Anonym bruker Skrevet 21. desember 2012 #1 Skrevet 21. desember 2012 Når 4-åringen har ønsket seg ting gjennom året så har jeg sagt at han må ønske seg det til jul, eller at jeg skal si ifra til julenissen. Når alt kommer til stykket så er jo ikke noen av gavene fra nissen men fra familiemedlemmer som bør få en takk Hvordan gjør dere det da når nissen kommer med en sekk, som ikke er fra han. Eller når nissen har vært der på natta og lagt igjen gaver som heller ikke er fra han. Mulig jeg kompliserer ting her altså, men syns jeg har knotet meg inn i noe dumt, og jeg syns han bare snakker om nissen og alt han skal få. Mens jeg presiserer ønske seg, at han gir den pakka til den og den til den, osv.. For seint å hoppe over nissen? Eller hva skal jeg gjøre? Hva gjør du? Anonym poster: aaaf09a528346f78abfa0f8379a9cad6
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2012 #2 Skrevet 21. desember 2012 Gavene under treet her er fra folk han kjenner. Folk som må få et takk for gaven og også personen han har kjøpt/laget gave til. Nå er han med på¨å lege gavene under treet da, men når jeg var barn var det nissen som kom med disse pakkene på natten og la de under treet. Altså pakkene fra andre. På formiddagen kommer nissen med gaver. Disse er fra nissen(innkjøpt av meg;)). Bruker kjøpe en del småting gjennom året, alt fra en kul genser, lommelykt, tegnesaker, plastelina, kule ting på ebay osv. Så blir en del gaver. Kjøper også til de vi feirer jul sammen med og også til meg selv)) Stor stas. Anonym poster: bac35a26b644c75156b70761b1b0cf14
mammatiltre-någravid Skrevet 21. desember 2012 #3 Skrevet 21. desember 2012 Her tror ikke barna på nissen, men de syns det er litt morsomt med nisse allikevel. Vi har aldri hatt nisse som har kommet til oss, men nissen er liksom en tur her natt til julaften. Har da kjøpt en gave til hvert barn, som er fra nissen, og strømpene blir fylt opp. De syns det er stas, selvom de innerst inne vet at det ikke er nissen på ekte ;o) Alle andre gaver ligger under treet...
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2012 #4 Skrevet 21. desember 2012 Her er det så enkelt at nissen kommer på natta og fyller opp julestrømpa. Men vi har heller ikke hatt noe fokus på det med julenissen og ønskelister da. Anonym poster: 5801467610355ac6a87035e44320702e
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2012 #5 Skrevet 21. desember 2012 Vi legger alle gavene under treet som er fra folk vi kjenner. Nissen kommer med egne gaver, som vi har kjøpt. Vi bruker en del på barna i jula, men det er vel mest for å beholde troen på nissen Nissen er hos oss 3 ganger i løpet av Desember. Natt til 1. desember er den her med pakkekalender til barna. I løpet av desember følger nissen med barna om dem er snille, og om dem er på tur til å gjøre noe rampete sier vi "nå kommer det rød røyk ut av pipa", eller når dem er snille "det kommer grønn røyk ut av pipa". Dette er et varsel til nissen om hvordan barna oppfører seg, og utrolig nok hjelper det veldig mye. Natt til julaften er nissen her og fyller opp strømpene, samtidig som han legger igjen spor for å vise at han har vært her. Det kan være klær som er tapet i taket, møbler som er flyttet på, grøt som han har laget seg som står igjen i en kasserolle på benken, eller ei peisdør som står åpen. Tror det var i fjord han "mistet" sjegget sitt igjen her Er så morsomt, for barna er så spente hvert år på hva nissen har funnet på slags fantestreker. Jeg bare ELSKER å stå opp litt før dem, bare for å se reaksjonen. Gjett om noen som virkelig blir spente! På ettermiddagen kommer nissen igjen, og da er han bare snar. Han kommer ikke inn, men går noen runder rundt huset, kaster snøballer på vinduet, ringer på, legger igjen gaver, så springer han avgårde. Vi har en "sjenert-nisse". Nissen er somregel min søster eller en nabo. Vi kan ikke vise oss så godt, for barna kommer til å avlsøre stemmen eller øynene med en eneste gang. I julestrømpen i år får jenta på 1 år juice og en kjeks-pakke. De andre får glassmaling, og noe annet griseri jeg har sagt dem aldri blir til å få- fordi jeg ikke vil at dem skal grise til hele huset. Det gjør at dem tror mer på nissen, og jeg later som at det ikke var greit at dem fikk de og de tingene Høres nok veldig kompliser ut, men jeg har det så morro når jeg holder på her En ting er sikkert, barna tror på nissen- for jeg kunne ALDRI funnet på å gjøre de og de tingene Anonym poster: dea4b375dcd1200160967751760e207f
