Gå til innhold

Tar det virkelig så lang tid eller kødder de?

Anbefalte innlegg

Gjest cunning stunts
Skrevet

Vi treige skal nå laste opp bilder til FotoKnudsen. Vi treige er altså treige og laster opp en gang i året, ergo er det nå 408 bilder. Anslått tid er ... (trommevirvel) To timer og Trettiseks Minutter. Kødder den med meg eller er det faktisk så langsommelig? (Mulig jeg spurte om dette i fjor da jeg lasta opp også, faktisk, vi er som sagt treige...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

408 bilder er jo sikkert et par GB data? Da er det helt vanlig at det tar tid, ja, hvor lenge avhenger av internettforbinnelsen. Opplasting er gjerne tregere en nedlasting :)

Gjest cunning stunts
Skrevet

Du har nok rett, den har lasta 73 hittil... så jeg blir her i natt :(

Skrevet

Men det er jo så koselig å ha deg her på dib! :)

Skrevet

Som den antijulekortdama jeg er så har jeg ingen aning.

Men i løpet av 2 timer og 36 minutter kan man jo kjøre 3 vaskemaskiner og samtidig vaske til jul. Uhordelig lang tid å vente så jeg sender over noen nystekte kokostopper og varm sjokoladekaffe.

Gjest cunning stunts
Skrevet

Hadde jeg giddi hadde jeg blitt ferdig til jul før de har lasta, ja. Men i stedet ser jeg Prison Break - det er fremdeles to arbeidsdager å lade opp til før jeg potensielt har overskudd til det som gjenstår av jul.

Gjest cunning stunts
Skrevet

Smiger kan gi deg hva som helst :)
Skrevet

Smiger kan gi deg hva som helst :)

Hehe, ta det som et ærlig kompliment, det er mye hyggeligere ;)

Skrevet

Foto Knutsen er jo rett og slett veldig treigt. Det verste er når bildene er ferdig opplastet og så tar det allikevel helt til dagen før før man får se dem :P Holder med deg i å se Prison Break heller enn å vaske. Du gjør jo allerede en jobb når du fikser bildene, så det får være måte på dobbeltarbeid!

Gjest cunning stunts
Skrevet

352 bilder og 5 episoder så langt. gud som jeg jobber.

Skrevet

Ser slik bildeoppbevaring ikke er noe for meg! Jeg har tatt 8000 bilder i år, og ville nok ha lagt over minst 3000 av disse til oppbevaring.

Det hadde jammen tatt noen timer det :P

Bruker forsåvidt fotoknudsen innimellom når jeg bestiller forskjellige fotogaver, og det irriterer bare å vente 15 min på opplasting av 3-4 bilder.

Godt du holder ut! :D

Gjest cunning stunts
Skrevet

Og DER var vi ferdige med alt og bestilling og det er jaggu snart morran. Note to self: gjøre litt av gangen i 2013.

Gjest cunning stunts
Skrevet

Jeg har sovet så lite at jeg ser ut som gammal furubark i trynet, men hurra, jeg er på jobb igjen - denne gangen ikke hos Foto-Knudsen, heldigvis, regner med at der er det en smule hektisk før jul. Aldri vært sein med bestilling før, alltid flink i november... Har ikke bestilt bilder, faktisk, bare kalendere (rekker de fram til jul - fint - hvis ikke får det være det året de kom sent). Har et lønnlig håp om en hel dag med å sette forrige års bilder i album i romjula, lar meg ikke bestille opp årets før det er gjort...

Gjest pupp and go
Skrevet

Ikke for å ta fra deg alt håp, men jeg bestilte julekort den 3. desember. Jeg var innom i går for å høre hvor de ble av: kanskje de kommer i dag. Så mye for 10 dager leveringstid.

Jeg og en kunde til vurderte sterkt å raide hele twistskåla deres til trøst. Vi nøyde oss med èn hver. Det hjalp faktisk, så det er sant at sjokolade hjelper mot det meste.

Så nå vet du hva du kan spise i dag om treigheten sliter på samvittigheten. Evt hva du kan sende med kalenderne for å trøste mottakerne:-)

Gjest cunning stunts
Skrevet

Ikke for å ta fra deg alt håp, men jeg bestilte julekort den 3. desember. Jeg var innom i går for å høre hvor de ble av: kanskje de kommer i dag. Så mye for 10 dager leveringstid.

Jeg og en kunde til vurderte sterkt å raide hele twistskåla deres til trøst. Vi nøyde oss med èn hver. Det hjalp faktisk, så det er sant at sjokolade hjelper mot det meste.

Så nå vet du hva du kan spise i dag om treigheten sliter på samvittigheten. Evt hva du kan sende med kalenderne for å trøste mottakerne:-)

De sier på nettsida si at alt kommer til jul, om det er bestilt så tidlig som du sier - men det kan jo være bare kødd. Jeg har egt ikke håp om at kalenderne mine kommer, men den ene skal til oss selv og den andre er en ved-siden-av-gave, så det går bra. Men har også bestilt ett bilde, og muttern blir gaveløs om ikke de leverer det (i butikk for henting) - det BØR da være gjennomførbart, de tok 30 kroner for totimers ekspresslevering men om det tar en dag eller to er det fortsatt håp, tross alt.

Skal uansett raide skåla når jeg kommer dit...

