Gå til innhold

Leiden mutasjon og fragmin

Anbefalte innlegg

I dag fikk jeg brev om at jeg må ta fragmin 7 dager etter fødsel pga heterozygot leiden mutasjon. Noen med erfaringer? Kan jeg bli slapp av det? Vil gjerne ta meg av babyen. Må jeg være innlagt, og er dette noe en kan risikere å måtte bruke hele livet? God jul alle sammen:)

Endret av MaiBaby13
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144002096-leiden-mutasjon-og-fragmin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag fikk jeg brev om at jeg må ta fragmin 7 dager etter fødsel pga heterozygot leiden mutasjon. Noen med erfaringer? Kan jeg bli slapp av det? Vil gjerne ta meg av babyen. Må jeg være innlagt, og er dette noe en kan risikere å måtte bruke hele livet? God jul alle sammen:)

Jeg har også Leiden-mutasjon, heterozygot og har tatt Fragmin i mine to foregående svangerskap (fra ca uke 20) og nå fra uke 10. Skal fortsette til 3 uker etter fødsel. Helt uten bivirkninger, du merker ingenting :)

Fragminen sikrer at blodplatene ikke klebrer seg og danner blodpropp, that's it :)

Veldig greit å vite at man har denne mutasjonen, veldig mange har den men vet det ikke... og det kan være farlig.

Selv tar jeg også fragmin når jeg er ute og flyr.

Kos deg med svangerskapet og lykke til :)

Annonse

Jeg er samme som hun rett over her! Brukt siden uke 8, og må ta til og med 6 uker etter fødsel... 7 dager hørtes litt lite ut?? Har de sjekket med hematologene på Riksen/Ullevål? Det er de som sitter på siste anbefalinger. Første sangerskap brukte jeg ikke i svangerskap, bare etterpå. Nå var det ikke snakk om! Bare å sette igang..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...