Gå til innhold

Oi, her skjer det snart noe! Det må det da minst være tvillinger!!?

Anbefalte innlegg

Fkk jeg høre av en middelaldrende mannlig kunde på jobb idag.. Er i uke 25..

For bare få uker siden var det ingen som kunne se noe til graviditeten på meg.. Jeg fikk fremdeles lukket vesten på jobbuniformen, og var igrunnen ganske klar for å få en søt liten babymage. Men nå viser det seg jo da altså at jeg gikk fra "ingenting" til ENORM på tre uker.. Hehe (hmm..)

Jeg ble virkelig tatt på senga av denne kommentaren og hadde litt problemer med å reagere, så jeg bare smilte og lo og forklarte at det nok var et par måneder igjen enda.. Jeg tror han faktisk svarte meg noe sånn som at DET kunne umulig stemme, men da var jeg langt borte og funderte hardt på hva han allerede hadde sagt..

Jeg er ikke spesielt hårsår og bryr meg egentlig ikke så veldig, men det er rart å plutselig være gjenstand for kommentarer på egen kropp - spesielt i fra fremmede! Når ble det egentlig greit å kommentere størrelsen på en kvinne (sånn generelt?).. Jeg fikk litt lyst til å svare han at ingen kvinner er spesielt fan av å bli kalt "store" i noen sammenheng, og at en graviditet egentlig ikke endrer særlig på dette.

Sukk, hvorfor kan ikke folk bare si "gratulerer med fin mage" og utelate størrelsesfaktoren helt?

Fortsetter under...

Folk sier så mye rart. Min svigerfar elsker å påpeke magen, men han gjør det jo bare for moro. Det er bare det at jeg synes ikke det er så morsomt, og lurer på hvordan det blir denne gangen som jeg faktisk har to inni magen. Den vokser jo enormt fort for tiden, og det er jo greit nok å kommentere det, men jeg blir nok litt hårsår etterhvert når magen virkelig blir stor. Men da kommer det vel et utbrudd fra meg også pga graviditetshormonene.

Det er vel litt som den reklamen som fikk på tven for noen år siden (den for ost) der en mann går bort til ei dama og spør når er terminen.. Og hun er ikke gravid.

Poenget mitt at det kan gå begge veier. Og det er som oftest utenkte kommentarer som plopper ut av de, uten å tenke over at den andre kan bli såret.

Så prøv heller å se positivt på det - du har en nydelig mage!! Som krever sin oppmerksomhet - som den skal gjøre! :D

Om noen er teite og sier at du har en stor mage.. så kan du jo alltid ha noen kommentarer på lur. F.eks hvis det er menn med kul på magen selv så kan du jo bare spørre når de har termin.. Da bruker de ofte ble flaue og furtne.. ;)

• 2 uker senere...

Ja rart folk skal komme med kommentarer. Jeg har hatt mage siden uke 11, er nå i uke 22 og er stor( ifølge dama med mage bilder et sted her inne, der de viser hvor stor magen skal være i ulike mnd så skulle jeg vært i 9mnd..)

Kommer mye kommentarer at det er to der inne etc..begynner å bli ganske lei, men prøver å være positiv og ta det med et smil. Ikke like ett på dårlige dager..usj.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...