Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest usababy

Ønskegull: ja, det er fortsatt tidlig. Er bare på rugedag 9. Og det er som sagt ikke sikkert at det vi så faktisk var en strek...det var bare antydning til "noe", med rette fargen og på rette sted på strimmelen.

Men håper det er litt tydeligere i morgen. :)

Fortsetter under...

Rugedag 9 og jeg tok en test imorges..(igjen haha)

Skjedde ikke noe umiddelbart og datteren min hylte for hun ville stå opp, så jeg kastet den. Fikk for meg at jeg skulle se på den igjen etter en time, og jammen var det ikke 2 tydelige streker..

Man skal jo ikke stole på en som har ligget så jeg tok en ny.

Den viste også 2 streker!

Tør ikke å juble altfor mye enda da, Ullevål sier jo faktisk test etter 3 uker pga faren for kjemisk.

men må jo juble litt allikevel.. Krysser alt jeg har for at spiren sitter de neste 9 månedene:D

Endret av Emmicke

Annonse

Jeg er så lei meg at jeg ikke vet hva jeg skal gjöre, bare gråter og gråter... Legen ringte i går og sa at jeg ikke hadde respondert bra nok på medisinene og at jeg fikk avbryte, det var ikke poeng å ta ut de 4 de målte som var på 8 mm, 8mm, 13mm og 17 mm:( Jeg som skulle ta ut egg og alt til uka, det kom jo som et sjokk... Det er jo mitt förste forsök og jeg har jo hört at ved kort regime så kan man risikere å ikke få nok egg, men det skulle jo ikke skje meg...

Jeg skal begynne på lang regime i slutten av mars, I MARS! :(:(

Det er lenge å grue seg det, tenk om det ikke blir flere egg da heller:( Noen som har erfaring med kort og lang metode? Kan det bli bedre resultat med det? Legen sa også att min slimhinne var ugjevn, alt mellom 9 og 13mm. Noen som vet hva det betyr og hva jeg evt kan gjöre for å forbedre den?

Håper det går bedre for dere andre!

Gratulerer Emmicke!

Klem fra triste meg

Jeg er så lei meg at jeg ikke vet hva jeg skal gjöre, bare gråter og gråter... Legen ringte i går og sa at jeg ikke hadde respondert bra nok på medisinene og at jeg fikk avbryte, det var ikke poeng å ta ut de 4 de målte som var på 8 mm, 8mm, 13mm og 17 mm:( Jeg som skulle ta ut egg og alt til uka, det kom jo som et sjokk... Det er jo mitt förste forsök og jeg har jo hört at ved kort regime så kan man risikere å ikke få nok egg, men det skulle jo ikke skje meg...

Jeg skal begynne på lang regime i slutten av mars, I MARS! :( :(

Det er lenge å grue seg det, tenk om det ikke blir flere egg da heller:( Noen som har erfaring med kort og lang metode? Kan det bli bedre resultat med det? Legen sa også att min slimhinne var ugjevn, alt mellom 9 og 13mm. Noen som vet hva det betyr og hva jeg evt kan gjöre for å forbedre den?

Håper det går bedre for dere andre!

Gratulerer Emmicke!

Klem fra triste meg

17 mm skulle da være bra? Jeg hadde en på 26,4 mm og den måtte bare kastes. Nå fikk jeg behandling i Danmark da, muligens det er andre retningslinjer der.

De ville kanskje ha fler? Pluss at på tirsdagens UL så var det to store, en på 20 og en på 22, så de sa jeg skulle senke dosen så kanskje andre egg ville gro seg til også. Dvs at de to der nå hadde krympet pga medisinjustetingen og det er sikkert ikke bra. Vet ikke, kunne önske legen sa mere, nå går jeg jo bare runt å kjenner at det er noe feil med meg som ikke fikk noen bra egg... Men din var jo sikkert for stor ja, lurer på hvilken störrelse de vill ha. Noen som vet?

De ville kanskje ha fler? Pluss at på tirsdagens UL så var det to store, en på 20 og en på 22, så de sa jeg skulle senke dosen så kanskje andre egg ville gro seg til også. Dvs at de to der nå hadde krympet pga medisinjustetingen og det er sikkert ikke bra. Vet ikke, kunne önske legen sa mere, nå går jeg jo bare runt å kjenner at det er noe feil med meg som ikke fikk noen bra egg... Men din var jo sikkert for stor ja, lurer på hvilken störrelse de vill ha. Noen som vet?

