Gå til innhold

Ultralyd i morgen :-) men er litt nervøs også...

Anbefalte innlegg

Gleder meg enormt til å se den lille huleboeren. Veldig spent på om vi får vite kjønnet denne gangen :-)

Grunnen til at jeg er litt nervøs er opplevelsen til min kollega for noen måneder siden. Hadde tatt 2 ul tidligere i svangerskapet og alt virket ok. Kom på ordinær og da fant de et foster med downs og så store hjertefeil at hun måtte avbryte svangerskapet :-(

Huff, vet det skjer med de aller aller færreste, men likevel!!

NEI, nå får jeg gi meg her! Babyen er frisk og fin og bare gode nyheter vil bli gitt!!!

Fortsetter under...

Kjenner følelsen. Grugledet meg før Ul jeg også.Men det hadde jeg ingen grunn til. UL viste en frisk og fin gutt. Det er vel de færreste som får dårlige nyheter. Lykke til! Det går helt sikker fint :-)

jeg var på ul idag, og sov nesten ingenting inatt, var så utrolig nervøs, men heldigvis var det ingen feil.

eneste er mokaken, må på ny ul å se om den flytter seg, om ikke blir det keisersnitt, og det vil jeg ikke

Tror de flesteføler det litt sånn.. Jeg er livredd før hver ultralyd. Skal følges opp jevnlig gjennom svangerskapet pga antistoffer. Akkurat uka etter ul er jeg helt avslappa og føler alt er vel fordi jeg nettopp har fått det bekreftet. Så nærmer det seg ny ul og jeg kjenner automatisk mindre liv, begynner og tenke.. Og natten får ligger jeg bare og gruer meg. Var i dg da, så i dg er alt fint :)

Tror uansett alle har en liten ressel i seg, for man vet jo at det er ved uøtralyd ting avdekkes. Men det går i de fleste tilfeller bra heldigvis ;)

Lykke til!! :)

Annonse

Kjenner på akkurat det samme!

Nå har jeg ikke UL før i midten av januar og er allerede veldig nervøs for at noe er galt.

Men mest sannsynlig er det jo ikke det.

Lykke til i morgen!!

Jeg trodde forresten ikke man kunne se om fostret hadde Downs på ordinær UL? De kan jo se om sjansen er der i uke 11,12 om den har en tykk nakkefold.

Men jeg trodde at om man ikke så det da i uke 11, ville man ikke få vite det før barnet var født? Noen som vet sikkert?

De kunne ikke vite det sikkert. Men de kunne se at armer og ben la ca 2 uker etter i utvikling enn resten av kroppen. I tillegg var hjertet på feil side, vridd og hadde kun ett hjertekammer. Pga alle de tingene konkluderte de med downs.

Nå skal det også sies at hun var ekstremt syk i starten av svangerskapet. Hadde noe virus greier som måtte behandles med en del medisiner. Jeg misstenker at det spilte en del inn på utviklingen siden det var i de kritiske ukene hvor alt skal dannes i kroppen!!!

Prøver å tenke positivt nå, det er vel nesten 99% som bare får gode nyheter!! Kommer med nytt innlegg i morgen ettermiddag om hvordan det gikk tenker jeg. Har time 14.20 :-)

Jeg vet. De kan se markører på downs som ekkorik struktur i hjertet, svulster i hodet, forstørret nyrebekken, lite el manglende neseben, kort ben i lår/overarm, hjertefeil. Da får man tilbud om fostervannsprøve.

Gleder meg enormt til å se den lille huleboeren. Veldig spent på om vi får vite kjønnet denne gangen :-)

Grunnen til at jeg er litt nervøs er opplevelsen til min kollega for noen måneder siden. Hadde tatt 2 ul tidligere i svangerskapet og alt virket ok. Kom på ordinær og da fant de et foster med downs og så store hjertefeil at hun måtte avbryte svangerskapet :-(

Huff, vet det skjer med de aller aller færreste, men likevel!!

NEI, nå får jeg gi meg her! Babyen er frisk og fin og bare gode nyheter vil bli gitt!!!

Identisk med min historie.., men det skjer de færreste.. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...