Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det dumt å male mens man går på sprøyter? Ikke oljemaling.. men.. kom plutselig på det... Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går på Gonal-f og har hatt medisinen i kjøleskapet helt til jeg skal bruke de. Etter at den er tatt i bruk har jeg den i romtemperatur. Da holder den seg i 28 dager eller noe sånn.. Jeg tror det viktigste er at de ikke blir satt kaldt Etter at de har blitt romtempererte.

Satser på andre retter meg hvis jeg tar helt feil her :D

Ja, når du sier det så husker jeg faktisk at legen sa noe om det.. jaja, ikke lett å huske all informasjon som man får vite i samtalen med legen;) Takk for svar:D

Skrevet

Du er vel ikke gravid, siden du går på sprøyter....så mal ivei!

Så kjipt Nurse77!!!!!!!!!!!!!!!!

Hvordan funker egentlig naturlig syklus? Skjønner ikke hvorfor de ikke kunne sette inn!?!

Jeg har hatt 2 avbrutte fryseforsøk pga eggmodning.

Skrevet

Jeg har bare eggløsningssprøyta kaldt. Har fått beskjed om at etter de fjernes fra det kalde, så kan de oppbevares i inntil 3mnd. Det var puregon og menopur.

Nå ser jeg frem til en spennende tid på denne tråden :)

Skrevet

Hvor er dere andre i løypa? Jeg skal på ultralyd i morgen og håper på uttak i neste uke :) Passe ubehagelig i magen i hvert fall, så håper sprøytene hjelper på..

Gjest usababy
Skrevet

Da er vi hjemme, fikk satt inn to egg. Begge tre-delte, og fikk kun B-stempel pga det...

Ble litt overrasket, vi satt litt igjen med det inntrykket at de på en måte hadde gitt oss opp. 4.forsøket, slimhinnen har vært problem hele tiden, men denne gangen var den bedre enn noen gang. 8 mm da jeg fikk eggene satt inn.

Så ble egg-donasjon nevnt...nå er vi litt forvirret. Trodde slimhinna var problemet, så er det plutselig eggene.?

Vi får nå se. Ruge og håpe det beste, samtidig som vi vil begynne å sjekke mulighetene for egg-donasjon i utlandet.

Testdag 19.februar :)

Er det andre med innsett i dag? :)

Skrevet

usababy:skjønner dere er litt forvirret over å få ulike beskjeder om hva de egentlig anser som problemet. Dere får be om et møte for å få god info dersom det ikke går denne gang. Men det gjør det jo selvsagt!!:-)))

Dollypopp:i naturlig syklus følger de kroppens egen utvikling i syklusen. Dvs de må vente til det nærmer seg eggløsning og livmorsslimhinna er tykk nok. Det er mulig jeg kunne ha satt inn denne syklusen dersom livmorsslimhinnen ville blitt tykk nok og jeg har fått pos el test. Men det virket ikke som om at han trodde noe på at det ville skje denne syklusen. Jeg følte meg litt forvirret da jeg gikk ut. Jeg prøvde å spørre litt om årsaken til at det ble sånn, men fikk ikke noe ordentlig svar. Det er bakdelen med det offentlige: de tar seg ikke allverden med tid... Jaja, bedre lykke neste mnd. Skulle du sette inn i uke 9? Da følger jeg deg hakk i hæl, forhåpentligvis.

Skrevet

Blir spennende med innsett i morgen emmicke, hadde du mange egg på uttak?

Jeg er på rugedag 3 og tenker på det nesten hele tiden. Klarer ikke få tankene bort fra det og ennå noen dager til testing. Var bare et egg som ble ok nok til å sette inn. Og akkurat nå er det vanskelig å tro at jeg noengang skal være så heldig og få det etterlengtede barnet. Sukk...

Skrevet

Jeg er på rugedag 3 og tenker på det nesten hele tiden. Klarer ikke få tankene bort fra det og ennå noen dager til testing. Var bare et egg som ble ok nok til å sette inn. Og akkurat nå er det vanskelig å tro at jeg noengang skal være så heldig og få det etterlengtede barnet. Sukk...

Gjest usababy
Skrevet

Hvordan går det med dere andre? :) Hvor mange er rugere nå?

Jeg er på rugedag 3, og foreløpig ganske rolig. Kjenner ikke stort, vet ikke hvor stor sjans det er. Klinikken virket jo litt rådville da vi dro, og vi har tenkt mye på muligheten for egg-donasjon om vi ikke lykkes nå. Da blir det nok Spania here we come.

Den gode nyheten er at da de ringte og svarte på mailen vi sendte med spørsmålene våre ang hvorfor donasjon plutselig var mer aktuelt enn nytt forsøk som vi har gjort til nå, fikk vi vite at det ene egget de satte inn var 4-delt :D

Vi fikk høre at begge var 3-delte og bedømt som B-egg pga det...så det var positivt å høre!

Krysser alt for en positiv februar måned! :) :)

Skrevet

Jeg har uttak på tirsdag. Gruer meg ihel.. Men det går helt sikkert fint! Håper på en positiv februar måned med mange fine graviditetstester :)

Skrevet

Så spennende, usababy :) Jeg krysser fingrene for deg og alle dere Andre som er blitt rugere.

