Gå til innhold

Shopping til medio mars baby?

Anbefalte innlegg

Min første dag på tredje semester, her går det unna!

Har så vidt begynt med litt shopping av klær, men lurer veldig på hva jeg egentlig trenger?

Ull/ bomull/ vinterklær, vinterpose til bilen???

Hva trenger ei lita marsjente? og hvor mye i hvilken str?

Har kjøpt noe i str 50/56 og 56.

Og hva med tepper, kluter osv. Hva og hvor mye?

I fjor gikk jeg jo i t-skjorte i slutten av mars :-)

Takk for tips!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144001652-shopping-til-medio-mars-baby/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger ikke veldig mye, men det avhenger jo av om du får en gulpe unge eller ikke.

men noen bodyer/bukser i str 50 er greit å ha sånn i starten, men jeg ville nok kjøpt mest i 56 og 62. de vil jo vare litt lengre og det gjør jo ingenting at en body er litt stor.

om jenta di skulle trenge mer av den ene eller andre str kan det kjøpes når det trengs. men det er ihvertfall greit å ha slik at du ikke trenger å vaske hver dag.

og om du trenger ull avhenger jo om hvor kaldt det er og om ungen er varm eller ikke. men jeg ville nok hatt ett par bodyer/bukser i ull sånn i tilfelle. det går jo selvfølgelig ann å vente å se det ann, butikkene er jo åpne i mars også :)

kjøp praktiske klær, det er de som vil bli brukt . det er min erfaring ihvertfall.

ett par helsetepper er greit å ha, gulpekluter er også greit å ha. kjøp feks 2-3 pk så har du noe å starte med. vi kjøpte koseklutene på kid. veldig fornøyd med de, myke, passe store og holder vask på vask.

ungene vokser som oftest raskt i starten så ikke kjøp for mye av hver str.

bilpose ville jeg nok sett ann. kjøp heller en ulldress. er d steike kaldt kan du heller invistere i en pose da, selv om det nok ikke lønner seg siden vinteren alikevel er på hell.

håper du ble litt klokere?

Hei vil også anbefale deg å kjøpe omslagsbodyer i str 50/56 og 62. De er mye lettere å ta på babyen når de er så små, så slipper du å dra bodyene over hodet til den lille. Jeg ville ikke kjøpt så mye klær i str 50. De fleste bruker ikke den str så lenge.

Ellers vil jeg anbefale deg å ikke kjøpe inn for mye før barnet kommer. Er mye du ikke trenger. Det er lettere å se behovet når babyen er der. Barnebutikkene prøver gjerne å få deg til å kjøpe alt mulig:)

Kos deg med forberedelser.

Sånn apropos str 50, har ingen av mine tre barn kommet inn i den str, de har gått direkte inn i 56... Og de har vært nokså gjennomsnittlig store...

Min er snart 2 mnd og drukner enda i 50, så glad jeg kjøpte mye 50 jeg. Store forskjeller. he he.

Vinterytterklær er uansett greit å kjøpe 50.. for de er megastore uansett.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...