Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #1 Skrevet 20. desember 2012 Hun har hatt trøske i munnen i fire mnd.(fra hun ble født) Og blitt behandlet med mycostatin så godt som hele tiden. Jeg blir stadig smittet på brystet, og har vært igjennom fire dufflucankurer. Jeg blir kvitt det da, men tar ikke lang tid før jeg blir smittet på ny. Hvis ikke vi blir kvitt dette helt snart så er det over og ut med ammingen. Har bare nok melk til ca. to måltider nå. Og rekker aldri å få opp produskjonen før jeg har sopp på ny. (og da må jeg som regel la være å amme i noen dager, mens det gror) Anonym poster: f67e864099b49195d4753d9ee9cd0f52
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #2 Skrevet 20. desember 2012 Det var lenge! Sier legen at dere bare skal fortsette med mycostatin? Da sønnen vår hadde sopp i munnen sa fastlegen at vi kunne prøve å pensle på farris. Men det var visst det første forslaget, senere fikk han mycostatin. Men jeg synes dere burde gå til legen igjen, 4 mnd er for lenge, både for baby og for deg! Anonym poster: ae10a3f115f1ab774a2534f67526379a
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #3 Skrevet 20. desember 2012 Det var lenge! Sier legen at dere bare skal fortsette med mycostatin? Da sønnen vår hadde sopp i munnen sa fastlegen at vi kunne prøve å pensle på farris. Men det var visst det første forslaget, senere fikk han mycostatin. Men jeg synes dere burde gå til legen igjen, 4 mnd er for lenge, både for baby og for deg! Anonym poster: ae10a3f115f1ab774a2534f67526379a Har ikke legetime før på nyåret. Da jeg var der i november sa han at jeg bare skulle fortsette på pensle. Farris prøvde vi før vi mikk myco. Anonym poster: f67e864099b49195d4753d9ee9cd0f52
mamma'n til 2 :) Skrevet 20. desember 2012 #4 Skrevet 20. desember 2012 Jeg har tips til deg. Slter med det samme på min sønn. Myrratinktur. Fås på apotek (ihvertfall vitus). Dypp q-tips i det, og smør alt i munnen hennes 2-3 ganger daglig. Jeg hadde aldri hørt om dette før jeg fikk et tips forrige dagen. Fant info på nett om hva det hjelper mot, men fant ikke noe om alder, dosering og slikt. Det er Frogner Apotek Oslo AS om lager det, en mann som heter Ulf Rød (Røed kankje). Han har jeg snakket med i dag. Han fortalte meg at det er noe som er blitt brukt i ca 3000 år, og ble oppdaget av egypterne. Det hjelper mot sopp,kolikk,luftveisproblemer,tannkjøttproblemer, er smertelindrene og ymse annet. Det smaker ikke veldig godt, og hvor bra det virker kan jeg ikke svare på ennå,siden vi begynte i dag. Men jeg kan oppdatere deg om du vil. Send meg isåfall pm :-) Her måtte vi over på noe annet enn mycostatin fordi babyen min ikke tåler den. Han får ekstreme mageserter og diaré. Man blir jo helt desperat til slutt. Fortsett å smøre deg selv som vanlig (eller om du tar tabletter?), og bruk myrratinktur på babyen. Andre tips jeg har fått er å smøre på tyttebærsafr eller yoghurt narurell. Har ikke forsøkt dette ennå. Leste også at det finnes diflucan-mikstur. Men det er visstnok bare 50-60 doser av den i landet,og alle er i Oslo, så det må sendes om du ikke kan hente selv. Hvorvidt dette stemmer,er jeg usikker på,og har ikke spurt legen heller,siden babyen min allerede har problemer pga mycostatin. Diflucan er visst sterkere. Husk å lufttørke brystene før du smører på canesten. For å få opp produksjonen kan du pumpe deg. Men kast isåfall melka, for det er ikke anbefalt å spare på melk fra perioder med sopp. Masse lykke til! Jeg føer med deg!
