeg knyte han på magen og spise mjulemiddag med begge hender ;)

Skrevet

Bæresjal hjalp vveldig for meg. Jeg har det alltid med i stellebagen i tilfelle jeg trenger det ved trøstesløs gråt ute. Har brukt det både på matvarehandling og shopping på senter. Helt topp :)

Skrevet

Som Sanchin sier; reive babyen din :) Den er vant til å ligge trangt i livmoren og ikke alle takler overgangen til omverdenen like elegant. Her ser du hvordan du reiver:

Om babyen fortsetter med å være urolig så kan du ta den med til manuellterapeut eller kiropraktor med spesialisering på småbarn for å finne/utelukke muskellåsninger. Gutten min kunne vi ikke legge ned på 3 mnd (selv bleieskift var et h******), og kriopraktoren fant en overstimulert og stram nakke når vi gikk dit. Da var gutten allerede 3 mnd gammel og jeg skulle ønske at jeg hadde dratt så mye før... Ungen har uansett ikke blitt "bortskjemt" av nærhet og kos, nå som han har blitt større sovner han lett både i vogn og i seng :)

I likhet med Sanchin gjorde ergonomisk bæretøy hverdagen VELDIG mye lettere :D

NEI NEI NEI!! IKKE GJØR DETTE MOT BABYEN DIN! KAN VÆRE SVÆRT SKADELIG FOR HOFTENE Å BLI RETTET UT. http://www.hipdysplasia.org/developmental-dysplasia-of-the-hip/hip-healthy-swaddling/

• 3 uker senere...
Skrevet

har babybjørn-bæresele og bevegelig vippestol til min baby på 3uker.

Skrevet

Babyen min er likedan hun skal ligge intill meg hele døgnet og det er både kjempe koselig og små slitsomt og nå er hun 10 uker gammel:) Vippestolen ble redningen min, nå får jeg ihvertfall laget meg mat og dusjet ...raskt:)

Skrevet

Babyen min er likedan hun skal ligge intill meg hele døgnet og det er både kjempe koselig og små slitsomt og nå er hun 10 uker gammel:) Vippestolen ble redningen min, nå får jeg ihvertfall laget meg mat og dusjet ...raskt:)

Hvordan er hun når hun skal sove? klarer hun å falle i søvn alene, eller må du bysse hun i søvn?

Med min sønn varierer det veldig. en dag kan han sovne selv, en annen dag nekter. Når pappan er hjemme fra jobb virker det som om han nekter å sove alene, da må vi alltid bysse han i søvn..

• 2 uker senere...
Skrevet

Brukte bæresjal i mange måneder, superpraktisk!! :D Bruker det av og til ennå(8 mnd), men det er mest for kosen sin del... Er jo sååå koselig å gå rundt og pusle i huset og titte ned på den herlige bylten som sover på magen din! <3 Så skal det sies at min hadde KISS, men ordnet seg etter tre beh. hos manuellterapaut :) Da ble hun myyyye roligere! Men å sovne uten byssing har hun ikke klart før 7 mnd., klarer liksom ikke å roe seg selv.. Mye energi i den ungen :P

Skrevet

Jeg bar babyen min for mye til å begynne med, så jeg var mye plaget med vondt i ryggen.

Men så kjøpte vi vippestol, og jeg kunne trøste/ro ham ned da han satt i den. Nå har jeg ikke vondt i ryggen lengre.

Skrevet

Hvordan er hun når hun skal sove? klarer hun å falle i søvn alene, eller må du bysse hun i søvn?

Med min sønn varierer det veldig. en dag kan han sovne selv, en annen dag nekter. Når pappan er hjemme fra jobb virker det som om han nekter å sove alene, da må vi alltid bysse han i søvn..

Vi har jo sammsovet helt fra første stund for hun trengte konstant nærhet, hun våknet så fort hun ble lagt ned og gråt som bare det. Tror det er litt relevant. Hun klarer ikke å falle i søvn alene enda, men føler hun er på vei. Hun må ha pupp og deretter ligge intill meg. Helt til nå nylig har hun stort sett diet i 2 timer før hun sovner, 20min er mat og resten av tiden bruker hun meg som smokk og dupper av. Har prøvd å dra ut puppen for hun klyper seg fast, men hver gang jeg har prøvd har hun våknet enten med en gang eller akkurat i det jeg har klart å liste meg ut av rommet. Etterhvert våknet hun først etter 10 min deretter etter 20 min noen ganger etter 1 time helt i det siste. Virker som det går seg mer om mer til. Etter ca 2 timer fra hun/vi først har lagt oss sover hun "tyngre" helt til morningen i 9 tiden. Hun drømmer mye og hun dier hyppig om natten, men hun åpner ikke et øye en gang bare letter litt rundt og grynter etter puppen, dier og sovner. Stort sett er jeg raskt ute med puppen så hun ikke skal våkne ordentlig opp, men når jeg vet at hun har magen full da trekker jeg mest mulig ut så hun bare gir opp og sover videre og det fungerer bra. Jeg sover ikke så veldig sammenhengende så fra 6 sovner jeg tungt og på morningen i 9 tiden våkner jeg til en smør blid baby som smiler som en sol og sier tydelig ifra om at det er på tide å stå opp! Veldig koselig, men jeg er veeeldig trøtt! Nå har jeg begynt å legge henne i sengen sin, hun bruker jo 2 timer uansett så da trener vi med sengen et par ganger, men på en rolig og behagelig måte. Vil at hun skal føle seg avslappet og trygg der og kanskje hun sover der noen timer sammenhengende en gang :) Savner å ligge tett inntill mannen i dyp søvn og kunne bruke hele sengen uten å være redd for den bitte lille jenta vår.
Skrevet

Fra vel 10 måneders alderen sov ungen min i egen seng + at han sov gjennom hele natten. Men det var et slit å venne ham til å sove i egen seng.

Skrevet

Nå går det mye bedre. Min sønn skal ligge fint alene en stund. Ligger å mase og snakker :)

Han er blitt mer glad i sengen sin og kan sove der om natten. Noen ganger må han bysses i søvn, andre ganger kan han fint ligge og snakke med seg selv før han sovner :) Har vært veldig bevist på å få han i sin egen seng fra jeg skrev her første gang, og ser det har hjulpet:)

• 2 måneder senere...
Skrevet

Kjøpte meitai. Sjekk ut

smatingstoregleder.blogg.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...