Gå til innhold

Når er det mest sannsynlig vannet går?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Takk for alle svar:) av en eller annen grunn har jeg litt panikk at den skal gå på nattan

jeg har litt småpanikk for at det skal gå i sofan jeg, eller bilen.... eller enda værre - i sofan til en jeg er på besøk hos.

Finnes nok ingen fasit her! :)

Dessuten splæsjer det ikke alltid ut, spesielt ikke om hodet er festet. Noen skjønner ikke engang at det er fostervann som kommer.

Hos meg kom det kl 5 om morgenen i uke 35, etter jeg hadde vært på do. Kom en liten dæsj rennende nedover beina mine idet jeg var på vei inn på rommet igjen, og jeg var jo usikker på om det var fostervann eller at jeg tisset på meg. Ringte føden, og de ba meg ta på bind og vente og se, så jeg la meg til å sove litt mer.

Når jeg sto opp, kom det litt mer, og etterhvert som jeg beveget på meg kom det litt og litt- men ingen voldsomme mengder slik man ser på film. ;)

Dro inn på føden og sjekket, det var selvsagt fostervann som lakk, og jeg ble satt igang samme dag. :)

Alt som har skjedd meg de to svangerskapene er at alt starter på nattan/tidlig på morran.. rier,blødninger,slimproppen så da håper jg vannet hvis d går at d er om dagen. Blir så sliten når man våkner på nattan og blir litt sjokkert ;)

Annonse

har hørt nå at de fødslene, der vannet går før rier kommer, er lengre og mere smertefulle enn de fødslene der vannet må bli tatt av jordmor....

noen tanker om det, dere som har født flere ganger?

har hørt nå at de fødslene, der vannet går før rier kommer, er lengre og mere smertefulle enn de fødslene der vannet må bli tatt av jordmor....

Nå har jeg foreløpig bare født en gang, og da etter for tidlig vannavgang OG igangsettelse (som liksom skal være så veldig mye verre).

Og jeg kan si så mye som at det var myyye mindre vondt enn jeg hadde trodd, helt greoit og overkommelig- og jeg fødte uten epidural og annen bedøvelse (utenom steriltvannspapler og akupunktur). Gikk helt greit, utviklet seg normalt og alt var fint. Jeg sa til og med at "dette kan jeg godt gjøre igjen" en halvtime etter fødsel! :)

Så hvis jeg hadde vært garantert samme type fødsler hele veien, hadde jeg godt kunnet få en haug unger. :P

Jeg har lest at 17% av fødslene starter med vannavgang. Så de fleste får rier først.

Hos meg gikk vannet med et plask rett etter at jeg hadde stått opp og vært på do. med nr 1. Det var skikkelig som på film :)

med neste gikk vannet ca 17.00. jeg bare følte noe og spratt opp og jeg og vannet landet omtrent samtidig i parketten og reddet sofaen.

Begge mine fødsler har vært kjappe og greie, men intense.

Min andre fødsel startet med vannavgang kl 17.55, hadde ingen tegn på at noe var i gjære! Fikk rier etter ca 20 minutter.

Ungen kom kl 19.53..

Dette var 13 år etter første laaange fødsel, der vannet ble tatt på sykehuset.

Min tredje fødsel startet og med vannavgang, og da var det rett på rier med en gang, og ungen var ute etter 25 minutter ;)

Dette var på dagen 19 mnd siden fødsel nr 2.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...