Værjenta84 Skrevet 18. desember 2012 #1 Skrevet 18. desember 2012 Jeg har ei datter på 1,5 år som går i bhg. Hun har den siste uken hatt litt bløt avføring, men tror ikke det er diaré for da ville det vel kommet mye og flere ganger pr dag? Hun er ellers i fin form, ingen feber og vi kan ikke se at det er noe som plager henne. Men personalet i bhg derimot mener at hun er i dårlig form, ondt i magen osv. Her om dagen ringte de og ville at vi skulle hente henne, men hjemme er hun i fin form, ingen diaré..... I går var avføringen normalt hard, men i dag fikk jeg beskjed om at ungen har vært i dårlig form med bløt mage. Men hjemme er hun i fin form. Skjønner ikke dette jeg. Føler at vi holder henne unødvendig mye hjemme, men hva mener dere? Hva ville dere gjort? Usikker på om vi skal sende henne i bhg i morgen pga det personalet i bhg sa i dag, selvom hun er i fin form hjemme. Håper hun bæsjer før bhg sånn at vi kan se om den er så bløt som dem sier..
.Lillemy. Skrevet 18. desember 2012 #2 Skrevet 18. desember 2012 Hvis det er diare så er det mange bleier i døgnet. Og det er helt rennende. Hvis hun ikke har flere bleier enn ett par i døgnet, så er det ikke diare. Kanskje hun holder på med tenner? Min eldste fikk alltid bløt mage når han hadde tenner på gang. Ville sendt hun i bhg.
Værjenta84 Skrevet 18. desember 2012 Forfatter #3 Skrevet 18. desember 2012 Tror vi blir å sende henne i bhg da, kan jo være mange grunner til litt bløt avføring. Men synes det er litt ubehagelig siden de garantert tenker at hun burde blitt hjemme.
appelsin Skrevet 21. desember 2012 #4 Skrevet 21. desember 2012 Kan du ikke be om å få snakke med ansvarlig på avdelingen og spørre hva de tenker og hvordan hun er der, så kan du forklare hvordan hun er hjemme og sammen finner dere sikkert en løsning. Tulla hadde vært syk noen dager med feber og forkjølelse. Jeg holdt henne hjemme, og så en dag var det dag to feberfri og hun virket som hun kjedet seg hjemme, så dagen etter tok vi henne med i barnehagen. Da vi hentet henne sa de at hun hadde vært stille, ikke spist så mye og ikke virket helt som seg selv. Vi spurte om de mente vi burde holdt henne hjemme, de sa det var på kanten, men hun virket ikke som om hun hadde vondt eller var lei seg så derfor hadde de ikke ringt etter oss... Veldig greit med åpen dialog på sånt - er vanskelig å vite hva man skal gjøre alltid..
Værjenta84 Skrevet 22. desember 2012 Forfatter #5 Skrevet 22. desember 2012 Hei Appelsin! Takk for svar. Det er helt klart best med en åpen dialog, og vi prøver alltid på det. Personalet er forståelig nok redd for smittefare og sånt, men har snakket med helsesøstra her om dagen og hun sier at det er normalt at barn har noe grøtete avføring innimellom, men at det ikke er smittefarlig så lenge det ikke er diaré. Snuppa vår er også mye plaget med snørrete nese, noe som ofte kan være årsaken til bløt avføring, mener helsesøstra. Så håper at personalet kan slå seg til ro med det og ikke ringe oss annenhver dag... Nå har vi snart ikke flere "sykt barn"-dager igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå