Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Melder meg også inn her!

Skal i gang med kort regime straks mensen melder sin ankomst :-))

Holder til på Aleris. Noen fler?..

Gleder meg veldig til å komme igang!

Måtte det bli maaange nye babyer på gang i februar:-))

Vi var på konsultasjons time på Aleris på mandag og setter i gang ivf behandling i slutten av februar :)Har vært prøvere i snart to år ...

Så spennende!!

-krysser fingre XXX!

Fortsetter under...

Flere stikkere som føler at magen snart sprekker? Ser jo mye mer gravid ut nå enn da jeg var over 3 mnd på vei med jenta mi. Er nok oppblåst også, men kjennes ut som eggstokkene jobber og vokst seg store altså..

Ultralyd imorgen, blir spennende å se.

Har gått på puregon, 150. Siste sprøyte idag.. Har ikke kjøpt inn mer, da jeg ikke vet om jeg må ha flere dager.. Er jo et par tusen drøye kr for en ampull. men er kanskje dumt å ikke ha i bakhånd.. Satser på at sykehusapoteket har inne om det blir nødvendig, ellers er det jo litt krise..

Gjest usababy

Emmicke: det kommer nok også an på hvor en bor, og om en har mulighet for å få tak i på sykehusapotek. Har du det, er du jo veldig greit redda. :)

Vi bor sånn at disse medisinene må bestilles...1-3 dager tar det. Så jeg er nødt til å passe på å ha inne nok til noen ekstra dager.

Sist var det litt kort tid pga at vi fikk resepten sent og jeg skulle begynne rett etter dette, da endte det opp med en kjøretur til en annen by for å få tak i på et vaktapotek der...det ble en kjøretur på 6 timer tur/retur...men hva gjør man ikke for å få tak i medisinene.

Annonse

Takk for svar dere:) Bor rett utenfor oslo og holder til på Ullevål, så satser på å få tak i der om jeg trenger. Riksen er jo ikke langt unna heller.

Hei Emmicke:) Går du på lang eller kort regime? Bare ser at du tar 150 av puregon og jeg skal gå på 225 med kort regime. Stor forskjell på oss med andre ord. Har du gjort flere IVF forsøk? Det her er min første.

Jeg har langt regime. Sprayet 2 uker, og nå 6.dagen på sprøyter. Håper ikke det blir fler:)

Dette er mitt andre forsøk, men første i denne runden.

Fikk en datter på første ivf forsøk. For akkurat 2 år siden var jeg helt likt i løypa som nå hehe.

men har glemt litt/fortrengt litt om prosessen egentlig. men føler det går greiere med medisiner denne gangen enn sist.

Når starter du med sprøyter da?

Blir spennende å følge alle sammen:)

Så bra å høre usababy! Håper du får mange befrukta egg denne gang :-)

Jeg har nettopp kommet tilbake fra uttak, ble ikke så bra denne gang så jeg er lei meg nå :-( fikk 5 egg ut, men laboranten fortalte meg at 3 av de så ødelagte/tomme ut. Så sannsynligvis bare 2 egg. Vet at det kan være nok, men vet også at jeg kan ende opp med ingen egg bra nok til å sette inn om jeg er riktig uheldig. Uff, dette er kjipt.

Takk for det dollypop :-)

Prøver å få tiden til å gå her i København. København er fint, men det er mitt 7 besøk som "fertilitetsturist" siden jeg begynte prøvingen i mai i fjor, så er ikke særlig spennende lenger.

Prøver å ikke tenke så mye på de egga, får ta det som det kommer i morgen. Blir spennende for oss begge to i morgen usababy!

Annonse

WTF?!!!! Fryseforsøk avbrutt i dag!

Var på ul på dag 8 som var på fredag. Da så livmorsslimhinnen grei ut og ett egg var ca 10 mm, så jeg skulle komme tilbake i dag, dag 11, for ny sjekk. Og vet du hva han finner? Ingenting! Ingen egg av noe særlig størrelse, bare småtterier. Så gudene må vite hvor det ble av egget som var 10 mm før helga. Jeg antydet at jeg hadde litt eggløsningssmerter i går, men han sa det nesten var umulig at eggløsning skulle ha kommet to dager etter at egget var 10 mm. Jaja. Forsøket ble dermed avbrutt og jeg får vente en mnd til. Ble litt overrasket over dette, har ikke opplevd lignende før. Er det noen andre som har det?

Det blir naturlig syklus neste mnd og, da det har gått bra før. Hvis det blir tull da og blir det nok stimulert syklus etter der igjen.

Gratulerer med egg som er på plass, Tiderinne! Dette er nok gullegget!!:-))

Takk for svar dere:) Bor rett utenfor oslo og holder til på Ullevål, så satser på å få tak i der om jeg trenger. Riksen er jo ikke langt unna heller.

Hei Emmicke:) Går du på lang eller kort regime? Bare ser at du tar 150 av puregon og jeg skal gå på 225 med kort regime. Stor forskjell på oss med andre ord. Har du gjort flere IVF forsøk? Det her er min første.

Jeg har langt regime. Sprayet 2 uker, og nå 6.dagen på sprøyter. Håper ikke det blir fler:)

Dette er mitt andre forsøk, men første i denne runden.