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2012 #6 Skrevet 21. desember 2012 Vi legger alle gavene under treet som er fra folk vi kjenner. Nissen kommer med egne gaver, som vi har kjøpt. Vi bruker en del på barna i jula, men det er vel mest for å beholde troen på nissen Nissen er hos oss 3 ganger i løpet av Desember. Natt til 1. desember er den her med pakkekalender til barna. I løpet av desember følger nissen med barna om dem er snille, og om dem er på tur til å gjøre noe rampete sier vi "nå kommer det rød røyk ut av pipa", eller når dem er snille "det kommer grønn røyk ut av pipa". Dette er et varsel til nissen om hvordan barna oppfører seg, og utrolig nok hjelper det veldig mye. Natt til julaften er nissen her og fyller opp strømpene, samtidig som han legger igjen spor for å vise at han har vært her. Det kan være klær som er tapet i taket, møbler som er flyttet på, grøt som han har laget seg som står igjen i en kasserolle på benken, eller ei peisdør som står åpen. Tror det var i fjord han "mistet" sjegget sitt igjen her Er så morsomt, for barna er så spente hvert år på hva nissen har funnet på slags fantestreker. Jeg bare ELSKER å stå opp litt før dem, bare for å se reaksjonen. Gjett om noen som virkelig blir spente! På ettermiddagen kommer nissen igjen, og da er han bare snar. Han kommer ikke inn, men går noen runder rundt huset, kaster snøballer på vinduet, ringer på, legger igjen gaver, så springer han avgårde. Vi har en "sjenert-nisse". Nissen er somregel min søster eller en nabo. Vi kan ikke vise oss så godt, for barna kommer til å avlsøre stemmen eller øynene med en eneste gang. I julestrømpen i år får jenta på 1 år juice og en kjeks-pakke. De andre får glassmaling, og noe annet griseri jeg har sagt dem aldri blir til å få- fordi jeg ikke vil at dem skal grise til hele huset. Det gjør at dem tror mer på nissen, og jeg later som at det ikke var greit at dem fikk de og de tingene Høres nok veldig kompliser ut, men jeg har det så morro når jeg holder på her En ting er sikkert, barna tror på nissen- for jeg kunne ALDRI funnet på å gjøre de og de tingene Anonym poster: dea4b375dcd1200160967751760e207f 00.24 her. Glemte å si at julenissen er også hos oss med kalender samt strømpe natt til julaften:) Anonym poster: bac35a26b644c75156b70761b1b0cf14
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2012 #7 Skrevet 22. desember 2012 Ser at jeg har vært veldig heldig med denne nissegreia. Foreldrene våre sa at nissen hadde vært hos oss om natten, slik fikk vi alltid julestrømper med forskjellig frukt og godt. I tillegg kom alltid julenissen på kvelden på julaften med gaver. Mamma kjøper fortsatt ekstra gaver og skriver til ... fra ..nissen (gjerne navn fra nærmeste fjell). Slik fortsetter vi til våre barn igjen.. Anonym poster: cf41545b1c38a6f06f70a2618385d41b
Cinnamon4 Skrevet 22. desember 2012 #8 Skrevet 22. desember 2012 Nissen som kommer på julekvelden med gaver har egentlig ikke vært noe stort spørsmål her. De har gjennomskuet det så fort de har blitt store nok. Dog, jeg har en tradisjon med ungene her om at lille julaften lager de grøt som vi setter på dekket bord, kun til nissen. Han får alt fra julebrus, saft og melk å drikke, og midi har alltid vært sjenerøs og lagt ved en klementin eller noe godis. Denne nissen, som kommer om natta, han legger igjen julestrømpa med godteri oppi. Og han har de faktisk trodd på lenge, grøten er jo spist opp om morgenen og drikken er tom.