Skrevet

Jeg har bestilt julekort sent hos FotoKnudsen flere ganger, på ekspressbestilling, og de er stort sett klare nesten før butikken åpner dagen etter (jeg pleier å avslutte bestillingene sånn i 11-12-tiden på natta...). Fotokalenderne jeg har bestilt, har jeg også bestilt maks 1 uke før (tror jeg har klart det et år) og de har jeg et år måttet hente på julaften, ellers har de også kommet noen dager før jul. De er normalt helt fantastiske på levering.

Men treg opplasting har de, men tror det også er verre rett før jul. Jeg har en gang klart å starte opplastingen i slutten av november og da tok det faktisk ikke en kveld å laste dem opp!

Gjest cunning stunts
Skrevet

Hah, det gikk fint med bildet i hvert fall, så da krysser jeg fingre for kalendere. Klarer nok å brøyte meg vei til butikken på julaften om jeg må.

Skrevet

Jeg lager alltid kalendere hos allfoto. Syns ikke det er treigt å laste opp der.

Og så driver de med sånn gammeldags service der om det skulle være noe. Det liker jeg :)

Skrevet

Foto Knudsen har kjempe treig opplasting ja. Så fikk jeg også sagt det!

Heldigvis har jeg vært heldig med leveringen. Men jeg gidder aldri laste opp flere bilder enn to-tre om gangen. Da tar jeg det i butikken!!

Gjest pupp and go
Skrevet

Postgangen har vel sin del av skylden for den trege leveringen. Men men, nå er de her:-) Jeg drikker kaffe og førjulsnatta er bare min, snøen ligger tjukt ute og nå skal det skrives og pakkes! hurra:-)

Skrevet

Postgangen har vel sin del av skylden for den trege leveringen. Men men, nå er de her:-) Jeg drikker kaffe og førjulsnatta er bare min, snøen ligger tjukt ute og nå skal det skrives og pakkes! hurra:-)

Som en del av postvesenet må jeg bare kommentre at h-e-r-r-e-f-r-e-d så mye post som sendes ved juletider. Jeg er både imponert og litt skremt over hvor effektiv postgangen faktisk er når det er snakk om så mange hundre tusen kort, brev og pakker som sendes og skal nå fram til rett destinasjon i tide til jul.

Godt å høre at bildet er klart, da krysser jeg fingre for at kalenderne også finner veien i tide :)

Gjest pupp and go
Skrevet
Som en del av postvesenet må jeg bare kommentre at h-e-r-r-e-f-r-e-d så mye post som sendes ved juletider. Jeg er både imponert og litt skremt over hvor effektiv postgangen faktisk er når det er snakk om så mange hundre tusen kort, brev og pakker som sendes og skal nå fram til rett destinasjon i tide til jul. Godt å høre at bildet er klart, da krysser jeg fingre for at kalenderne også finner veien i tide :)

Ja, og det vel forventet at både postvesen og fotosjapper er overarbeidet i disse tider. Jeg er ikke sur på noen av dem altså. Dvs jeg var litt sur på Fotoknudsen, men det gikk over da jeg fikk sjokolade (hadde alle vært som meg hadde det vært fred på jord forlengst).

Krysser også fingre for kalenderne dine intimnissemor, vi er her fremdeles så det kan jo tenkes at det blir bruk for dem:)

Gjest cunning stunts
Skrevet
Som en del av postvesenet må jeg bare kommentre at h-e-r-r-e-f-r-e-d så mye post som sendes ved juletider. Jeg er både imponert og litt skremt over hvor effektiv postgangen faktisk er når det er snakk om så mange hundre tusen kort, brev og pakker som sendes og skal nå fram til rett destinasjon i tide til jul. Godt å høre at bildet er klart, da krysser jeg fingre for at kalenderne også finner veien i tide :)

Ja, og det vel forventet at både postvesen og fotosjapper er overarbeidet i disse tider. Jeg er ikke sur på noen av dem altså. Dvs jeg var litt sur på Fotoknudsen, men det gikk over da jeg fikk sjokolade (hadde alle vært som meg hadde det vært fred på jord forlengst).

Krysser også fingre for kalenderne dine intimnissemor, vi er her fremdeles så det kan jo tenkes at det blir bruk for dem:)

Hehe, ja i motsetning til mayakalenderen regner den altså med at det blir jul neste år også - og med SÅÅÅÅ fine bilder på!
Gjest cunning stunts
Skrevet

Som en del av postvesenet må jeg bare kommentre at h-e-r-r-e-f-r-e-d så mye post som sendes ved juletider. Jeg er både imponert og litt skremt over hvor effektiv postgangen faktisk er når det er snakk om så mange hundre tusen kort, brev og pakker som sendes og skal nå fram til rett destinasjon i tide til jul.

Godt å høre at bildet er klart, da krysser jeg fingre for at kalenderne også finner veien i tide :)

Er du Postmann Patty? Har du liten stubbete bil og postkatt? Posthatt?
Skrevet

Er du Postmann Patty? Har du liten stubbete bil og postkatt? Posthatt?

Nei er nok ikke det, skjønt hadde jeg vært hadde jeg vel vært idolet til junior. Her går det i "pottapat" for alle penga om dagen.

Posthatt hadde kanskje vært kult uansett, men enn så lenge holder jeg meg til nisselue, eller etterhvert hatt med fjær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...