Fikk en datter på første ivf forsøk. For akkurat 2 år siden var jeg helt likt i løypa som nå hehe.

men har glemt litt/fortrengt litt om prosessen egentlig. men føler det går greiere med medisiner denne gangen enn sist.

Når starter du med sprøyter da?

Blir spennende å følge alle sammen:)

Aha, ja det er vel derfor da, alltså for at du har lang regime:) Jeg begynner nå på torsdag og egguttaket er om 14 dager i dag da:)

Så utrolig heldig du var, at det satt på den förste runden med IVF, håper du er like heldig denne gangen også:)

Spennende tid framover for oss alle:D Tvitvi!

Så utrolig kjipt, Nurse:( Hvordan var opplegget ditt? Går selv og venter på frysegorsøk med Progrynova tabletter.

Grattis med god uttelling på egguttak, usababy :) Herlig at ting går din vei. Krysser alt!

Tidenerinne; tvitvi til deg også i rugeverden.

Her er jeg igang med akupunktur, og gjør meg allerede litt roligere. Ca to uker til ny syklus og oppstart av 1. Frys. Er klar ;)

Da var et firedelt egg satt inn i dag, håper det er gullegget denne gang :-)

Hvordan gikk det med deg på egguttak usababy?

Når jeg fikk ut mange egg som førte til flere innsett var jeg ikke i nærheten av graviditet. Men begge de to siste uttakene, hvor jeg har endt opp m 2 og 3 brukelige egg, ble jeg gravid. Har tro på disse få gulleggene, for det er så mange historier om oss som blir gravide, tross bare 1-3 egg. Lykke til!

Hei dere;). Jeg er også igang nå, er på stimdag 6 idag, har satt den første orgalutransprøyten idag. Er en smule stresset i og med at jeg ser ut til å ha truffet et blodkar:( :(. Jeg oppdaget det ikke før etterpå....noen som har opplevd det? Jeg er livredd for at sprøyte ikke virker så bra på grunn av det.....noen som vet noe om det er farlig?

Jeg skal inn til ultralyd på fredag. Veldig spent!!

Ønsker alle sammen lykke lykke til med rugingen!! Det er i februar det skal skje;) ;)!!

Det går nok helt fint :)

Jeg ser ut som jeg er banket opp på magen etter alle sprøytene nå...ser ikke pent ut. Både Orgalutran, Klexane og Gonal f har truffet litt rart, og det er lett å få blåmerker. De virker som de skal på tross av dette.

Lykke til på ul på fredag! Jeg skal også den dagen, det er 2.ul og da håper jeg det er bra nok til uttak :)

Hei igjen:)!! Så bra at du har fått ut 8 egg:):). Jeg skal inn i morgen på uttak....er veldig spent....jeg har ganske mange egg denne gangen og det er forhåpninger om blastocyst dyrking:). Det har jeg aldri vært borti før, men håper at det kan bli det lille ekstra som gjør at det blir full klaff:):). Lykke til med innsett i morgen usa baby:)

Jeg går på en IVF klinikk i Sverige og på hjemmesiden dems skriver de fölgende om blastocyst:

Vid långtidsodling låter man embryona tillväxa 5-6 dagar innan de återförs, i stället för den hittills vanliga odlingstiden 2-3 dagar. Fördelen är att man då mer exakt kan välja ut det ägg som har störst chans att bilda en graviditet. Det fungerar enkelt beskrivet såhär: Om man får ut exempelvis 10 ägg, brukar ca 6-7 av dessa bli befruktade. Eftersom vart femte befruktat ägg kan bilda en graviditet, är det sålunda normalt inte mer än 1-2 av dessa ägg som har den egenskapen. Om man odlar i två dagar, har man ofta 2-4 ägg som ser tämligen lika ut. Om man däremot fortsätter odlingen i sammanlagt fem dagar, kommer de 1-2 embryona som kan bilda en graviditet att skilja ut sig från de andra genom att de fortsätter att tillväxa (till så kallade blastocyster). De övriga – som alltså ändå inte har förmågan att bilda en graviditet – stannar upp och slutar dela sig.

Det er en större sjans får å bli gravid med denne metoden.

Les mer her:

http://www.ivfsverige.se/sida.asp?sida=4_L%E5ngtidsodling&niva=11

I morgen skal jeg sette min förste spröyte og jeg er så spent på alt som skjer fremover:):) Det er kort regime, så om under 2 uker skal egg hentes ut (forhåpningsvis):D

Til dere som har värt igennom det her för. Det står at man skal oppbevare de mediciner som skal väre kaldt i kjöleskap. Men om dere reiser bort eller skal jobbe sent ol. hvordan gjör dere det? Tar med kjölebagg eller? De ampuller som er åpne er det visst greit med, men de som man ikke har åpnet er visst superkjenslige...

Jeg går på Gonal-f og har hatt medisinen i kjøleskapet helt til jeg skal bruke de. Etter at den er tatt i bruk har jeg den i romtemperatur. Da holder den seg i 28 dager eller noe sånn.. Jeg tror det viktigste er at de ikke blir satt kaldt Etter at de har blitt romtempererte.

Satser på andre retter meg hvis jeg tar helt feil her :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...