Gå til innhold

Ingefær-kapsler? HJELP.

Anbefalte innlegg

Jeg er 4 uker på vei i dag, og med emetofobi (syyykelig angst for å kaste opp, selv om jeg ikke har spydd på over ti år innbiller jeg meg at det skal skje hele tiden - selv FØR jeg ble gravid) er dette en stor utfordring. Jeg har lest at flere blir kvalme allerede i uke 4, og selv om jeg ikke merker noe til dette med mindre det er lenge siden jeg har spist, er jeg livredd.

Jeg skal ta akupressur mot både kvalme og angst i løpet av de nærmeste dagene, og i begynnelsen av januar skal jeg ta akupunktur mot kvalme. Forebyggende, siden jeg ikke sliter med dette nå.

Nå har jeg kjøpt ingefær-kapsler, men lurer på hvor mye jeg kan ta? Og er det trygt å ta de for å UNNGÅ å bli dårlig, eller bør jeg vente til jeg faktisk blir litt uggen? Hva kan jeg ta maks per dag? Jeg skal ikke til legen før jeg er 6 uker på vei, og det vil bli altfor mye angst for meg dersom jeg må vente helt til da for å evt. spørre ham til råds.. Er jo tross alt 2 uker med vill angst.

Håper noen kan dele litt erfaringer! :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144001919-ingef%C3%A6r-kapsler-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingefær ville jeg heller laget i maten, det er jo så godt, og da vet du jo at det er helt greit å gjøre det :)

Har ingen gode råd, men sliter med det samme, så ville bare gi en oppmuntrende klem! Lett å føle seg uglesett når man lider av dette, og det er ikke alltid like greit!

Ingefær hjelper nok bare der og da, når du er uvel på en måte. Du kan jo også skjære ingefær i skiver, koke det og drikke det(sil fra bitene). Godt med litt sitron og honning. Tror ikke det er noen vits i å ta det på "forebyggende".

B6 vitemin vil jeg anbefale også ja! Tok det morgen og kveld i mitt forrige sv skap og slapp billig unna kvalmen. Hadde kvalme og oppkast hver dag fra uke 5 til uke 24 i mitt første, og da tok jeg ikke b6. Vil vise seg nå om det virker. Våknet nemlig med en fæl kvalme i dag morges, og tok da b6 med det samme. (Vet ikke 100% at jeg er gravid enda, for har ikke testet, men er 4 dager over tr-dagen og kvalm+andre symptomer, så nesten sikker). Lykke til! Jeg har ikke angst for å kaste opp, men er livredd for kvalmen, og så har jeg sterk fobi mot andre som kaster opp, så vet litt hva det går i!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...