Gå til innhold

Såg ein blinkande spire

helixxx

Anbefalte innlegg

Er 6+5 idag og var på UL. Eg var så nervøs at eg skalv. Det var ei uerfaren, men veldig koseleg, lege som gjorde undersøkelsen. Ho sa med ein gang at det var ein graviditet i livmora. Eg kjente skuldrane dette ned. Etter 2 SA, 1 MA og ein mola så er jo dette eit godt teikn. Etter det såg ho vel og lenge før ho sa at ho måtte ha hjelp for å sjå "litt meir". Eg vart, merkeleg nok, ikkje så veldig nervøs, fordi ho sa heile tida at ho måtte gjere seg kjent med maskina på nytt fordi det var ei stund sidan, og eg tenkte at ho klarde sikkert ikkje å sjå spiren skikkeleg. 1 minutt seinare kom overlegen inn, kasta eit blikk på skjemen og strålte til meg; "Nei men, det blinkar jo". Tåene sto i augene mine. Blinkinga var jo hjerta som slo. Så fekk eg sjå den blinkande 0.5 cm klumpen som eg no allereie elskar. Utan meir om og men sa overlegen; "ja då blir det crinone, albyl-E og tett oppfølging. God jul!" Og eg som trudde at eg måtte kjempe meg til det.

Eg hadde ei veldig fin oppleving med dette. Skal innigjen om 2 veker og greludar meg!

God jul til alle deke andre her inne :)

Fortsetter under...

• 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Oppdatering ul 11+6/12. Såg ein liten bitteliten mini-baby på 5;5 cm og viftande (dog tynne) bein. Fantastisk! Er heilt utlada no fordi har sikkert vore så stressa. Fekk beskjed om at dette ikkje er eit risiko-svangerskap lengre og at eg kunne,senke skuldrane. Fekk velge om eg ville ha fleire ul før ordinær ul, og sa til min store overraskelse sjølv nei til det. No angrar eg på det, men det er jo berre 6 veker (berre!) Til ordinær ul......

Eg lurer no på å kjøpe angel sound.....sånn at eg etterkvart sjølv kan høyre etter hjertelyd. Erfaringar anybody?

Annonse

Gjest Håpernestegang:)

Gratulerer, så gøy!! Like langt vi:)

Jeg kommer nok til å ta en ul til før den ordinære. Og hjemmedoppler, nei det våger jeg ikke. Redd det kommer til å gi ekstra bekymringer. Og når du begynner å kjenne liv er jo det nok. Så fra nå er det egentlig ganske få uker du "trenger" å bruke den.

Lykke til videre:)

Gratulerer så mye:) det er jo bare helt topp:) Det er så deilig å få bekreftet at det ikke er risiko svangerskap lenger.

Synes du skulle ringe og si at du likevel ønsker ultralyd. Men det er fordi det roer meg veldig og gjør at hverdagen fungerer veldig bra! Merker at jeg mer mer sliten i tiden før ultralyd. I tiden etter har jeg mer overskudd, sikkert fordi jeg er mye mindre bekymret.

Hurra!! Gratulerer så mye! :-)

Jeg har angelsound, og den reddet meg fra å bli gal i forrige svangerskap ;-)

Det var virkelig gull verdt når jeg begynte å kjenne liv også, for i begynnelsen er det så uregelmessig, og noen dager kan gå uten at man kjenner noe. Men man bør være forberedt på at noen ganger kan det være vanskelig å finne hjertelyden. Jeg har bakovervendt livmor, og da kan det være vanskeligere, men jeg opplevde aldri å ikke finne det til slutt :-) bare pass på å ha en god gele (jeg brukte vanlig aloe vera). Uten geleen klarte jeg ikke en gang å finne hjertelyden i uke 38 ;-)

Gratulerer så mye Helixxx! Så glad på deres vegner :D

Jeg kjøpte meg en babywatcher før jeg ble gravid med jenta vår, og den var helt fantastisk å ha liggende. Når jeg ble urolig, så tok jeg den frem og lyttet :) Mannen min satte også stor pris på å få høre hjertelyden, så det var bare positivt for vår del.

Nyt svangerskapet så godt du kan :)

Stor klem

Gratulerer! Fantastiske nyheter :-) Du er jo bare en dag før meg jo! Fins ingenting bedre enn en UL som viser at alt er bra :-)

Jeg skal heller ikke tilbake til legen før om 5 uker, og kjenner at det er litt for lenge, så jeg håper magen vokser masse og at jeg får mye sommerfuglfølelser i magen så jeg vet at det er liv.

Jeg har en venninne som er jordmor, og hun sa hun helst ikke bruker doppler før uke 16, da det kan være vanskelig å finne hjertelyden, og det stresser den gravide bare enda mer... Jeg skulle helst hatt en UL i uken kjenner jeg ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...