Er det første uttaket ditt ønskegull? Det går nok fint skal du se.

Om ca en uke begynner jeg endelig på mitt første fryseforsøk.

Håper at februar blir en måned med mange hyggelige resultater :)

Skrevet

Hvordan går det med dere andre? :) Hvor mange er rugere nå?

Jeg er på rugedag 3, og foreløpig ganske rolig. Kjenner ikke stort, vet ikke hvor stor sjans det er. Klinikken virket jo litt rådville da vi dro, og vi har tenkt mye på muligheten for egg-donasjon om vi ikke lykkes nå. Da blir det nok Spania here we come.

Den gode nyheten er at da de ringte og svarte på mailen vi sendte med spørsmålene våre ang hvorfor donasjon plutselig var mer aktuelt enn nytt forsøk som vi har gjort til nå, fikk vi vite at det ene egget de satte inn var 4-delt :D

Vi fikk høre at begge var 3-delte og bedømt som B-egg pga det...så det var positivt å høre!

Krysser alt for en positiv februar måned! :) :)

Heisann:)! Da er vi også kommet hjem, fikk satt inn to stk firedelte egg igår morges:). Er veldig spent på hvordan dette går:). Det kommer til å bli lange 14 dager med venting......

Håper det blir full klaff USA baby, og at eggene fester seg godt:).

Jeg fikk bilde av de to befruktede eggene på klinikken, og har hengt dem opp på kjøleskapdøra:). Innbiller meg at det hjelper å "se" på dem:):).

Skrevet

Det er første ja :) Forhåpentligvis holder det, selv om jeg er realistisk.. Eller prøver å være ;)

Skrevet

Hadde bare 4 egg på uttak, 3 ble befruktet. Et ble satt inn, og de 2 andre kunne dessverre ikke fryses.

men trengs jo bare 1 gullegg, det er min lille prinsesse bevis på:) (kun 4 egg den gangen og, 2 befruktet. Ingen frys)

Så du skal virkelig ikke ha en dårlig følelse:)

Når kan du teste da? Klinikkene sier jo så forskjellig. 3 uker fikk jeg beskjed om. men virker som de fleste har 2 uker. En bekjent jobber på medicus og de sier 2 uker. Tror ikke jeg klarer vente 3 uker.. (for å være helt ærlig testa jeg igår haha, så meningsløst forsåvidt. men ville sjekke om eggløsningssprøyten slo ut. det gjorde den ihvertfall ikke)

Skrevet

Haha, testa tidligere enn meg du da :-P jeg tok første test i dag, rugedag 5. Men det var som deg bare for å sjekke om eggløsningssprøyta var ute av kroppen. Har en haug av billigtester, så har egentlig tenkt til å teste hver dag fra nå. Klinikken sier to uker etter innsett, men jeg vet jo at de fleste har positiv test før det hvis de er gravide. Når tenkte du begynne å teste?

Gjest usababy
Skrevet (endret)

Jeg tenkte også å teste om eggløsningssprøyta er ute av kroppen. Greit å vite. :)

Testet også første dagen for å se at det faktisk var mulig å få en positiv test...da visste jeg at testene virket og at eggløsningssprøyta slo ut, samt at jeg faktisk får til å få den streken - jeg bare måtte vite. :P

Ellers får jeg se når jeg tester. Syns det er greit å få en myk overgang, hvis jeg venter til testdag syns jeg den må være positiv ellers er det en så enorm skuffelse at jeg ikke orker det.

Merker dere andre noe nå i rugetiden?

Hittil har det vært sånn hos meg:

Rugedag 1: kjenner ikke noe spesielt, utenom at jeg er trøtt.

Rugedag 2: kjenner ikke noe spesielt, utenom at jeg er trøtt.

Rugedag 3: kjenner ikke noe spesielt, utenom at jeg er trøtt.

Rugedag 4: verker nederst i magen hele dagen. Vondt når jeg reiser meg opp, setter meg inn i bilen osv. Strekk og verk hele dagen. Trøtt, småkvalm.

Rugedag 5: det er idag, og foreløpig kjenner jeg ikke noe.

Endret av usababy
Skrevet

Syns det verker litt nederst i magen, og ømme pupper. Tipper det er lutinusen.

Men du usababy, satser på at det var festesmerter du hadde i går!

Tror jeg leste et sted at eggene ofte fester seg på dag 4-5 etter innsett ivf, så det passet jo bra!

Testet i dag, rugedag 7. Negativ fortsatt. Mister nok trua litt hvis den blir negativ i morgen også.

Gjest usababy
Skrevet

Tidenerinne: Får håpe det. Ovitrellen er i alle fall ute av kroppen i dag, greit å vite. Så får jeg teste om noen dager. :)

Rugedag 7 og 8 er tidlig, selv om du ikke får positiv allerede er ikke håpet ute! Mange tester ikke positivt før testdag. :)

Skrevet

Vet at rugedag 7-8 er tidlig. Og gir ikke opp etter det, men føler da at sjansene blir mindre. Har også lest statistikk som viser at det er større sjanse for sa hvis egget fester seg sent. Klarer ikke la være å lese alt ting jeg kommer over heller, når dette ønsket om barn er så stort.