PintSizedDictator Skrevet 22. desember 2012 #9 Skrevet 22. desember 2012 NIssen kommer i løpet av natten med noe til julestrømpene og en pakke eller to som han legger fra seg under treet.
millemille Skrevet 22. desember 2012 #10 Skrevet 22. desember 2012 Kanskje du kan fylle en julestrømpe? Som ''bevis'' på at nissen har vært der. Så kan du forklare at det var nissen som ga beskjed til alle hva barnet ønsket seg eller at nissen ikke la igjen noen gaver for alt barnet ønsker seg lå allerede der.
hit og dit Skrevet 22. desember 2012 #11 Skrevet 22. desember 2012 I dag skal vi hente juletre. Da har nissen lagt to pakker, sm er fra han, under et tre som han (nissen) har hogget for oss. Etterpå brenner vi bål og griller pølser. Dette har besteforeldrene arrangert.
stearin Skrevet 22. desember 2012 #12 Skrevet 22. desember 2012 Her fylles julestrømpa med ting nissen kom med gjennom pipa. Ettersom vi ikke har pipe her må jeg si han klatret inn gjennom kjøkkenvinduet... Hehe.. Også kjøper jeg alltid en ekstra gave som jeg skjuler veldig godt. Den signerer jeg "fra julenissen". Så har vi som regel et familiemedlem som kommer inn med pose til barna. Litt usikker på opplegget i år, gaven fra julenissen skal bli igjen hjemme mens vi drar til min tante for julaften. Og der blir min datter eneste barn.
stearin Skrevet 22. desember 2012 #13 Skrevet 22. desember 2012 Nissen som kommer på julekvelden med gaver har egentlig ikke vært noe stort spørsmål her. De har gjennomskuet det så fort de har blitt store nok. Dog, jeg har en tradisjon med ungene her om at lille julaften lager de grøt som vi setter på dekket bord, kun til nissen. Han får alt fra julebrus, saft og melk å drikke, og midi har alltid vært sjenerøs og lagt ved en klementin eller noe godis. Denne nissen, som kommer om natta, han legger igjen julestrømpa med godteri oppi. Og han har de faktisk trodd på lenge, grøten er jo spist opp om morgenen og drikken er tom. Oi, det var en koselig tradisjon! Og så har man jo kvelds i samme slengen Tror jeg skal prøve meg på det i år.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2012 #14 Skrevet 22. desember 2012 Her kommer julenissen med egen gave fra han før vi begynner å pakke opp alle de andre gavene som er fra de vi kjenner. Anonym poster: 983273809d1f449b648d7bd2e95335ad
Musemorbr / Skrevet 22. desember 2012 #16 Skrevet 22. desember 2012 Nissen gir godtepose på juletrefesten/julegrantenninga, og så er det han som kommer med julestrømpen.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2012 #17 Skrevet 22. desember 2012 Her kommer nissen på formiddagen med et par pakker til hver som vi har kjøpt, så får de gavene fra andre på kvelden. Anonym poster: ef920b98d8b89c832379d2bd791b5ea1
Gjest Julia1984 Skrevet 22. desember 2012 #18 Skrevet 22. desember 2012 Julenissen kommer natt til 1 desember med pakker til pakkekalenderen. Så kommer han natt til julaften, legger pakkene under juletreet, fyller julestrømpene og spiser opp grøten og saftglasset vi har satt frem. Nissen "roter" også litt i stua... Det magiske øyeblikket når barna våkner, kommer i stua og oppdager dette er det beste med hele jula!!! Nissen kommer også på besøk på kvelden med noen små gaver! Pakkene Under treet er fortsatt fra mormor, tante etc...men nissen hjelper de med å komme å levere de ;-) Gruer meg til barna mine blir store.....hehe
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2012 #19 Skrevet 22. desember 2012 Vi setter ut grøt, nissen kommer og spiser den og legger igjen gaver. Anonym poster: 0df86ad02235498e41bfdfa3086981b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå