Gå til innhold

Mini skled på badegulvet og slo bakhodet kraftig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg bekymret!

Det var rett før leggetid, men holdt han våken en time ekstra for å følge litt med. Han spiste normalt og viste ingen tegn til kvalme eller oppkast. Virket heller ikke trøttere en normalt...

Har lagt han nå å virker som han sovner normalt også (etter at jeg har gitt han tutten et par ganger)

Hva hadde dere gjort? Kontaktet lege? Vi bor ganske øde, så det er ikke bare å dukke opp på noe legevakt o.l.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff. Høres ikke noe særlig ut. Jeg ville ringt legevakten og spurt om råd. I det mistet bør du vekke barnet i løpet av natten og sjekke at reaksjonen er normalt.

Skrevet

Huff. Høres ikke noe særlig ut. Jeg ville ringt legevakten og spurt om råd. I det mistet bør du vekke barnet i løpet av natten og sjekke at reaksjonen er normalt.

Ja, han vokner vanligvis ganske mange ganger i løpet av natten, så viss han ikke vokner må eg nok gjøre det. Hva gjør en om reaksjonen ikke er normal da?

Skrevet

Ringer legevakten, eventuelt 113.

Datteren vår falt i trappen. Det første jeg fikk spørsmål om var om barnet ble borte eller gråt med en gang. Siden hun gråt med en gang og ikke var borte var det et godt tegn.

Hvis jeg var deg ville jeg tatt en telefon til legevakten og hørt. Det kan være veldig skummelt, men går sikkert bra!

Skrevet

Så lenge allmenntilstanden er bra så tror jeg ikke jeg ville bekymret meg, men du kan jo vekke han i natt for å se på formen, men min erfaringer at det er vanskelig å "sjekke" på natten med mindre du ønsker at han skal våkne helt.

Min er en kloms og har falt mye og har fått mange blåflekker og sår mot hodet, på sykehuset falt hun fra en høy baby-stol rett på murgulv med hodet først, sykepleier tilstede, og det var ingenting å bekymre seg over fordi hun gråt umiddelbart og virket fin bare noen minutter senere. Så de tåler en del:)

Hvis du er usikker så kan du jo ringe legevakten å rådføre deg, så har du iallefall gitt beskjed om det og rådført deg om det.

Skrevet

Da mitt barn lærte å stå og gå så falt han mange ganger å slo bakhodet, vi måtte konstant gå bak han å passe på.. men det skjedde jo at han datt å falt. En gang falt han også bakhodet hard mot flisene på badet, men gikk bra det også, uten noen form for oppfølging, i og med at han ikke viste tegn på at noe var galt.

Dette går nok helt bra vil jg tro

Skrevet

Gutten her i huset har nesten aldri slått seg... Er vell derfor jeg blir litt på tuppa. (I tillegg til hormonell - er gravid i 6.mnd).

Har ikke ringt legevakten, men ser natta an, så håper jeg inderlig at jeg ikke feilvurdrer...

Skrevet

Tror nok du bare hadde fått beskjed om å følge med om du hadde ringt også, så det går nok helt sikkert bra :) Men om du ikke klarer å få roen på deg, så kan du jo ringe å høre bare for å få det bekreftet.. de har nok fått tlf om dette flere ganger før også, så de tenker nok ikke at du overreagerer heller

Skrevet

De tåler ganske mye, de små....

Tulla hadde reist seg opp i tripp-trapp stolen i barnehagen, falt bakover og landet med hodet først i gulvet. Hadde grått med en gang, men var litt stille, så barnehagepersonalet syntes vi burde ta en tur på legevakten. Som sagt, så gjort; men innen vi kom inn var hun i full fart og løp rundt.

De har veldig lav terskel for å sjekke små barn, men legen sa at alt var fint. Vi fikk beskjed om å observere i 24 timer, vekke hver annen time på natten og sørge for at hun ikke kastet opp.

Det gikk helt fint!

Skrevet

Natta gikk kjempe fint :) heldigvis! Gutten min pleier vokne mange ganger per natt å det var heldigvis (!) ingen unntak i natt ;) blir ikke noe mer løping på badegulvet her i gården..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...