Skrevet

Velkommen til alle nye!!:-)

Nurse77:

På Riksen setter de alltid inn 2, dersom begge overlever. Men de fryser kanskje ikke eggene 2 og 2 på St. Olavs?

Jeg har satt inn både ett og to tidligere men ikke blitt gravid noen av gangene, så jeg tenker at det er liten sjanse for tvillinger selv om jeg setter inn to. Men tenk om da...... da blir det 4 unger her...:-0

Koselig det da, men masse jobb;-)

Kjenner jeg begynner å bli utålmodig nå. Kjedelig å gå og vente...

Hei. De setter ikke alltid inn to på riksen. Vi er nå på tredje og siste forsøk, da setter de inn to, hvis to overlever befruktningen.... Jeg spurte om å få sette inn to forrige gang, det fikk jeg ikke. De sier de har strenge regler å forholde seg til i forhold til hvor mange de setter inn. Det kommer ann på årsak til ivf forsøk, alder osv.... Jeg hadde et perfekt egg sist, og et som ikke var bra nok til nedfrysning. Det ene ble satt inn, det andre ble bare kastet. Hadde det vært siste forsøk, hadde de satt inn begge to... Vel det er det jeg har av erfaring med riksen etter samtaler og forsøk....

Lykke til alle sammen.... Uansett ett eller to... Vi velger å sette inn to denne gangen, hvis to blir befruktet... spennende uker fremover!!

Gjest usababy
Skrevet

Rugedag 1: kjenner ikke noe spesielt, utenom at jeg er trøtt.

Rugedag 2: kjenner ikke noe spesielt, utenom at jeg er trøtt.

Rugedag 3: kjenner ikke noe spesielt, utenom at jeg er trøtt.

Rugedag 4: verker nederst i magen hele dagen. Vondt når jeg reiser meg opp, setter meg inn i bilen osv. Strekk og verk hele dagen. Trøtt, småkvalm. Klør på kroppen.

Rugedag 5: kjenner ikke noe i dag, utenom kløen på kroppen.

Rugedag 6: litt ulming nederst i magen av og til, ellers ikke noe. Klør fortsatt. Det dukket opp en kvise på hvert bryst i kveld.

Rugedag 7: små stikk av og til, klør på kroppen fortsatt. Småkviser har kommet. Kvalm i ettermidag.

Greit å holde litt dag-for-dag-skriving. :) Testet negativt i dag, men det er kun dag 7.

Er kløe på kroppen vanlig å få?

Hva med kviser, er det et godt tegn eller er det også bivirkning av Lutinus?

Har flere testet? :)

Skrevet

Så spennende usababy, har troa på at du har symptomer på spire :-)

Har testet hver dag jeg, og i dag var testen svaaaaaak positiv! Er så spent på om den vil være litt sterkere i morgen. Har hatt to sa og en kjemisk tidligere, så noen jubel blir det ikke på lenge ennå. Men er forsiktig optimist :-)

Skrevet

Velkommen til alle nye!!:-)

Nurse77:

På Riksen setter de alltid inn 2, dersom begge overlever. Men de fryser kanskje ikke eggene 2 og 2 på St. Olavs?

Jeg har satt inn både ett og to tidligere men ikke blitt gravid noen av gangene, så jeg tenker at det er liten sjanse for tvillinger selv om jeg setter inn to. Men tenk om da...... da blir det 4 unger her...:-0

Koselig det da, men masse jobb;-)

Kjenner jeg begynner å bli utålmodig nå. Kjedelig å gå og vente...

Hei. De setter ikke alltid inn to på riksen. Vi er nå på tredje og siste forsøk, da setter de inn to, hvis to overlever befruktningen.... Jeg spurte om å få sette inn to forrige gang, det fikk jeg ikke. De sier de har strenge regler å forholde seg til i forhold til hvor mange de setter inn. Det kommer ann på årsak til ivf forsøk, alder osv.... Jeg hadde et perfekt egg sist, og et som ikke var bra nok til nedfrysning. Det ene ble satt inn, det andre ble bare kastet. Hadde det vært siste forsøk, hadde de satt inn begge to... Vel det er det jeg har av erfaring med riksen etter samtaler og forsøk....

Lykke til alle sammen.... Uansett ett eller to... Vi velger å sette inn to denne gangen, hvis to blir befruktet... spennende uker fremover!!

Da gir de nok litt forkjsellig informasjon. Det var det vi fikk beskjed om var at de aldri kaster fine egg, dersom begge eggene i strået skulle være fine etter tining. Uavhengig av alder, kvalitet ol. Da vi startet med fryseforsøk sist hadde vi 6 egg på frys av god kvalitet, jeg var 26 år og hadde en datter på 1,5 år fra før. Klaffet på første ivf, så de går ikke alltid ut fra alder, kvalitet ol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...