Gå til innhold

Når bør kattunger roe seg????????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, han er vakker :) Litt lang pels også, fluffy og fin :)

Han skal ut igjen i morgen, hvor lenge tror du vi må være ute med ham før vi går fra ham? Han har vært løs ute 2 ganger, inkl idag.

Det blir badet i natt. Der liker han seg og det er enklere å fjerne ting. Så får vi håpe han snart kan være ute mer skikkelig på dagtid og få det "ut" ute.

Ja, virkelig nydelig :) Men ser at han er en liten ramp ;)

Kan dere kattesikre området?

For det er jo slik at kattunger ikke har så god retningssans og rømmer han kan han dessverre være borte for godt.

Jeg hadde min i sele på løpestreng i hagen, og det fungerte fint, men skjønner at det er vanskelig med din... Hehe.

Anonym poster: 8fbca56c9ca1f2354c081564316e13c5

Hvordan kattesikrer man???

Du sa at det var inngjerdet, men med hull?

Dekk til hullene, og hvor katten kan hoppe opp/klatre.

Men som sagt, jeg hadde nok heller kjøpt løpestreng. Slike seler som går rundt hals og mave er trygge, katten må bare bli vant til dem først.

Skrevet

Han skal ut igjen i morgen, hvor lenge tror du vi må være ute med ham før vi går fra ham? Han har vært løs ute 2 ganger, inkl idag.

Det blir badet i natt. Der liker han seg og det er enklere å fjerne ting. Så får vi håpe han snart kan være ute mer skikkelig på dagtid og få det "ut" ute.

For det er jo slik at kattunger ikke har så god retningssans og rømmer han kan han dessverre være borte for godt.

Jeg hadde min i sele på løpestreng i hagen, og det fungerte fint, men skjønner at det er vanskelig med din... Hehe.

Men som sagt, jeg hadde nok heller kjøpt løpestreng. Slike seler som går rundt hals og mave er trygge, katten må bare bli vant til dem først.

Katter klatrer og hopper, den skvetter lett over dette gjerdet hvis han vil. Hunden hopper til og med over :) Jeg bytter ikke gjerde for katten altså :)

Løpestreng er uaktuelt, det strider imot min oppfatning av katt og antagelig nekter han å være med på det.

Vi får gjøre som noen sier her, være med ut daglig og lukke øya og håpe det går fint. Det gjør jo som regel det??? Han er ikke sååå liten heller lenger, 8 mnd og fjortis. Tåler vel litt da

Skrevet

Katter klatrer og hopper, den skvetter lett over dette gjerdet hvis han vil. Hunden hopper til og med over :) Jeg bytter ikke gjerde for katten altså :)

Løpestreng er uaktuelt, det strider imot min oppfatning av katt og antagelig nekter han å være med på det.

Vi får gjøre som noen sier her, være med ut daglig og lukke øya og håpe det går fint. Det gjør jo som regel det??? Han er ikke sååå liten heller lenger, 8 mnd og fjortis. Tåler vel litt da

Din oppfatning av katter?

Katter har forskjellige behov, så man må nesten se an den individuelle behovet før man avskriver alle muligheter og metoder. Det er anbefalt å bruke sele den første tiden, for at katten skal bli tilstrekkelig hjemmevant.

Det er også tryggere for katten, da det de fleste hannkatter dør av er påkjørsel.

Sørg også for vaksiner om han skal være ute.

Skrevet

Jeg har en herremann som ble født i mai, men den er ingenting i nærheten av hva du forklarer.

Katten vår liker best å sove og kose. Det hender seg den angriper bena våre hvis vi overser han eller ikke koser nok med han, men da er han jo "fornærmet".

Han har noen leker inne her, men de er ikke noe interessante. Han kan gå ut når han vil og være inne når han vil. Selvfølgelig trives han best inne i varmen sammen med oss. Når vi er ute er han med, går turer og aker sammen med barna.

Mitt tips er å prøve å tilbringe mer tid sammen med katten. Noe som ikke er så lett når katten er morbid, men over en periode så vil katten forstå at det er plass til han i familien.

Få gutten din til å "sette katten på plass selv" for å da vise katten hvilken plass den har i familiehirarkiet. Dvs utstyr barnet med hansker og når katten angriper så må han legge den i bakken og si nei. ( funker iallefall på hunder)

En annen ting man kan prøve er å kjøpe kattegodt og gi ved god oppførsel som eks kosing.

Kjøp halsbånd til katten og sett på navn og nummer å la han være ute. Først litt i 30 min når dere hjemme og øk intervallene gradvis, hvis katten ber om å få komme inn slipper dere han inn igjen.

Min erfaring er at katter som ikke er vant til å være ute ikke stikker av før de er trygge på sitt område, derfor vil han holde seg rundt huset til å begynne med for å gradvis øke territoriet sitt. Hvis det ikke er en sterkt trafikkert vei eller toglinje i nærheten ville ikke ha "kattesikkret" område for katter kommer seg dit de vil uansett.

hvis dere har en negativ holdning ved at dere ikke føler dere trygge på han vil han merke den og agere mot den. ( så jeg på et show som hetet kattehviskeren ligger sikkert på youtube)

Anonym poster: 74ca251cb3d86d8b9a92a6a2721f7d54

Skrevet

Det jeg mente er at katter skal ikke stå i løpestreng. Med min oppfatning mente jeg at katter skal være fri, har ikke sansen for innekatter heller, jeg -selvom jeg har hatt en slik selv i et par år. Sommertid satt stakkaren inne og skrek fordi hun ville ut til oss. Sele og bånd har vi brukt! Men ikke sette ham fast i line, må han være i selen får jeg heller gå etter ham sammen med ham. Og vaksiner, chip og kastrering ble gjort i en og samme pakke.

Skrevet

Det jeg mente er at katter skal ikke stå i løpestreng. Med min oppfatning mente jeg at katter skal være fri, har ikke sansen for innekatter heller, jeg -selvom jeg har hatt en slik selv i et par år. Sommertid satt stakkaren inne og skrek fordi hun ville ut til oss. Sele og bånd har vi brukt! Men ikke sette ham fast i line, må han være i selen får jeg heller gå etter ham sammen med ham. Og vaksiner, chip og kastrering ble gjort i en og samme pakke.

Det er ikke dyreplageri å ha katten i løpestreng den første tiden, det er anbefalt. Snakket med ei venninne som avler katter og hun sier hun ikke ville sluppet de ut uten line før de var minst et år gamle.

Noen katter vil helst være inne, noen vil helst være ute. Katter er forskjellige, jeg har hatt alle typer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...