wilmus Skrevet 21. desember 2012 #1 Skrevet 21. desember 2012 Mini har nå fått en forferdelig uvane.. Ca 2 uker har hun holdt på nå.Hun biter meg! Hardt! Dette skjer ofte når hun skal kose, når hun reiser seg etter beina mine, ja, egentlig oftest helt ut av det blå. Det gjør så inn i helvete vondt at jeg faktisk er blitt litt redd henne... Hva gjør jeg med dette? I dag beit hun meg i fingeren, leggen to ganger en gang nesten til blods i puppen! ( Flaskebarn, så tror ikke det har noe med amming å gjøre)Hun er 15 mnd, kan jeg irettesette dette, eller er hun for liten?
Millea har tre små Skrevet 21. desember 2012 #2 Skrevet 21. desember 2012 Ja, du kan gi en reaksjon, men sørg for at den ikke blir for "voldsom". Hvis du lager mye oppstyr rundt det, så kan du risikere at hun fortsetter (barn synes det er rasende festlig å få ting til å skje). Forsøk så godt du kan å være i forkant. Hvis du har en mistanke om at hun er på vei til å bite, så avled henne. Ta et skritt til siden, utbryt "se", og hent et eller annet som du gir henne. De gangene hun rekker å bite deg, si "nei" med vanlig stemme, og ta henne bort fra deg. Vis henne en leke eller noe annet (flytt fokus). Slike perioder går over. Uvanene glemmes, og de blir mottakelig for korreksjon gjennom språk.
Mamma4livet Skrevet 22. desember 2012 #3 Skrevet 22. desember 2012 Vår lille gutt holdt på slik når han var 10-11 mnd. Han beit oss når han ble ivrig, skulle opp på fanget osv. Vår taktikk var å overse hver gang, selv om det gjorde vondt. Vi avledet når vi så at han var på vei å gjøre dette. Etter et par uker så sluttet han av seg selv. Han er nå 14 mnd og gjør det ikke lengre. Det er ikke sikkert det fungerer for dere, men det funket i hvertfall her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå