Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt som fyller 4 måneder 28 desember. Han har helt til for ca to uker siden sovet minst 7 timer om natten i strekk, mens nå våkner han flere ganger. Han skal plutselig ha mat hver 4 time på natten, men våkner også fordi han mister smokken ol. Han må også plutselig sove i sengen vår, for ellers våkner han hver halvtime- time og gråter, og sovner bare da når vi bysser han igjen.

Har vurdert om det er fordi han trenger litt ekstra mat, at det er derfor han plutselig skal ha pupp hele tiden? Han spiser ca hver time på dagen.

Hvis jeg skulle gitt han litt grønnsaks/fruktmos, hvordan tilbreder jeg det da? Evt. hvis jeg skal bruke potet, gulrot eller avokado? Skal de ha 1 t-skje første gangen og så øke til to når han klarer å svelge den ene eller hvordan er dette?

Takk for alle svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn var min når han var ca 3,5mnd, han ble veldig urolig på natten, tok lang tid før han sovnet om kvelden, sovne, og våknet etter en halvtime og måtte gi smokken og bysse han til søvn, dette skjedde i flere timer på kveldstid, han ville ha mat ofte om natten, og våknet ofte og var våken i timesvis om natten. Var mye sutrete. Vi prøvde å gi han flaske med melk, men han tar ikke flaske så det ville han ikke ha. Når han ble 4mnd begynte vi å gi litt grøt, og han ble mye mer blid på dagen, og sovnet om kvelden uten og våkne hver halvtime. Han spiser fortsatt 2 ganger på natten, men så lenge han er vlid og fornøyd så er vi glad :-)

Når du skal begynne med fast føde er det best og begynne med grønnsaker eller grøt. En t-skje første dag (gi på formiddagen og på en tid han er fornøyd og våken for å se om han får vondt i magen eller reagerer på maten) går det fint, øk til 2-3 t-skjer andre dag osv. Vi begynte og gi grøten på kvelden etter en uke ca.

Nå er vi begynt og gi han litt frukt på formiddagen itillegg, og det er veldig populært. Småen er 4,5mnd.

Skrevet

Jeg ville ringt helsesøster og hørt hva hun anbefaler. Det er jo mulig at det er økedøgn. Man skal jo helst ikke begynne med mat før 6 mnd. :) hver 4 time på natten er ikke så gale, her er det hver 2 time og hun er 5,5 mnd. Slitsomt, men fikk råd av helsesøster at jeg kunne begynne så vidt med mat nå. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...