Jeg ville gjerne ha flere slik at jeg fikk noen på frys. Jeg fikk ut 4 egg, ingen på frys og to måtte kastes. Så det blir på´n igjen med medisiner neste gang om jeg vil ha flere..

Annonse

Jaha, hadde mine bare värt mer riktig i störrelse, sa hadde jo jeg hatt 4 også. Nå ble jeg litt gladere, det er jo klart synd du ikke fikk ut fler, men 4 er kanskje ikke så uvanlig da. Hadde du kort eller lang regime?

Jeg hadde kort regime. Gikk vel på medisiner i ca. 7-8 dager.

Ok, takk:) Og takk for alle svar, litt lettere til sinns nå :) Lykke til med egget, håper spiren sitter i 9 måneder:)

Jeg er nå 17 uker på vei, men etter å ha hengt her på forumet en stund så tør jeg ikke helt å tenke at alt skal gå bra..

Litt nervøs av meg, kan du si :)

Jaha, hadde mine bare värt mer riktig i störrelse, sa hadde jo jeg hatt 4 også. Nå ble jeg litt gladere, det er jo klart synd du ikke fikk ut fler, men 4 er kanskje ikke så uvanlig da. Hadde du kort eller lang regime?

Jeg hadde kort regime. Gikk vel på medisiner i ca. 7-8 dager.

Sniker meg inn her for å skrive litt, selv om jeg startet på medisiner i starten av januar. Satte inn egg for litt over en uke siden. Ville bare si at da jeg prøvde kort regime, så gikk jeg på sprøyter i to uker og fikk ut tre egg... ett ble befruktet på normal måte. Fikk ut åtte egg etter langt regime nå, fire ble befruktet, to var av god kvalitet. Er nok ikke unormalt at mange får ut en del færre egg ved kort regime.

Hei!

Ang kort regime og antall egg, kan jeg fortelle at jeg hadde egguttak på onsdag og fikk ut hele 18 egg! Av disse ble det satt inn 3 stk (pga alder) og så fikk vi 4 på frys!

Har hatt langt regime tidligere, men 10-12 egg ut. Så det kan være store forskjeller "feil" vei også!

Hilsen

spent ruger:-)

Micke78: Jeg har ikke peiling på hva som er bra størrelse, men hos meg fant de ganske mange follikler etter 9 dager med stimulering. Men jeg måtte ha tre dager til, før jeg fikk uttak etter det. Hvis jeg var deg ville jeg ringt og fått en veldig godt forklaring på hvorfor du må avbryte.. Det er vondt å få den beskjeden rett før uttak :( Lykke til!

Uff så utrolig stor nedtur, micke78!! Dette er et kjør uten like til tider, og når ting ikke går etter planen føles det som verden raser sammen. Håper du får en grundigere forklaring på dette. Trodde at 17mm skulle være ok. Nå får du bare være litt lei deg, så skal du se at motet kommer tilbake :) Er det 1.forsøk?

Jeg sender gode tanker til deg usababy, og håper de neste testene blir positive.

Jeg går her og venter på mensen, og Progynovaen ligger og venter på meg...

Uff så utrolig stor nedtur, micke78!! Dette er et kjør uten like til tider, og når ting ikke går etter planen føles det som verden raser sammen. Håper du får en grundigere forklaring på dette. Trodde at 17mm skulle være ok. Nå får du bare være litt lei deg, så skal du se at motet kommer tilbake :) Er det 1.forsøk?

Jeg sender gode tanker til deg usababy, og håper de neste testene blir positive.

Jeg går her og venter på mensen, og Progynovaen ligger og venter på meg...

Gjest usababy

Micke78: så kjipt! Det er så mye skuffelser oppi dette. Håper det går bedre neste gang.

Jeg har nedtur i dag, har mistet alt håp og føler alt vi gjør er forgjeves. 4 forsøk, medisiner i mange måneder, ingen vin og ikke kaffe, skuffelse på skuffelse, alt til ingen nytte. Det er så urettferdig :(

Det eneste vi har oppnådd er ekstra kilo pga medisiner, og masse penger ut vinduet. Vet det er feil å tenke sånn, men jeg er så skuffet over alle nedturene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...