Gå til innhold

Skal, skal ikke studier ett semester i oslo.

she-devil

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg har jo blitt alenemor i år, har gått på allmennfag og nå vudere på å studere regnskapsmedarbeider.

Først vil jeg prøve NKS med siden de ikke bruker visma har jeg fant http://www.treider.n...ekonomisystemet

Halv år i oslo som alenemor, få jeg barnehage plass på denne tiden?

Jeg er veldig usikker hvor lett/vanskelig er det å få barnehage plass. Eller er det for mye for meg og ungen.

Jeg har tilbakevendende depressiv siden 2007, har ikke vært i jobb siden det. Barn født 2010. Har vært på behandling i år og ble bedre men det tanken er forsatt der om hvor fort jeg kan falle og være nede der , argggg kan ikke bestem meg.

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei :)

Jeg begynte på Høgskolen i Oslo da jeg gikk gravid, skulle ha et år hjemme i permisjon og så tilbake i studiene da jentungen skulle i barnehage.

Lang historie kort, laaaaang ventetid og langt nede på lista grunnet enslig status og null annsenitet som student på HiO ga null sjanse til oppstart igjen (dagmamma ble for dyrt og kun dagpark funket ikke pga forelesningene) så jeg har jobbet i stedet for studert siden da.

Jenta mi har halvannet år igjen før skolestart så jeg tenker jobbe frem til da og så begynne på nytt med studiene.

Vet ikke hvordan det er nå med ventetid og mulighet for barnehage nå kontra noen år tilbake, men ville ringt og sjekket en del opp om dette før du bestemmer deg :)

Anonym poster: ab784f14d692d9334257fdb82d3aa354

Gjest Totoaa

Vet ikke hvordan det er i oslo, men her i Bergen fungerer barnehage for enslige slik at man kommer øverst på ventelisten, viss man er sudent. Finnes også studentbarnehager som tar imot barn selv om de er syke om du f.eks har eksamen osv. Tror dette er lettere å få til på små steder da, så om det er et alternativ å flytte, kan du jo se litt på det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...