Gå til innhold

Synes jeg fikk rare råd om crinone av gynekologen....?

Supersnusken

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har ikke skrevet her på forumet før, har holdt meg på Bli gravid..

Men har hatt 2 SA og 1 MA i år, og er søkt til Ullevål for utredning. Siden det er lang ventetid, dro jeg til privat gynekolog.

Den siste aborten var i sept, hadde da en utskrapning etter 2 cytoteckurer uten effekt. Etter dette har jeg hatt så rare sykluser, med senere og senere El og totalt kortere syklus. Jeg spurte derfor gyn om det var noe jeg kunne ta for å forlenge lutealfasen, tenkte at den var for kort til å kunne bli gravid igjen. Men gyn mente at jeg skulle vente med å ta noe til jeg var sikkert gravid. Fikk resept på crinone, og da jeg leser bruksanvisningen står det jo at man skal starte rundt EL. Hva gjør dere?

Har en liten mistanke om at jeg kanskje er gravid nå, men for tidlig å teste enda. Hatt en liten blødning som jeg tror er festebløding. Veldig ambivalent til å bli gravid igjen, men det kjenner vel dere her inne godt til tenker jeg.

Fortsetter under...

Du kan absolutt ta Crinone fra el.. Hvis du har progesteronmangel så kan kanskje det hjelpe kroppen.

Gynekologen min mente jeg skulle ta Crinone fra eggløsning. Jeg startet på Lutinus siden jeg er i prøverørsirkuset så da startet jeg med det v/ positiv test. Det var litt "feil" pga. jeg ble veldig overraskende gravid med et hjemmelaget nurk, det var derfor jeg startet seint. Neste gang starter jeg samme dag som uttak, som da tilsvarer el for dere andre. Hvis jeg ikke har misforstått veldig :)

Men for sikkerhetsskyld så kan du jo dobbeltsjekke med gyn først? Kjenner ekstremt godt til ambivalensen til å bli gravid igjen. Sist gang ble jeg faktisk utrolig sint og lei meg.. DET var i hvertfall en sprø reaksjon med tanke på alle årene vi har forsøkt.

Håper progesteronen hjelper deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...