Gå til innhold

Er du sykmeldt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I så fall:

1. Hva er årsaken?

2. Hvor lenge er du sykmeldt?

3. Hvordan takler sjefen det?

4. Hva sier du til omverdenen som lurer på hva som feiler deg?

5. Hvordan takler du selv å være sykmeldt?

For meg gjelder:

1. Svangerskapskvalme

2. Ble sykmeldt når jeg var 4 uker på vei, er nå i uke 10, og er foreløpig sykmeldt ut desember.

3. Har en veldig grei og forståelsesfull sjef, som ikke vil ha meg på plass før jeg er klar for det selv.

4. Har stort sett bare vært hjemme siden jeg ble sykmeldt, og ikke snakket så mye med omverdenen, så foreløpig har jeg sluppet å avsløre meg! De aller nærmeste vet det uansett:-)

5. Begynner å bli ganske lei nå, og skulle så gjerne vært på jobb og samtidig i form til å ta meg av mine 2 barn..... Det tærer på samvittigheten, men jeg må bare innse at jeg har ikke så mye annet valg....

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1 ekstrem trøtthet

2 vært sykmeldt siden desember og ut nyttår.

3 sjefen min er forståelsesfull. Og vet selvfølgelig ikke at jeg er gravid. Det har hun ikke noe med sånn foreløpig ihvertfall. Ble enige om at jeg starter å jobbe igjen etter nyttår.

4 kjæresten synes det et helt greit jeg er sykmeldt. Ellers så vet ikke så mange andre om det.

5 begynner å merke det blir litt kjedelig, sover jo fortsatt veldig mye, men jeg passer på og få trent hver dag.

Skrevet

Nei, jeg er ikke sykemeldt. Er student, og da er det litt vanskelig å bli sykemeldt:( Men har vært ekstremt trøttt..

Skrevet

1. Trøtt, kvalm, 8 svangerskap, har bare et barn. Er 50% sykemeldt.

2. Til midten av januar

3. Greit, de bare smilte, har jo vært noen ganger og ventet. Var 100% sykemeldt i svangerskap som gikk bra, så de er glade for å ha meg noe på jobb. Jeg ønsker i utgangspunktet ikke sykemelding, men skal ikke stresse.

4. Prøver å ikke si noe. Foreldre og nærmeste venner vet at jeg er gravid og sykemeldt. Til andre sier jeg at jeg avspaserer.

5. Bruker tiden på å sove slik at jeg kan være oppegående når datteren på 19 mnd kommer hjem, så rekker ikke å kjede meg.

Skrevet

1. Kvalme og ekstrem tretthet

2. Sykemeldt frem til midten av januar. Håååper jeg er i bedre form og kan komme meg tilbake på jobb da! :)

3. Sjefen min har visst om graviditeten siden dagen jeg fant det ut, og er veldig forståelsesfull. Han vet at jeg helst vil være på jobb.

4. De fleste gode venner og familien vet om det. Klarer heller ikke lyve. Men jeg har vært for det meste på sofaen og i sengen, så har sluppet unna det å bare møte på bekjente som lurer på hva som skjer! ;)

5. Selv er jeg ikke glad i å måtte være sykemeldt, men jeg er såpass dårlig at jeg kanskje kommer meg ut av leiligheten 3 dager i uken. Noen dager er jeg sur og lei, men jeg prøver å godta at kroppen min hoder på med en krevende prosess som krever mye av meg akkurat nå.. Og våger å være en liten smule optimistisk med tanke på 2. trimester, selv om min mor lå kvalm i 9 mnd med alle 3 ungene! ;)

Skrevet

100% sjukemeldt tom fredag, 20% tom 1.1.13.

Pga rygg og bekkenproblemer, falt på glatta sist uke og er veldig forverret.

Arbeidsgiver er klar over situasjonen, og hun viser full forståelse.

De rundt oss vet om graviditeten...

Hater å være hjemme, men så vond som jeg er må jeg bare, så dagene går av seg selv på et vis...

Gjest mammaijuli
Skrevet

1. Er egentlig ikke sykemeldt, men sier det til andre for å forklare hvorfor jeg ikke er på jobb. Pga arbeidets art kan jeg ikke jobbe fordi det er fare for fosteret, så jeg får svangerskapspenger.

2. Vært hjemme siden uke 4, er nå 9+6.. Arbeidsgiver skal prøve å finne alternativt arbeid til meg på nyåret.

3. For min del har ikke sjefen noe han skulle sagt, i og med at jobben min er som den er, men han har vært veldig forståelsesfull og syntes det var en god grunn for å plutselig ikke dukke opp på jobb :P

4. Jeg har slitt med depresjoner tidligere, og alle som kjenner meg vet hva jeg jobber med.. Så jeg sier at for å forebygge depresjon trengte jeg en pause fra jobb. Får utrolig dårlig samvittighet for å lyve, men følte ikke jeg kunne fortelle til hele verden at jeg var gravid før det er mer sikkert. Alt kan jo skje enda..

5. For meg har det vært veldig greit å være hjemme. Vi skal selge leiligheten, så jeg fikk tid til å pakke vekk og vaske ned før fotografen kom, og jeg har kunnet ordne til jul med pynting og gavehandling osv uten å stresse med dette etter arbeidstid. Min mann har også vært fornøyd med at jeg har ordnet alt dette for han har hatt så mye å gjøre på jobb de siste ukene så har vært greit for ham å kunne slappe av når han da kommer hjem på kvelden.

Skrevet

Ikke sykmeldt. Trøtt og uggen, men har heldigvis kontorjobb med flexitid så kan styre litt selv. Ikke alltid jeg har så mye overskudd til de to små hjemme da, men det går seg snart til.

2. trimester pleier jeg å være veldig god form. Har enda ikke vært sykmeldt en eneste dag i de to første svangerskapene og håper jeg slipper denne gangen og :-)

Skrevet

Ikke sykemeldt jeg heller, veldig deilig! Var det sist, fra uke 8-12, så det er deilig å være i mye bedre form denne gangen, til tross for at jeg jobber fullt og har en gutt på under 2 år!! Jeg har imidlertid en megafleksibel jobb, kan komme og gå som jeg vil og ha hjemmekontor når det passer, og ikke minst har jeg eget kontor så jeg kan slappe litt av innimellom. Detg har nok hjulpet veldig!! Sist svangerskap jobbet jeg som lærer, så ikke rart jeg ikke klarte å henge med i svingene..!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...