Gå til innhold

Hva kan deres små på rundt 10 måneder?

Anbefalte innlegg

Min snuppe er nok litt sent ute..

Hun åler seg veldig effektivt, men krabber ikke. Er noen ganger oppe i krabbestilling (i senga og på grove tepper), men sjelden..

Hun drar seg opp så hun blir sittende på knærne når hun skal utforske ting i høyden, men drar seg ikke helt opp på føttene..

Hun sitter fint, men har ikke satt seg opp selv enda..

Sosialt er hun mer fremmelig (tror jeg).,

Hun sier mamma, pappa og hei.. Hun vinker, klapper, viser hvor stor hun er, gir suss, spiller på slurva og danser..

Hva kan deres små på ca. samme alder?

Fortsetter under...

Min gjør det samme som din, bortsett fra å si forstålige ord. Han er nok enda tregere en din, han prøver å drikke av flaske selv men forstår ikke at han må dytte den oppover for å få i seg noe væske.

Men det kommer seg vel etterhvert, de er jo så forskjellige alle man :-))

Mini er 11 mnd og han krabber som en helt - krabbet på knærne fra ca 9 mnd. Han har vært veldig aktiv lenge, fra han var veldig liten, og har aldri hatt tid til å sitte stille på fanget - bare opp og hoppe:) Går når han holder seg i noe - han slipper seg innimellom, men setter seg fort ned når han skjønner at han ikke holder i noe :) gåvognen er veldig stas, han vinker og sier "hadde" når noen går, hei, mamma, pappa, tante, viser hvor stor han er, elsker å utforske ting og se på bøker, det skjer nye ting hele tiden og det er veldig moro :)

Har fått 8 tenner - han biter oss og sier "auuu" og ler godt :)

Endret av Liten prins jan2012

Annonse

10 mnd og går! Ser helt feil ut, men han skal ha for innsatsen ;-) Sier ingen forståelige ord, men har forskjellige lyder på mamma (mamamama) og pappa (dadadadada). Drikker av tutekopp og Spiser brødskive selv. Liker å kaste baller (generelt kaste ting!).

Det koseligste er han han kommer og koser og ruller med oss om vi legger oss på gulvet. Da legger han seg ned og koser og prater <3 Storebror var ikke kosete i det hele tatt i denne alderen, så det er ekstra stas.

Forøvrig blid som ei sol og flink til å aktivisere seg selv.

Gutten min har gått i en drøy uke nå. Han er 10,5 mnd og reiste seg for første gang den dagen han var i krabbestilling. Nå er han ganske stødig i gangen.

Han kan vinke, men er ikke interessert i å prøve å klappe eller vise hvor stor han er.

Han sier ikke mamma, pappa, men noe jeg tolker som: pus, mjau, gakk, og gå.

Han er veldig glad i å stable, putte klosser i bokser og prøver å bygge med duplolego'n til storebror uten å få klossene til å feste seg til hverandre, til hans store frustrasjon.

En herlig tid nå! ;-)

Gjest Kira bjeffer julen inn

Minstemann her er oppe og går med støtte. Enten langs bordet, med en gåbil eller mens han holder oss i hendene. Noen ganger glemmer han seg, men da går han rett i gulvet.

Han har akkurat begynt å vinke og vise hvor stor han er, men klapping får han ikke til. Han er også blitt en skikkelig rocker. Hver gang vi setter på musikk eller synger, så skal han danse ;)

Han vil helst bare spise selv, og mat man får på skje er kun for små babyet. Han elsker å ta klosser og duplo ut og inn av kassene, og han kan trille ballen bortover gulvet i evigheter. Ser ut som en hund der han krabber avgårde.

Foreløpig skjønner jeg ikke noe særlig av det han sier, men innimellom høres det ut som mamma eller pappa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...