Gå til innhold

Falske rier tidlig i svangerskapet - noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Jeg er 16 uker på vei og har siden jeg var 12 uker på vei vært plaget med kraftige kynnere. Kynnerene kan sammenlignes med de man har helt på slutten av et svangerskap, de tar skikkelig tak i korsryggen og jeg får mens-lignende smerter samtidig. Jeg er nå sykemeldt med falske rier og har fått beskjed om å ta det med ro. Men sliter så veldig med frykten for å miste barnet når tid som helst. Det føles jo som at kroppen gjør seg klar for fødsel..

Er det noen som har hatt (falske) rier så tidlig i svangerskapet som har lyst å dele sin erfaring, på godt eller vondt? Noen som har hatt det slik og likevel gått til terminen?

Fortsetter under...

Har du fått levert inn en urinprøve til dyrkning, det kan være en uvi som gjør dette uten at du har noe særlig symptomer, og du kan ha uvi uten å ha utslag på stix. Kan jo være verdt å skjekke opp. Ikke for å sremme deg, men en ubehandlet uvi kan i værste fall føre til rier og for tidlig fødsel. Når det er sagt, jeg hadde mye ubehagelige kynnere fra tidlig av med første mann (begynte vel rundt uke 17,) og jeg hadde ingen uvi i svangerskapet. Lykke til, og god bering:)

Takk for svar! Joda, har tatt flere urinprøve og prøver fra skjeden for å utelukke infeksjon. Dette er 3. gang jeg er gravid og har hatt kynnere tidlig i de andre svangerskapene også, men ikke slik som nå. Disse kynnerene tar tak og gjør vondt, og jeg går hele tiden med følelsen av fødselen skal starte. Har mistet i uke 23 tidligere (på grunn av noe annet) og er så redd for å måtte gjennomgå det en gang til..

Huff, ja det forstår jeg. Krysser fingrene for at knøttet holder seg inne så lenge som over hodet mulig, så får du bare slappe av så godt du kan(enkelt å si nå rett før jul...). Lykke til, og riktig god jul! Dette går bra!

Endret av 1+1 blir 3

Annonse

Hmm, svaret jeg skrev ble borte..

Uansett, jeg er også sykemeldt med slike rier!

Husker ikke helt når de startet, men de startet ihvertfall i forbindelse med at jeg pressa meg for hardt..

de er vonde, jeg sitter med tårer i øynene og svetter når de holder på.. Siste vakta jeg tok på jobb, så endte jeg opp med å sitte en stund sammenkrølla på gulvet, livredd for å miste!

Gynekologen sykm. Meg helt, nå før jul, og jeg kommer nok neppe til å jobbe igjen før etter permisjonstida. Gynekologen sykmeldte meg for å forebygge best mulig at jeg skulle føde nå i andre trimester.. Så nå slapper jeg bare av hjemme med nr.1, og unngår for mye stress:) har forresten ikke hatt rier siden jeg ble sykm.:)

Skal gå hver mnd. På kontroll hos gynekolog fremover, i tilegg til lege og jordmor.. Så føler meg ganske trygg på oppfølginga ihvertfall:)

Slapp av er mitt råd:) ta det med ro, ikke stress!! Og hvil når du trenger det:)

God jul:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...