Gå til innhold

Influensavaksinen, tar dere den?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

gjorde det sist når det var svineinfluensa som herjet. Veldig glsd for det da samboer lå rett ut i 3 uker pga den bare to måneder senere!!!

Denne influensaen har jeg ikke hørt noe om. Virker ikke som den er så skummel og hard som noen av de andre er. Tenkte jeg skulle høre med legen til fredag, men tenker iutgangspunktet å la det være. Har heller ikke hatt influensa eller andre sykdommer siden barneskolen så har et godt imunforsvar :-)

Er litt usikker. Har tatt den flere ganger tidligere, pga piller jeg gikk på for min sykdom. Var da ikke gravid. Men jeg hadde veldig bra immunforsvar når jeg gikk på medisinene mine, noe som skulle vært omvendt. Og nå, som jeg har sluttet på medisinene pga vi ville få en liten en, så har jeg vært mer syk. Tror jeg fikk influensa i sommer egentlig, vet ikke. Men har aldri vært så dårlig i hele mitt liv.

Lå rett ut i halvannen uke med forkjølelse, feber og en hodepine ingen smertestillende klarte å ta knekken på. Og da prøvde jeg til og med paralgin forte og tramadol, men virket jo ikke. Lå bare å gråt. Og når jeg ble svimmel og alt ble svart flere ganger når jeg til og med lå i senga, da fikk jeg nok og vi dro på legevakten. De fortalte aldri hva jeg hadde fornoe, men fikk nå antibiotika, og det hjalp veldig.

Det der vil jeg IKKE ha igjen! Hehe. Så ja, jeg vurderer vaksine :-)

Risikoen for influensa er jo ikke så stor... tror man får den ca en gang hvert 7. år...

Men risikoen for babyen (og deg selv) er jo dårlig dersom man får influensa. Ikke bra med feber, eventuelt paracet for den lille i mangen akkurat. Og ikke gøy med feks lungebetennelse for mamman i etterkant.

Men hvor ille er egentlig en vaksine for babyen i mangen?

Vanskelig dette :/

Annonse

Er litt usikker. Har tatt den flere ganger tidligere, pga piller jeg gikk på for min sykdom. Var da ikke gravid. Men jeg hadde veldig bra immunforsvar når jeg gikk på medisinene mine, noe som skulle vært omvendt. Og nå, som jeg har sluttet på medisinene pga vi ville få en liten en, så har jeg vært mer syk. Tror jeg fikk influensa i sommer egentlig, vet ikke. Men har aldri vært så dårlig i hele mitt liv.

Lå rett ut i halvannen uke med forkjølelse, feber og en hodepine ingen smertestillende klarte å ta knekken på. Og da prøvde jeg til og med paralgin forte og tramadol, men virket jo ikke. Lå bare å gråt. Og når jeg ble svimmel og alt ble svart flere ganger når jeg til og med lå i senga, da fikk jeg nok og vi dro på legevakten. De fortalte aldri hva jeg hadde fornoe, men fikk nå antibiotika, og det hjalp veldig.

Det der vil jeg IKKE ha igjen! Hehe. Så ja, jeg vurderer vaksine :-)

Det var ikke influensa du hadde om antibiotika virket. Influensa er et virus, antibiotika virker på baktierier. Såvidt jeg vet, er det i hvert fall slik.

Typisk influensa er også å ha skikkelig verk i kroppen.

Jeg har hatt influensa en del ganger i løpet av livet, men det er veldig lenge siden nå. Om jeg så hadde hatt det fire ganger i året, ville jeg likevel ikke tatt vaksinen. Jeg har ingenting imot vaksiner, men denne vil jeg bare ikke ta.

Jeg hadde ikke vurdert å ta den men har nok fått influensa nå...

Har hatt influensa en gang for 6 år siden (rett før julaften da også) og lå rett ut i 1,5 uke. I går ble jeg plutselig så veldig dårlig og begynte å verke noe sykt i hele kroppen og på kvelden skjøt temperaturen i været... Forrige gang jeg var syk husker jeg som noe av det værste jeg har vært med på, verk og vondt overalt hele tiden. Nå tar jeg litt paraseth for å holde feberen i sjakk og det hjelper slik at jeg orker å drikke litt og få i meg minimalt av mat.

Tror likevel ikke jeg vil ta vaksinen en annen gang om jeg skulle være i samme situasjon.

Annonse

jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre enda...har gått og vert småforkjøla i nesten 2 mnd nå, og har blitt anbefalt å vente til den slipper taket før jeg eventuelt tar vaksinen... så får se hva det blir til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...