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2012 #5 Skrevet 21. desember 2012 I norge så finnes det kun mycostatin til babyer med sopp, min mann er lege og kommer ifra Tyskland. Da vår datter slet med sopp i munnen, så fikk vi mange flere og bedre produkter å velge mellom i Tyskland. Det er synn det er så dårlig utvalg i norge på medisiner! Lykke til Anonym poster: ccaf1c7e4706463ba654f025ae58b13a
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2012 #6 Skrevet 21. desember 2012 Hun har hatt trøske i munnen i fire mnd.(fra hun ble født) Og blitt behandlet med mycostatin så godt som hele tiden. Jeg blir stadig smittet på brystet, og har vært igjennom fire dufflucankurer. Jeg blir kvitt det da, men tar ikke lang tid før jeg blir smittet på ny. Hvis ikke vi blir kvitt dette helt snart så er det over og ut med ammingen. Har bare nok melk til ca. to måltider nå. Og rekker aldri å få opp produskjonen før jeg har sopp på ny. (og da må jeg som regel la være å amme i noen dager, mens det gror) Anonym poster: f67e864099b49195d4753d9ee9cd0f52 Prøv farris, det gjorde jeg og da gikk det endelig bort. Anonym poster: 088956886f92321e560df441576dd9d3
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2012 #7 Skrevet 21. desember 2012 Du tar farris på bomull og smører brystene, og så tar du farris på q tips og smører i munnen til babyen Anonym poster: 088956886f92321e560df441576dd9d3
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2012 #8 Skrevet 21. desember 2012 Jeg har tips til deg. Slter med det samme på min sønn. Myrratinktur. Fås på apotek (ihvertfall vitus). Dypp q-tips i det, og smør alt i munnen hennes 2-3 ganger daglig. Jeg hadde aldri hørt om dette før jeg fikk et tips forrige dagen. Fant info på nett om hva det hjelper mot, men fant ikke noe om alder, dosering og slikt. Det er Frogner Apotek Oslo AS om lager det, en mann som heter Ulf Rød (Røed kankje). Han har jeg snakket med i dag. Han fortalte meg at det er noe som er blitt brukt i ca 3000 år, og ble oppdaget av egypterne. Det hjelper mot sopp,kolikk,luftveisproblemer,tannkjøttproblemer, er smertelindrene og ymse annet. Det smaker ikke veldig godt, og hvor bra det virker kan jeg ikke svare på ennå,siden vi begynte i dag. Men jeg kan oppdatere deg om du vil. Send meg isåfall pm :-) Her måtte vi over på noe annet enn mycostatin fordi babyen min ikke tåler den. Han får ekstreme mageserter og diaré. Man blir jo helt desperat til slutt. Fortsett å smøre deg selv som vanlig (eller om du tar tabletter?), og bruk myrratinktur på babyen. Andre tips jeg har fått er å smøre på tyttebærsafr eller yoghurt narurell. Har ikke forsøkt dette ennå. Leste også at det finnes diflucan-mikstur. Men det er visstnok bare 50-60 doser av den i landet,og alle er i Oslo, så det må sendes om du ikke kan hente selv. Hvorvidt dette stemmer,er jeg usikker på,og har ikke spurt legen heller,siden babyen min allerede har problemer pga mycostatin. Diflucan er visst sterkere. Husk å lufttørke brystene før du smører på canesten. For å få opp produksjonen kan du pumpe deg. Men kast isåfall melka, for det er ikke anbefalt å spare på melk fra perioder med sopp. Masse lykke til! Jeg føer med deg! Takk for svar. Jeg skal definitivt sjekke opp dette! Jeg bruker ikke canesten, for det virker ikke på meg. Men har tabletter (de skal taes en uke, og hjelper etter to dager) Kan ikke pumpe mens jeg tar dem, for problemet er at når jeg får sopp så får jeg revne rundt hele brystvorta som blør. Og når jeg skal amme/pumpe så rives denne opp hver gang. Så må alltid la være å amme helt til det har grodd. Eneste jeg kan gjøre er å handmelke, men får ikke ut så mye da:( hi Anonym poster: f67e864099b49195d4753d9ee9cd0f52
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2012 #9 Skrevet 21. desember 2012 Har prøvd med farris, hjelper ikke. hi Anonym poster: f67e864099b49195d4753d9ee9cd0f52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå