Gå til innhold

Argh! Nav i et nøtteskall! Lurer på hva slags folk som jobber der!

Anbefalte innlegg

Fikk brev om Godkjent vedtak om foreldrepermisjon med 80% dekning som jeg ønsker. Fikk nå utbetaling hvor de klarer å betale ut 100% dekning! Er det mulig sier jeg bare! #FRUSTRERT# De lager jo ekstra arbeid for meg, selv om jeg har gjort alt riktig! Må ta en tlf imorgen. Tenkte også å ta 5 uker ferie i permisjonen, men det er visst kun mulig å utsette permisjonen med 4 uker og 1 dag! Hva er det for noe??!! Skjønner ikke hvorfor de ikke henger med arbeidslivet, alle opparbeider jo 5 uker ferie.... De 4 siste dagene må jeg få arbeidsgiver til å føre over til 2014... Har termin 14 januar og permisjon hele året... Nav gjør jo ting vanskelig, et utrolig system!

Og dere: HUSK om dere føder før termin mister dere antall dager permisjon og må bynne å jobbe det antall dager dere føder før termin tidligere. Dvs føder man 10 dager før termin, blir permisjonen 10 dager kortere enn planlagt. Kan jo utgjøre litt for dem som får lenge før termin,

Fortsetter under...

Fikk brev om Godkjent vedtak om foreldrepermisjon med 80% dekning som jeg ønsker. Fikk nå utbetaling hvor de klarer å betale ut 100% dekning! Er det mulig sier jeg bare! #FRUSTRERT# De lager jo ekstra arbeid for meg, selv om jeg har gjort alt riktig! Må ta en tlf imorgen. Tenkte også å ta 5 uker ferie i permisjonen, men det er visst kun mulig å utsette permisjonen med 4 uker og 1 dag! Hva er det for noe??!! Skjønner ikke hvorfor de ikke henger med arbeidslivet, alle opparbeider jo 5 uker ferie.... De 4 siste dagene må jeg få arbeidsgiver til å føre over til 2014... Har termin 14 januar og permisjon hele året... Nav gjør jo ting vanskelig, et utrolig system!

Og dere: HUSK om dere føder før termin mister dere antall dager permisjon og må bynne å jobbe det antall dager dere føder før termin tidligere. Dvs føder man 10 dager før termin, blir permisjonen 10 dager kortere enn planlagt. Kan jo utgjøre litt for dem som får lenge før termin,

Jeg vet ikke om det går for deg, men jeg stoppet permisjonen min i ferie og avspasering.... dvs. at i hele sommer (7 uker) hadde jeg ikke permisjon, men ferie og avspasering... jeg fikk da egentlig utsatt permisjonen min i 7 uker... vet ikke om det er samme greia, men det gikk helt fint... kan vel ikke være egne regler for lærere?

Nei står dekningsgrad 100% så må ringe og få de til å endre og trekke tilbake det jeg har fått for mye. Utrolig, siden min søknad nylig er godkjent, men er nok forskjellige folk som sitter med det. Men irriterende at de gjør sånne feil. Det må jo stå tydelig i systemet deres siden jeg har fått det godkjent med 80 %. Håper alle sjekker at de får det de har søkt om og ikke ender opp med kortere permisjon enn planlagt.

Jeg vet ikke om det går for deg, men jeg stoppet permisjonen min i ferie og avspasering.... dvs. at i hele sommer (7 uker) hadde jeg ikke permisjon, men ferie og avspasering... jeg fikk da egentlig utsatt permisjonen min i 7 uker... vet ikke om det er samme greia, men det gikk helt fint... kan vel ikke være egne regler for lærere?

Unnskyld at jeg blander meg, men dette lurer jeg på.. Du fikk ikke betalt da? Du fikk bare uten lønn i avspasseringen?

Unnskyld at jeg blander meg, men dette lurer jeg på.. Du fikk ikke betalt da? Du fikk bare uten lønn i avspasseringen?

Jeg fikk ikke noe ekstra nei, men som lærer får en jo betalt for avspaseringa gjennom vanlig lønn gjennom hele året. Og ferien er jo likt for alle...

Annonse

Snakket selv med Nav i går ang utsettelse av permisjon, han sa også at det maks er 4 og 1 dag ferie man kan ta ut..selv om man har opptjent 5 uker.

Forstår ikke at det skal være grei, ferieloven sier noe annet.. Men mm :/

Har ennå ikke fått gokjent... har vel gått 10 uker eller mer siden jeg sendte inn... Å nå, en uke til permisjon starter...

Ringte å hørte for snart en mnd siden, og de sa at jeg skulle få beskjed iløp av de første ukene i desember...

Jeg har selv søkt 100 pst, men med ferieuttak på over 10 uker tilsammen i løpet av året. Mine kollegaer som har vært gjennom samme runde har fått det til. NAV kan ikke si at du ikke får avbryte permisjonen din. Det bestemmer du. Du kan bruke tidskontoordning... Er de bare kranglete ville jeg avtalt direkte med arbeidsgiver og bare legge ferieukene til til slutt av permisjonen og hoppe og d**** i NAV.

Jeg skal også ha ferie,men jeg tar det etter jeg er ferdig med permisjonen jeg da, da trenger vel ikke nav å ha noe med det å gjøre? er også en av de heldige som ikke har hatt problemer med nav ennå :P fikk svar på perm søknaden etter bare to uker faktisk.

Annonse

Det er riktig som NAV gir beskjed om, de godkjenner bare 4 uker og 1 dag ferie. Dette gjelder om du får utbetaling direkte fra NAV eller om du får fra din arb.giver som igjen får refusjon. MEN: enhver arb.plass har mulighet til å gi de "vanlige" 5 uker ferie. (de aller fleste gjør selvfølgelig det) Sjekk med HR på din arbeidsplass, eller i tariffavtalen! For at NAV nå skal godkjenne dette så må disse resterende 4 dagene legges helt til slutt i permisjonstiden din.

(altså permen din avsluttes med 4 dager ferie:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...